Brněnské letiště v Tuřanach slouží civilnímu leteckému provozu . Nebylo tomu tak vždy , neboť na obrázku můžete vidět pozůstatek vojenského letiště z doby před rokem 1989 .
Jsou to betonové bunkry pro stihačky , které do nich byly ukládány na ochranu před povětrnostními vlivy a před případným napadením vzdušnými silami nepřítele . ...
Historie brněnských letišť začíná v roce 1923, kdy se o zřízení státního letiště začalo zajímat ministerstvo veřejných prací. Jako nejvýhodnější byl nakonec vybrán katastr Černovic.
Dne 23.května 1926 přistálo na tomto letišti první letadlo Farman - Goliath pro 12 cestujících. Následujícího dne odpoledne přilétlo z Prahy letadlo De Havilland, imatrikulační značky L-BAHE, se 4 cestujícími. Tent...
Letiště se nachází na severozápadním okraji okresního města a je zasazeno do typické jihočeské krajiny s rybníky a lesními porosty. Jeho blízkost a snadná dostupnost z městské zástavby dává příležitost k rodinným výletům a turistickým akcím s možností sledování leteckého provozu, sportovního létání a parašutismu. K tomu slouží nejen vyhrazené prostory pro diváky, ale i letištní restaurace s barem,...
V dobývání kroměřížského vzdušného prostoru byli odvážní průkopníci hned dva. Antonín Šilhánek a jeho asistent Hugo Tichý. V roce 1910 se pustili do stavby "létadla", jak se tehdy psalo. Šlo o jednoplošník s dvouválcovým rotačním motorem, který si Šilhánek sám zkonstruoval. Před závěrečným potažením plátnem byl konstruktér povolán do c. k. armády, čímž projekt skončil. Nikdy nebyl dokončen. V tomt...