2 -

rozhledna Zlatý chlum - Rejvíz

Itinerář: Jeseník - Křížový vrch - Zlatý chlum - Bílé skály - Chlapecké skály - Rejvíz - Vysoká jedle - Mýtinka - Dětřichov - Jeseník

Popis: Zastávky Křížový vrch - restaurace, kaplička, výběh z kozami
Zlatý chlum - rozhledna, občerstvení - 10 -18 hod (víkendy)
Rejvíz - restaurace, naučná stezska

Trasa: Z Jeseníku se vydáte směrem na Rejvíz. Na odbočce za pilou odbočíte na Křížový vrch (rest.). Odtud se vydáte po modré turistické značce (později se připojí i červená). Po cestě pojedete kolem pramene (pr. Pod Zlatým Chlumem), kde je možno se napít. Ještě než se napojíte na makadamovou cestu, která vás dovede až na vrchol, musíte zdolat nepříjemnou pasáž - kameny, kořeny. Na vrcholu na vás čeká rozhledna a občerstvení. Pokud chcete dále pokračovat na Rejvíz, vydáte se po červené. Zde už se snad nedá zabloudit. Krátké i delší sjezdy střídají kopečky, které jsou obzvláště nepříjemné kvůli kamení a kořenům. Početné jsou zde bažiny!!! Rejvíz - odtud vede mnoho cest na mnoho stran. Doporučuji: První varianta: Přes rozcestí Prameny Olešnice do Písečné (žlutá). Druhá varianta: Vydáte se po zelené tur. zn. po hlavní silnici směrem na Jeseník. Po asi 1,5 km odbočíte doprava (značeno - Vysoká jedle). Dále sjíždíte až na Mýtinku, odkud se vydáte po hlavní zpátky do Jeseníku. Třetí varianta: Jedete necelé 2 km po hlavní silnici směrem na Jeseník (cyklotrasa 55), poté odbočíte doleva do lesa - značeno jako cyklotrasa. Po chvíli se napojí i modrá turistická trasa. Tato cesta vede lesem, později kolem potoka (lesní cesta, asfalt).

Parametry trasy:

Struktura:

Délka:

7 km

Profil trasy rozhledna Zlatý chlum - Rejvíz

BodId.Název lokality (rozcestník)Místní lok.Typ l. Tur.Míst.Cyk.Výška
1 14 Jeseník (město) město, městys značka žlutá žlutá 440 mnm
2 85 Vodní tvrz - Jeseník (tvrz) hrad, zámek, tvrz, hradiště žlutá značka značka 440 mnm
3 314 Zlatý Chlum (rozhledna) rozhledna značka značka značka 875 mnm
4 80 Rejvíz (rašeliniště) rezervace, přírodní zajímavost značka zelená žlutá 770 mnm

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)