Ocelový nýtovaný most s příhradovou konstrukcí vybudován v roce1898. Sloužil pro železniční vlečku spojující stanici dráhy s průmyslovým areálem břeclavského Kuffnerova cukrovaru. Objekt je jedním z hodnotných dokladů postupující industrializace.
Od 18.století půso...
V osadě Pernštejn, která je součástí městyse Nedvědice, se nachází dřevěný trámový krytý most přes říčku Nedvědičku. Byl postaven v roce 1830. Most navazuje na lesní cestu do Sejřku a svému původnímu účelu již neslouží. Most je 4 m široký, 12 m dlouhý a v každé z jeho bočních stěn jsou 4 okna. Střešní konstrukce je podporována 4 kamennými pilíři. Střešní krytina je zhotovena ze šindelů....
Turistická stezka vedoucí z Nedvědice do Tišnova v osadě Prudká překonává řeku Svratku pomocí dřevěného krytého trámového mostu. Zdaleka není tak slavný jako nedaleký most v Červíru. Vlastně to je jen lávka pro pěší, po níž se lze dostat i na nedalekou železniční zastávku Prudká. Ze zachovaných dřevěných mostů na řece Svratce a jejich přítocích je nejmladší. Byl postaven roku 1899....
Těžké jeřáby v Blansku 9. října 2009 odstěhovaly historický železniční Ježkův most ze svého dlouhodobého místa . Přemístění unikátního příhradového nýtovaného mostu , který překlenoval řeku Svitavu od desátých let minulého století , na nedaleké prostranství bylo technicky mnohem obtížnější , než se původně předpokládalo. Most totiž neváží původně odhadovaných 40 , ale 56 tun . Most byl proto odsou...
NEDVĚDICE - silniční most
Nedvědice vznikly asi v první polovině 13. století, i když je dochované prameny zmiňují až v roce 1350 . Roku 1483 byly povýšeny na městečko. Po celou dobu byly pevně spojeny s nedalekým hradem Pernštejnem , který tvoří dnes místní část města.
Zajímavostí je zde vedle barokního kostela , který je postaven na místě kostela gotického , obloukový most přes Nedvědi...
ČERNVÍR - silniční krytý most, dnes pouze pro pěší
Černvír je starobylá osada připomínaná již před rokem 1285 . Černvírský hrad stával na skalnatém ostrohu nad řekou Svratkou v místě dnešního kostela . A právě pod dnešním barokním (původně románsk&ya...
Soubor 14 výklenkových kaplí křížové cesty umístěných podél strmě stoupající cesty od hřbitova v Chudčicích k místu zvanému U Tří křížů s trojicí kamenných křížů vztyčených r. 1902. Kamenné kříže nahradily starší dřevěné, kter&eac...
Železniční most v údolí nad řekou Jihlavou, jehož návrh předložil stavební ředitel státní železniční společnosti z Vídně, Karl von Rupert, byl postaven v letech 1868 až 1870 francouzskými železárnami za 700 tisíc zlatých. Délka konstrukce byla 373,5 m, výška 44,8 m. Úvahy, že vi...
Most Míru - je železniční most na trati č.250 Brno - Havlíčkův Brod. Před vjezdem do stanice Dolní Loučky překlenuje hluboké údolí Libochovky. Jeho výška je 30 m a délka 300 m. Stavba mostu byla zahájena již před 2. světovou válkou. Most však byl dokončen až v letech 1950 - 1953. Hlavní oblouk je největším železničním železobetonovým obloukem v České republice. Při stavbě mostu bylo poprvé v dějin...
Jedinečný ocelový železniční most ležící na železničním koridoru mezi Břeclaví a Vídní. Magistrála propojuje úžemí 5 států: GDYNIA (POL) – GDAŃSK (POL) – WARSZAWA (POL) – KATOWICE (POL) – PETROVICE U KARVINÉ (CZE) – OSTRAVA (CZE) &ndas...
Původní dřevěný most byl při výstavbě Brněnské přehrady v roce 1940 odstraněn a postaven nový železobetonový most. Ten nestál příliš dlouho, protože byl ke konci 2. světové války vyhozen do povětří. Současná lávka pro pěší a cyklisty byla vybudována v roce 2003.
...
Poklona se sochou sv. Šebestiána je umístěna zadní stěnou ke zdi kostela. Stavbu na obdélném půdorysu dělí výrazněji pouze nepřesahující sokl, dekorovaný třemi plošnými vpadlými poli různé velikosti ve tvaru obdélníka, uprostřed horizontálně, po stranách vertik&aac...
V Židlochovicích je přes řeku Svratku postaven zavěšený most. Dříve na tomto místě býval brod, pak lávka a konečně i tzv. Sintzendorffský most. Jeho dřevěná konstrukce byla podepírána dvěma říčními a dvěma nábřežními kamennými pilíři. Most dal postavit hrabě Sitzendorff, tehdejší majitel židlochovického pantví. Když později přešel židlochovický majetek na Dietrichsteiny, byl most ozdoben pěti soch...
Visutá lávka byla postavena v roce 1993 podle plánů týmu architektů vedených J. Stráským. Mostovka lávky měří 252 metrů a je zavěšená na dvou, 28 metrů vysokých, pylonech. Hlavní visuté kabely jsou tvořeny 2 x 108 lany o průměru 15,5 mm.
...
Stavba nepříliš časté půdorysné dispozice se výrazně uplatňuje v rovinaté krajině a tvoří důležitý orientační bod.
V polích severovýchodně od obce Dobré Pole se nachází poklona obdélného půdorysu s půlkruhovým závěrem. Průčelí je členěno nárožními li...
Od dob výstavby železniční sítě tehdejší Rakousko – uherské říše v 19. století se stala trať mezi Vídní, Retzem a Znojmem významnou dopravní spojnicí mezi rakouskými a moravskými zeměmi. Tuto důležitost si pak tato trať od svého historického vzniku ponechala až do s...