Základním posláním letecké školy Aeroklubu Žamberk je výcvik pilotů kluzáků, kteří tvoří jádro členské základny klubu. Létání na kluzácích přináší nové nepoznané zážitky tichého letu s pouhým využitím stoupavých proudů vzduchu pod "kumuly", na svahu nebo v "dlouhé vlně". V současné době je tento druh výcviku nejlevnější a nejdostupnější možnost, jak získat pilotní oprávnění.
Podmínkou zařazení d...
Plocha, na které se letiště rozkládá, je bývalým cvičištěm 35. pěšího pluku a podle pamětníků zde měla svou výcvikovou základnu i kavalerie s koňmi.
Událostí, jenž jakoby předznamenala budoucí využití místa, bylo v roce 1911 přistání inženýra Jana Kašpara po přeletu z Pardubic. Na začátek intenzivnějšího leteckého využití však zdejší cvičiště čekalo až do začátku třicátých let, kdy se zde zformov...
Počátky organizovaného létání ve Vlašimi jsou zaznamenány ustavením odbočky Českého národního aeroklubu 15. srpna 1945 ( časopis Rozlet str. 13, VIII. 1945 ). Předsedou byl zvolen pplk. František Kopecký a jednatelem Václav Kopecký. Činnost vlašimské odbočky byla prováděna na Krasovské hůře, Na spravedlnosti, jižní svah u Křížova, na poli u Kostelíka, dále vlašimáci létali v Nesvačilech, Zbraslavi...
Letiště Přílezy vzniklo jako vyvolaná investice na základě potřeby Správy dopravních letišť Praha, která měla za úkol vybudovat asfaltovou VPD v Karlových Varech pro rozšíření letecké dopravy.
Aby aeroklub Karlovy Vary mohl pokračovat ve své činnosti a plnit své vojenské úkoly, byl z rozpočtu výstavby letiště Karlovy Vary vyčleněn obnos na výstavbu letiště Přílezy. Pplk. Šimáček, náčelník AK ...
Letci na Točné se hlásí k odkazu několika leteckých generací, jež přes všechny změny, jimiž procházela naše země a její Aeroklub, dokázaly udržet a dále rozvíjet ušlechtilé myšlenky sportovního létání. Točenské letiště se stalo součástí letištní struktury ve středních čechách a i v budoucnu by mělo plnit úlohu pražské základny sportovního létání a centra letecké výuky i leteckých služeb. Kromě pla...
Koncem roku 1935 se sešlo několik táborských občanů, nadšenců pro sportovní létání, aby založili místní skupinu Masarykovy letecké ligy v Táboře. 22. ledna 1936 obdrželi výměr od Zemského úřadu v Praze, který tímto vzal na vědomí ustavení pobočky MLL. Na začátku léta téhož roku získali první táborští nadšenci od Ministerstva veřejných prací kluzák typu Zlin V Skaut. Okamžitě se začalo s výcvikem s...
Na letišti lze absolvovat výcvik plachtařský či parašutistický. Zimní teoretické školení probíhá přibližně jednou za 14 dní v sobotu a je zdarma. Účast na všech školeních je nutná ke složení závěrečné zkoušky.
Po složení zkoušky z teoretických znalostí a absolvování lékařské prohlídky následuje praktický výcvik v létání. Náklady na praktický výcvik si hradí každý frekventant sám. Jedná se pou...
Letiště Mladá Boleslav (LKMB) najdete na jihozápadním okraji města. Tato pro aeroklubové letiště netypická poloha mu přináší výhodu snadné dosažitelnosti a spoustu nevýhod vyplývajících s těsného sousedství s městskou aglomerací. Ve směru od Prahy je letiště těsně za obcí Bezděčín resp. na stejnojmenném sjezdu z "dálnice" Praha - Liberec, totéž platí ve směru od Nymburka a Mělníka. Pro ostatní pří...
