Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením dvoumístných sedaček (S-2). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 360 m. Přepravní kapacita: 900 osob/hod. Čas jízdy: 8,7 min. Přeprava jízdních kol zdarma.
...
Oobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 416 m. Čas jízdy: 9,2 min. Přepravní kapacita: 1631 osob/hod. Zařízení je v provozu od roku 2006. ...
Lyžařský areál Rališka leží v nadmořské výšce 605 – 729 m.n.m. a dosud disponoval 3 lyžařskými vleky (Tatrapoma a EPV, oba s délkou 400 metrů a dětský vlek Skill o délce 160 m) a čtyřmi sjezdovými tratěmi v délce 200 m až 550 m. Umělé zasněžování zajišťují sněhová děla firmy Areco, o úpravu sjezdových tratí se stará sněžné pásové vozidlo Kassbohrer Pisten Bully 42.280D. Přibližně 60 % návštěvníků ...
Na vrchol nejvyšší hory Krušných hor vede sedačková lanová dráha a to z Jáchymova přímo na vrchol Klínovce (1244 m. n. m.). Dolní stanice lanovky je vzdálena cca 3 km od středu města Jáchymova, horní pak cca 3 km od nejvýše položeného města v České republice - Božího Daru. Dolní stanice je v nadmořské výšce 802 m. n. m. a horní 1230 m. n. m., takže převýšení činí úctyhodných 428 metrů. Délka lan...
Soukromá dvousedačková lanovka se rozjela v Rejdicích v Jizerských horách nedaleko Příšovic. „Lanová dráha je dlouhá osm set padesát metrů a jízda trvá pět a půl minuty“, řekl majitel Martin Martínek. „Dolní stanice se jmenuje Morávka a horní Štěpánka“. Dvousedačková lanovka vozila původně turisty a lyžaře na Čertovu horu v Harrachově. „Nyní však mají v Harrachově zbrusu novou čtyřsedačku, takže ...
Provoz lanové dráhy byl zahájen 1.7.1961. Stavba trvala dva roky a podílely se na ní Transporta Chrudim, Elektrozávody Praha a Vodní stavby Tábor. Poprvé u nás byly použity podpěry trubkové konstrukce, nové kladkové baterie včetně uchycení a kladky s gumovými bandážemi. Délka lanovky je 1792 m, převýšení je 383 m, má 100 pevně uchycených sedaček, přepravní kapacita je 220 osob/hod a za celou dobu ...
Záměr města Liberce, postavit v těsné blízkosti areálu 3 skokanských můstků pod Ještědem kapacitní dvousedačkovou lanovou dráhu a tím nahradit původní vlek s kotvou, vycházel z doporučení lyžařského svazu a FIS a přání lyžařské veřejnosti. Město Liberec tím chtělo též podpořit své šance kandidáta na uspořádání Světového poháru v severských disciplínách „SKI 2007“, o který se bude ucházet. Veř...
Vrcholek hory Pancíř odedávna lákal turisty svou výhodnou polohou a nádherným výhledem na hřeben Jezerní hory, Velký Javor a za dobrých podmínek i na vzdálené alpské velikány. Již v roce 1880 zde Rakouský turistický ruch nechal zbudovat jednoduchou vyhlídkovou konstrukci....
V roce 1955 se začala stavět tato lanová dráha. Původní projekt opět zněl na dvousedačkovou dráhu konstrukce Von Roll, ale díky již zmíněným neshodám byla nakonec tato lanovka jako první stavěna vlastní technologií Transporty, tedy jednosedačková lanovka s pevně uchycenými sedačkami. Transporta potom na to...
O výstavbě lanovky v ZOO Praha se začalo přemýšlet již v šedesátých letech. Její výstavba byla zahájena v roce 1970 a do provozu byla uvedena až v roce 1977. Vlastníkem lanovky byla ZOO Praha a provozovatelem Středočeský Park kultury a oddechu. V roce 1978 byl její provoz zastaven z důvodů závažných technických nedostatků. K obnovení provozu došlo až v roce 1981 a její provozovatelem se stal Dopr...
V nejvyšších moravských horách je v provozu jen jediná dvojúseková lanovka z Ramzové přes Čerňavu na Šerák. Postavena byla v 70. letech a jako téměř všechny podobné stavby se tehdy i poměrně nenáročná výstavba obou úseků jednosedačkových lanovek neuvěřitelně protáhla. Technologii 1. úseku lanovky vyrobila Transporta Chrudim již v letech 1972-73, ale uveden byl do provozu až v roce 1976. Obdobně dr...
4. března 2000 uplynulo 60 let od zahájení provozu sedačkové lanové dráhy Ráztoka-Pustevny. Je to jedno z mála výročí světového významu, kterým se můžeme v oboru dopravy pochlubit. Nápad připevnit na nákladní lanovku ke svážení dřeva se sice přičítá kanadským dřevorubcům, ale první profesionálně postavená sedačková lanová dráha nejen v Evropě, ale podle dostupných informací na celém světě, jezdila...
Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 252 m. Čas jízdy: 8 min. Přepravní kapacita: 2390 osob/hod. Slavnostní zahájení provozu 15.12.2006
Provoz lanové dráhy :
od 28. dubna 2012 do 30. září 2012 vždy od 9,00 do 12,00 hod. a od 13,00 hod. do 17.00 hod. každou půlhodinu
omezený p...
Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 298 m. Čas jízdy: 6 min. Přepravní kapacita: 2175 osob/hod ...
Ve Špindlerově Mlýně byla začátkem sezóny 2000/2001 uvedena do provozu zbrusu nová trojsedačková lanovka z parkoviště na Hromovku, která nahradila vlek Tatrapoma. Její přepravní kapacita je 1800 osob za hodinu a nazpět až k autu sjedou lyžaři novou sjezdovkou. Celkem se jedná o investici za 30 miliónů korun. V roce 2005 byla tato lanovka přemístěna na Labskou a místo ní byla postavena odpojitelná ...
Na konci 70. let byla koncepce jednosedaček už naprosto beznadějně zastaralá. Proto se Transporta již podruhé v 70. letech pokusila zkonstruovat dvousedačkovou lanovku. Nový projekt byl podstatně ambicióznější - nešlo o úpravu starého systému, ale o vývoj zcela nové konstrukce. „Vyspělým“ prvkem měla být především odpojitelnost sedaček od dopravního lana (tedy totéž co první lanovky Von Roll od r...
Po druhé světové válce, ve druhé polovině 40.let se kupodivu rozestavělo lanovek hned několik. Jako první z nich byla zprovozněna lanovka ze Sv.Petru (Špindlerův Mlýn) na Pláň v květnu 1947. Svojí délkou 1050 m předstihovala lanovku na Pustevny, ale byla postavena podle stejného vzoru - t.j. jednosedačková lanovka se sedačkami pevně uchycenými na laně. ČSD jí provozovaly ale až od 1.7.1953, obvyk...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením jednomístných sedaček (S-1). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 188 m. Doba jízdy 6,7min. ...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 153 m. Doba jízdy je 4,7min. Slavnostní zahájení provozu 20.12.2006 ...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 338 m. Přepravní kapacita 2390 osob/hod. Čas jízdy je 8,2 min. Slavnostní zahájení pr...
V roce 1257 byly Sedlatice zmiňovány ve výčtu vesnic nacházejících se v tomto čase v okolí Staré Říše. Důvodem zápisu byl spor tehdejších majitelů Staré Říše a kláštera v Nové Říši o desátky a patronát staroříšského kostela...
Sedlčany jsou městem středního Povltaví s 8.000 obyvatel, položené asi 60 km jižně od Prahy, na pravém břehu řeky Vltavy. První zmínky o vzniku města jsou z 11. století. Ve středověku byly Sedlčany hospodářským a správním střediskem tehdejšího Vltavského kraje. Úlohu města zdůrazňoval i raně gotický kostel sv. Martina. V době husitské se městečko jako součást dominia Oldřicha z Rožmberka ocitlo ...
Přezto že se Sedlec jeví jako samostatná obec, je to ale i přez matoucí označení cedulí "SEDLEC" část městečka Starý Plzenec. V Sedlci je evidováno 6 ulic, 445 adres....
Podle názorů historiků, archeologů a geologů bývala celá krajina kolem obce Sedlec v dávnověku rozsáhlým močálovitým pralesem. Od počátku historické doby byla krajina osídlena. Byly nalezeny různé předměty z mladší doby kamenné dokazující tuto skutečnost.
Po odchodu posledních předslovanských obyvatel archeologické prameny utichají na několik staletí. Až do devátého století, kdy území osí...
Pozoruhodná vinařská obec Jihomoravského kraje při státní hranici mezi Českou republikou a Rakouskem. Leží v údolní nivě, v nadmořské výšce 178 m na břehu největšího moravského rybníka Nesyt ( 322 ha ), v samém srdci vzácných lokalit, jež v každém ročním obd...
Patrně už za blahé paměti Otce vlasti, Karla IV., ale zcela bezpečně za jeho syna, Václava IV. , počet vesnic v českém království rozmnožil Sedlec. Jméno dostala osada zřejmě od slova sielo, sedlo, sídlo, prostě místo, kde sídlí lidé. Ti tu však žili už dříve, mnohem dříve, než v období vrcholné gotiky, kdy se na zdejší tvrzi usadili první známí zemané, bratři Albrecht a Mstich ze Sedlce. Spolehli...
Ves Sedlec se nachází při severním úpatí hradu Hazmburk v jakémsi sedle, vytvořeném vulkanickými návršími. Podle svého umístění v krajině obec také s největší pravděpodobností dostala svůj název. První dochovaný písemný záznam o s...
Dle historických záznamů není v okrese Mladá Boleslav jiná obec, která by za dobu své existence měla více pánů. V roce 1227 patřila část vsi k majetku kaple sv. Václava a zbytek byl vladyčí statek na němž seděli roku 1390 Arnošt a Vlach a roku 1407 Albert ze Sedlce. V 15. století patřila část...
První nálezy svědčící o osídlení katastru obce jsou z období mladého neolitu. V lokalitě Pod hradem bylo nalezeno množství úlomků keramiky svědčící o delším osídlení nositeli kultury s moravskou malovanou keramikou. Po jejich odchodu pravděpodobně oblast na delší dobu osi...
Kdy začíná samotná historie obce, se dnes již patrně nedovíme, jistě však víme, že při datu první zmínky (1173), ji drží klášter z pražského Strahova. Do církevních majetků se obec řadí až do roku 1410, kdy se zde začínají střídamajitelé, převážně z řad praž...