První letadlo přistálo na cvičišti v Olomouci - Neředíně 21. srpna 1910. Byl to Blériot ing. Jana Kašpara. Myšlenka založit v Olomouci civilní leteckou organizaci vznikla současně na dvou místech, v Hlavních leteckých dílnách a v České sportovní společnosti Olomouc. Svolavatelem se stala Čes...
V dobývání kroměřížského vzdušného prostoru byli odvážní průkopníci hned dva. Antonín Šilhánek a jeho asistent Hugo Tichý. V roce 1910 se pustili do stavby "létadla", jak se tehdy psalo. Šlo o jednoplošník s dvouválcovým rotačním motorem, který si Šilhánek sám zkonstruoval. Před závěrečným potažením plátnem byl konstruktér povolán do c. k. armády, čímž projekt skončil. Nikdy nebyl dokončen. V tomt...
Aeroklub Česká Lípa je občanským sdružením, jehož hlavním cílem a posláním je umožňovat svým členům provozování sportovní letecké činnosti, a to převážně ve dvou odbornostech:
létání na kluzácích
létání na motorových letadlech
Létání na kluzácích, jinak řečeno také plachtění, se v našem aeroklubu věnuje necelá třicítka pilotů – plachtařů, od téměř začátečníků kteří si na pobyt a pohyb ve vzdu...
Od roku 1990 obnovuje, buduje a provozuje letiště spolek s názvem Pegas air club. Sdruženi jsou zde letci především z Lomnicka a Semilska. Postupně jsme na ploše pro agrochemickou činnost postavily malý dřevěný a velký ocelový hangár se zázemím. Provozujeme zde několik ultralehkých letadel...
Počátky létání na kladensku se datují někdy kolem roku 1910. V té době stavěl své první letadlo strojní mechanik Josef Pouba z Kročehlav. V průběhu roku 1911 pak začal s tímto strojem létat na polích mezi Kladnem a Velkým Přítočnem. Společně s první českou letkyní paní Láglerovou chtěli uskutečnit první veřejné letecké vystoupení na kladensku. Bohužel již v těchto počátcích ranného letectví existo...
Letci na Točné se hlásí k odkazu několika leteckých generací, jež přes všechny změny, jimiž procházela naše země a její Aeroklub, dokázaly udržet a dále rozvíjet ušlechtilé myšlenky sportovního létání. Točenské letiště se stalo součástí letištní struktury ve středních čechách a i v budoucnu by mělo plnit úlohu pražské základny sportovního létání a centra letecké výuky i leteckých služeb. Kromě pla...
Na letišti lze absolvovat výcvik plachtařský či parašutistický. Zimní teoretické školení probíhá přibližně jednou za 14 dní v sobotu a je zdarma. Účast na všech školeních je nutná ke složení závěrečné zkoušky.
Po složení zkoušky z teoretických znalostí a absolvování lékařské prohlídky následuje praktický výcvik v létání. Náklady na praktický výcvik si hradí každý frekventant sám. Jedná se pou...
Aeroklub Brno - Slatina je občanské sdružení, sdružující aktivní i pasivní příznivce leteckého a parašutistického sportu, piloty a parašutisty - veterány a příslušníky R.A.F.
Činnost organizace zajišťují komise - pro vše, co se týká parašutismu, je kompetentní parakomise, pro vše spojené s létáním pak motorová komise.
Rada Aeroklubu Brno - Slatina zajišťuje koordinaci vnitřních a vnějších vzta...
Říká se, že jičínské letišti patří mezi ta nejhezčí aeroklubová letiště v Čechách. Znalci dokonce tvrdí, že snese srovnání s velikostí podobnými sportovními letišti v rámci střední Evropy. Má výbornou polohu, dobré vybavení a družn&yacut...
Historie brněnských letišť začíná v roce 1923, kdy se o zřízení státního letiště začalo zajímat ministerstvo veřejných prací. Jako nejvýhodnější byl nakonec vybrán katastr Černovic.