Letiště Aeroklubu Jeseník, ležící 15 km severovýchodně od města Jeseník a 2 km severozápadně od obce Mikulovice, začalo vznikat na počátku sedmdesátých let minulého století. Avšak nejstarší záznamy o létání v jesenickém regionu pocházejí ze 2. poloviny 40. let. Již při létání na starém letišti, jež se nacházelo na okraji města, vlastně přímo na úpatí Hrubého Jeseníku, a v padesátých letech bylo pa...
Zájem o letadla na uherskohradišťsku se datuje již od poloviny dvacátých let minulého století, bezprostředně po vyslechnutí přednášky poručíka letectva Pavlovského z Olomouce, kterou dne 9. května 1926 uspořádal klub junáků skautů. První významnější akcí pak bylo, nepočítáme-li oblíbené přednášky, uspořádání leteckého dne v Uh. Hradišti v neděli 29. října 1929, o kterou byl velký zájem. Na akci se...
Historie letectví na Klatovsku sahá již do roku 1912, kdy se uskutečnil první vzlet aviatika Čiháka. Vzletu se zúčastnil také první český pilot ing. Kašpar. Letadlo tehdy vzlétlo do výšky 120 m a po 13 minutách okružního letu se vrátilo na místo startu.
Myšlenka získat letiště pro Klatovy je již starého data. Veškeré kroky k získání letiště v Klatovech vyznívaly dlouhá léta na prázdno i přes ...
Počátky létání na kladensku se datují někdy kolem roku 1910. V té době stavěl své první letadlo strojní mechanik Josef Pouba z Kročehlav. V průběhu roku 1911 pak začal s tímto strojem létat na polích mezi Kladnem a Velkým Přítočnem. Společně s první českou letkyní paní Láglerovou chtěli uskutečnit první veřejné letecké vystoupení na kladensku. Bohužel již v těchto počátcích ranného letectví existo...
Terénní pozůstatky po malém hrádku ve vrcholové poloze poblíž Lochovic. Nedochovaly se o něm žádné údaje; předpokládá se, že odtud mohl pocházet rod Čámských z Ostrého, poprvé připomínaný r. 1378. V blízkosti zachovány rozsáhlé stopy důlních prací připomínající těžbu železné rudy.
...
Zřícenina gotického hradu založeného zřejmě až v 1. pol. 15. stol. na vysokém čedičovém vrchu u Milešova; prvně se připomíná r. 1433. Vznikl v době, kdy rychlý rozmach dělostřelectva přinutil vrchnost zakládat svá opevněná sídla na vrcholcích osamělých kopců, které nebylo možné ostřelovat. R. 1565 byl již pustý, majitelé přesídlili do tvrze v Bílém Újezdě. V 18. století jej těžce poškodili hleda...
Letiště Hodkovice LKHD se nachází v malebné krajině na severu Čech mezi městy Turnov a Liberec. Z hlediska létání je poloha letiště velice výhodná, protože se nachází mimo zakázané a omezené vzdušné prostory a plachtaři si cení blízkost hor s časným začátkem působení stoupavých proudů, kterých využívají k získaní výšky.
Letiště Hodkovice nabízí díky svému zázemí pro piloty leteckou dovolenou a...
Aeroklub Česká Lípa je občanským sdružením, jehož hlavním cílem a posláním je umožňovat svým členům provozování sportovní letecké činnosti, a to převážně ve dvou odbornostech:
létání na kluzácích
létání na motorových letadlech
Létání na kluzácích, jinak řečeno také plachtění, se v našem aeroklubu věnuje necelá třicítka pilotů – plachtařů, od téměř začátečníků kteří si na pobyt a pohyb ve vzdu...
Aeroklub Brno - Slatina je občanské sdružení, sdružující aktivní i pasivní příznivce leteckého a parašutistického sportu, piloty a parašutisty - veterány a příslušníky R.A.F.
Činnost organizace zajišťují komise - pro vše, co se týká parašutismu, je kompetentní parakomise, pro vše spojené s létáním pak motorová komise.
Rada Aeroklubu Brno - Slatina zajišťuje koordinaci vnitřních a vnějších vzta...