Provoz lanové dráhy byl zahájen 1.7.1961. Stavba trvala dva roky a podílely se na ní Transporta Chrudim, Elektrozávody Praha a Vodní stavby Tábor. Poprvé u nás byly použity podpěry trubkové konstrukce, nové kladkové baterie včetně uchycení a kladky s gumovými bandážemi. Délka lanovky je 1792 m, převýšení je 383 m, má 100 pevně uchycených sedaček, přepravní kapacita je 220 osob/hod a za celou dobu ...
O výstavbě lanovky v ZOO Praha se začalo přemýšlet již v šedesátých letech. Její výstavba byla zahájena v roce 1970 a do provozu byla uvedena až v roce 1977. Vlastníkem lanovky byla ZOO Praha a provozovatelem Středočeský Park kultury a oddechu. V roce 1978 byl její provoz zastaven z důvodů závažných technických nedostatků. K obnovení provozu došlo až v roce 1981 a její provozovatelem se stal Dopr...
4. března 2000 uplynulo 60 let od zahájení provozu sedačkové lanové dráhy Ráztoka-Pustevny. Je to jedno z mála výročí světového významu, kterým se můžeme v oboru dopravy pochlubit. Nápad připevnit na nákladní lanovku ke svážení dřeva se sice přičítá kanadským dřevorubcům, ale první profesionálně postavená sedačková lanová dráha nejen v Evropě, ale podle dostupných informací na celém světě, jezdila...
Sedlčany jsou městem středního Povltaví s 8.000 obyvatel, položené asi 60 km jižně od Prahy, na pravém břehu řeky Vltavy. První zmínky o vzniku města jsou z 11. století. Ve středověku byly Sedlčany hospodářským a správním střediskem tehdejšího Vltavského kraje. Úlohu města zdůrazňoval i raně gotický kostel sv. Martina. V době husitské se městečko jako součást dominia Oldřicha z Rožmberka ocitlo ...
Patrně už za blahé paměti Otce vlasti, Karla IV., ale zcela bezpečně za jeho syna, Václava IV. , počet vesnic v českém království rozmnožil Sedlec. Jméno dostala osada zřejmě od slova sielo, sedlo, sídlo, prostě místo, kde sídlí lidé. Ti tu však žili už dříve, mnohem dříve, než v období vrcholné gotiky, kdy se na zdejší tvrzi usadili první známí zemané, bratři Albrecht a Mstich ze Sedlce. Spolehli...