Dne 23.května 1926 přistálo na tomto letišti první letadlo Farman - Goliath pro 12 cestujících. Následujícího dne odpoledne přilétlo z Prahy letadlo De Havilland, imatrikulační značky L-BAHE, se 4 cestujícími. Tent...
Letiště Náměšť nad Oslavou je vojenské letiště české Armády v bezprostřední blízkosti Sedlce v okresu Třebíč. Na letišti má sídlo 22. křídlo Vzdušných sil Armády České republiky (221. vrtulníková letka, 222. vrtulníková letka, 223. letka oprav ...
Prostějovské letiště leží jihovýchodně u města. Jedná se o velké neveřejné vnitrostátní letiště, z větší části využívané armádou ČR. Vzniklo na popud vlády, kdy sem bylo v roce 1921 navrženo umístění Leteckého učiliště Cheb. Důvodem bylo časté ...
Historie mezinárodního letiště Ostrava - Mošnov sahá až do prvního desetiletí minulého století. Zde v tehdejší obci Harty žili bratři Žurovcové, regionální letečtí průkopníci, kteří své práce a pokusy prováděli v letech 1909 - 1914. Dalšímu pokračování zabránila 1. světová válka. Po ní se bratři Josef a Vilém vrátili k civilnímu létání s letounem koupeným z válečných přebytků. Jejich podnikání vša...
Letiště Dvůr Králové nad Labem poskytuje tyto služby:
Letecký výcvik na motorových a bezmotorových letadlech
Vyhlídkové lety na motorových a bezmotorových letadlech
Fotografické a propagační lety
Občerstvení v bistru "U VRTULE"
Možnost ubytování až 8 osob
Možnost pořádání soustředění
Možnost parkování a tankování letadel
...
První zmínky o létání v Ústí nad Orlicí jsou z roku 1912, kdy na loukách u stodol "Na Štěpnici" přistál Evžen Čihák. Stodoly jsou již dávno zbourány a na místě přistání je nákupní středisko, kolem kterého je postaveno sídliště. Další potvrzená zmínka o leteckém dění v Ústí pochází až z roku 1928, kdy Masarykova letecká liga Olomouc učinila na stejném místě letovou ukázku své techniky. Létaly se ji...
Historie letectví na Klatovsku sahá již do roku 1912, kdy se uskutečnil první vzlet aviatika Čiháka. Vzletu se zúčastnil také první český pilot ing. Kašpar. Letadlo tehdy vzlétlo do výšky 120 m a po 13 minutách okružního letu se vrátilo na místo startu.
Myšlenka získat letiště pro Klatovy je již starého data. Veškeré kroky k získání letiště v Klatovech vyznívaly dlouhá léta na prázdno i přes ...
Tak tady jsme již od roku 1952. Borské letiště zabrala po válce armáda a když po únorovém převratu začali komunisté budovat vysokou modrou zeď, nebylo tam už pro plachtaře místo. (podrobněji v kapitole historie) A tak na začátku padesátých let berou do rukou krumpáče a lopaty a u obce Letkov pokládaj&iacut...
5. října 2012 došlo k přejmenování letiště v Praze Ruzyni na Letiště Václava Havla Praha, tedy ke kroku, který v březnu stejného roku odsouhlasila Vláda ČR.
Letiště Praha je provozovatelem nejvýznamnějšího mezinárodního letiště v České republice a největ&s...
Nabízíme Vám pohled na město Krnov a jeho okolí z ptačí perspektivy. Můžete vystoupit na nejvyšší kopec v okolí, můžete vylézt na nejvyšší věž ve městě, ale pohled z letadla je jedinečný a nelze ničím nahradit. Na letišti jsou Vám k dispozici zkušení piloti a spolehlivé stroje připravené vynést Vás do oblak a splnit Vaše sny. Vybrat si můžete z několika možností, jak vzlétnout do oblak....
