Silniční most přes Ohři na komunikaci I/6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem.
Most stavěly Stavby silnic a železnic z Prahy v letech 1970 - 1975, plány vznikly v Pragoprojektu Praha. Most u Lokte je po roce 1945 největším českým obloukovým mostem, avšak je také posledním svého druhu postaveným na území...
Těžké jeřáby v Blansku 9. října 2009 odstěhovaly historický železniční Ježkův most ze svého dlouhodobého místa . Přemístění unikátního příhradového nýtovaného mostu , který překlenoval řeku Svitavu od desátých let minulého století , na nedaleké prostranství bylo technicky mnohem obtížnější , než se původně předpokládalo. Most totiž neváží původně odhadovaných 40 , ale 56 tun . Most byl proto odsou...
V Židlochovicích je přes řeku Svratku postaven zavěšený most. Dříve na tomto místě býval brod, pak lávka a konečně i tzv. Sintzendorffský most. Jeho dřevěná konstrukce byla podepírána dvěma říčními a dvěma nábřežními kamennými pilíři. Most dal postavit hrabě Sitzendorff, tehdejší majitel židlochovického pantví. Když později přešel židlochovický majetek na Dietrichsteiny, byl most ozdoben pěti soch...
Karlův most je 515 m dlouhý, jeho šířka kolísá mezi 9,40 až 9,50 metry. Překonává Vltavu i její umělé rameno - Čertovku. Běžná doprava vozidel je přes Karlův most dnes už vyloučena, avšak v minulosti přes něj vedladokonce dvoukolejná městská dráha. Ve svém půdorysu je most třikrát znat...
V osadě Novina se nachází ojedinělá technická památka. Železniční viadukt na trati z Liberce do České Lípy byl dokončen v roce 1900.
Je třicet metrů vysoký, 202 metrů dlouhý a má čtrnáct podpěrných sloupů. Viadukt nevede rovně, ale do oblouku. Při stavbě železnice museli její zakladatelé překonat ještě další technický problém – 700 m vysoký Ještědský hřeben a tak vznikl 802 m dlouhý tunel, kter...
Viadukt dostavěn v roce 1873. V současnosti je veden jako technická památka.
Viadukt je 95 metrů dlouhý, má pět půlkruhových oblouků o rozpětí 10 metrů, spočívajících na kónických hranolových pilířích. Maximální výška mostu nade dnem údolí činí 17,7 metru. Jde o jednu z nejcennějších mostních staveb ve středních Čechách, neboť patří k nejstarším železničním mostům v regionu a navíc se dochoval v ...
Pašerácká lávka
Modrá turistická značka přechází z jednoho břehu na druhý přes Pašeráckou lávku. Ta byla původně postavena vrchností pro potřeby dřevorubců a formanů, svážejících dřevo z panských lesů. Především v nočních hodinách však začala být využívána k paši různého zboží. Na kladské straně stával dřevěný mlýn, který prý sloužil jako prodejna pašovaného zboží i úkryt pro pašeráky. Pašo...
Most Míru - je železniční most na trati č.250 Brno - Havlíčkův Brod. Před vjezdem do stanice Dolní Loučky překlenuje hluboké údolí Libochovky. Jeho výška je 30 m a délka 300 m. Stavba mostu byla zahájena již před 2. světovou válkou. Most však byl dokončen až v letech 1950 - 1953. Hlavní oblouk je největším železničním železobetonovým obloukem v České republice. Při stavbě mostu bylo poprvé v dějin...
Turistická stezka vedoucí z Nedvědice do Tišnova v osadě Prudká překonává řeku Svratku pomocí dřevěného krytého trámového mostu. Zdaleka není tak slavný jako nedaleký most v Červíru. Vlastně to je jen lávka pro pěší, po níž se lze dostat i na nedalekou železniční zastávku Prudká. Ze zachovaných dřevěných mostů na řece Svratce a jejich přítocích je nejmladší. Byl postaven roku 1899....
Žďákovský most č. 19-028 je situován na silnici mezi obcemi Kostelec nad Vltavou a Staré Sedlo a překlenuje Orlickou vodní nádrž. Stavba mostu začala v roce 1958, ukončena byla v roce 1967 (s přestávkou v letech 1960-64). Délka mostu je 542,91 m, šířka 13,5 m, hlavní oblouk o rozpětí 379,6 m podpírá...