Letiště Přílezy vzniklo jako vyvolaná investice na základě potřeby Správy dopravních letišť Praha, která měla za úkol vybudovat asfaltovou VPD v Karlových Varech pro rozšíření letecké dopravy.
Aby aeroklub Karlovy Vary mohl pokračovat ve své činnosti a plnit své vojenské úkoly, byl z rozpočtu výstavby letiště Karlovy Vary vyčleněn obnos na výstavbu letiště Přílezy. Pplk. Šimáček, náčelník AK ...
Letiště Písek - Krašovice je umístěno blízko průmyslové zóny města Písku. Letiště je nyní využíváno k rekreačnímu létání a hangárování majitelům ultralehkých letounů. V následujících letech se počítá s využíváním letiště také pro letouny General Aviation.
V současné době nabízíme na tomto letišti k odkoupení pozemky o velikostech 400 - 2000m² u asfaltové VPD. Využití těchto pozemků je zejm...
Sportovní letiště u Bořitova s kódovým označením LKBORI nedaleko Černé Hory je vzdáleno asi 30 km severně od Brna. Jedná se o plochu pro sportovní létající zařízení (SLZ) a slouží jako plocha pro ultralehká letadla. Travnatá dráha dlouhá necelý jeden kilomet...
Letiště Borovník je jediným letištěm na Tišnovsku. Je postaveno jako rozšířená součást silnice Borovník - Rojetín.
Zpevněná plocha je vhodná pro ultralehká letadlaSměry drah: 12/30 03/21 Nadmořská výška: 550 m n. m. Komunikační frekvence: na poslechu RADIO 125,825...
Letiště se nachází mezi Kyjovem a Miloticemi, vjezd do areálu je hned u hlavní silnice. V současné době u nás aktivně létá více než 35 pilotů – plachtaři, motoráři a rovněž i piloti motorizovaného kluzáku L-13SE Vivat. Případným uchazečům o pilotní výcvik ochotně...
Historie leteckého provozu na letišti v Českých Budějovicích se datuje od 30. let minulého století.Vojenští letci se v Plané poprvé představili 27. června 1937 na leteckém dni pořádaném k oficiálnímu otevření letiště. Aeroklub České Budějovice jej však počal využívat už od léta 1935. V průběhu II. světové války sloužilo letiště pouze armádě, nejprve okupační německé, po osvobození československé l...
Letiště Mladá Boleslav (LKMB) najdete na jihozápadním okraji města. Tato pro aeroklubové letiště netypická poloha mu přináší výhodu snadné dosažitelnosti a spoustu nevýhod vyplývajících s těsného sousedství s městskou aglomerací. Ve směru od Prahy je letiště těsně za obcí Bezděčín resp. na stejnojmenném sjezdu z "dálnice" Praha - Liberec, totéž platí ve směru od Nymburka a Mělníka. Pro ostatní pří...
Plocha, na které se letiště rozkládá, je bývalým cvičištěm 35. pěšího pluku a podle pamětníků zde měla svou výcvikovou základnu i kavalerie s koňmi.
Událostí, jenž jakoby předznamenala budoucí využití místa, bylo v roce 1911 přistání inženýra Jana Kašpara po přeletu z Pardubic. Na začátek intenzivnějšího leteckého využití však zdejší cvičiště čekalo až do začátku třicátých let, kdy se zde zformov...
Od roku 2003 je u obce Pěnčín menší letiště, určené převážně k sportovnímu a rekreačního létání. Polcha činí 450 m a šířka 35 m. Hangár má plochu 180 m2....
Letiště se nachází na severozápadním okraji okresního města a je zasazeno do typické jihočeské krajiny s rybníky a lesními porosty. Jeho blízkost a snadná dostupnost z městské zástavby dává příležitost k rodinným výletům a turistickým akcím s možností sledování leteckého provozu, sportovního létání a parašutismu. K tomu slouží nejen vyhrazené prostory pro diváky, ale i letištní restaurace s barem,...