Socha ohrazena železným plůtkem z konce 19. stol. Pruty plůtku mají nahoře dekoraci závitů a špice plaménkového zvlněného zakončení, střídavě kratších a delších. Sloupky jsou kamenné, čtyřhranné, nahoře s pyramidovým zakončením. Přední dva sloupky mají čelně vpřed ...
Vynikající barokní plastiky z dílny Josefa Herschera a jeho okruhu z let 1728-1734. Součást originálního architektonického řešení galerie kolem Vysoké cesty.
1) sv. Josef 2) sv. Anna 3) sv. Fabián 4) sv. Šebestián 5) sv. Rosalie 6) sv. Roch 7) Ecce Homo 8) P. Maria Bolestná (Mater Dolorosa) ...
Na konkávně vydutém hranolovém podstavci s římsou stojí socha světce v životní velikosti. Průměrná pozdně barokní plastika od Václava Ondřeje Herschera.
V parčíku na konci městečka na čtvercové desce, zasazené do terénu je osazen hranolový sokl. Z něj vyrůstá třikrát odstupněný...
Na trojbokém vysokém a bohatě zdobeném soklu postavena socha sv. Jana Nepomuckého. Transfer z vojenského prostoru Doupov. Dobrá pozdně barokní práce neznámého sochaře z okolí Karlových Varů.
U silnice proti kostelu sv. Barbory stojí žulová plastika světce v životní velikosti. Na vysoké...
Socha z roku 1728 má zaoblený sokl, na jehož přední stěně je nápisová kartuše s datací. Světec je zobrazený tradičním způsobem, výraznými prvky je zvlněný dolní okraj rochety a pravá ruka, držící biret. Provedení sochy má dobrou uměleckou kvalitu.
Socha sv. Jana Nepomuck...
Kvalitní socha z počátku 18. století pochází ze zbořených Ervěnic. Má vysoký sokl s nápisem a reliéfy (ukřižovaný Kristus, erb Oldřicha Felixe z Lobkovic a jeho manželky). Světec se sklání k hořícímu domu u své pravé nohy, který hasí vodou ze džberu.
Socha stoj&ia...
Hodnotná socha z roku 1730 pochází ze zbořených Ervěnic. Na vysokém soklu s reliéfní výzdobou s erby stojí dvě postavy světce, spojené zády - až na drobné odchylky provedené stejně. Balustráda kolem sochy a sošky dvou andílků ze soklu byly odcizeny. Kvalitní barokní d&iac...
Tato hodnotná skulptura z roku 1744 je spolu s blízkou kaplí dominantou návsi. Má vysoký trojdílný sokl s německými nápisy. Sedící Bolestný Kristus si podpírá hlavu pravou rukou, rovněž sedící Bolestná P. Marie je o něj opřena zády.
Dvojsocha se sklád&aacut...
Socha je situována necelý 1 km severovýchodně od intravilánu Louňovic, těsně u severního konce mostu přes Blanici. Plnoplasticky pojednaná socha, vytesaná z červeného pískovce, je vyvedena v mírně nadživotní velikosti v tradičním postoji. Materiálem profilovaného podstavce je zřejmě žula. Na stěn&aa...
Klasicistní litinová figura světce na ornamentálně zdobeném historizujícím podstavci datovaná rokem 1872 je cenným dokladem vývoje ikonografického ztvárnění světce a také kvality a záběru produkce blanenských železáren.
...
Klasicistní cínová plastika Hygie ušlechtilého formálního zpracování zkrášluje prostředí Růžové zahrady umístěné na ohrazené terase na západním konci jádra zámeckého areálu, jemuž Hansenova přestavba dala tvářnost středomořské vil...
Na architektonicky bohatě tvarovaném a reliéfně zdobeném podstavci oživuje krajinu v předpolí zámku výrazně umístěná dynamická rustikální figura světce. Půvabná skulpturální památka a zajímavý doklad života nepomucenského kultu.
...
Na vysokém architektonicky bohatě tvarovaném podstavci s chronogramem je umístěna spíše rustikální vrcholně barokní figura Archanděla Michaela přemáhajícího ďábla datovaná letopočtem 1726. Působivá skulpturální památka obohacující krajinu.
...
Vrcholně barokní mariánské sousoší připisované J.F.Pacákovi , datované chronogramem do r. 1737 představuje velmi hodnotný doklad úrovně barokního sochařství regionu a připomínku dobově oblíbeného mariánského kultu.
Na křižovatce socha P. Marie. Výška 4 m. Podstave...
Hodnotná vrcholně barokní plastika oblíbeného národního světce, pořízená vrchností jako součást barokní architektonické kompozice náměstíčka před zámeckým průčelím, tvoří kompoziční protějšek sochy sv. Jana Nepomuckého.
Socha světce v mírně na...
Kvalitní kamenná barokní plastika z roku 1729 postavená vrchností na pohledově exponovaném místě předměstí, představuje doklad zbožnosti a barokního šporkovského urbanismu.
Socha je situována východně od zámeckého parku v rozšíření Pokorného ulice na zelen&ea...
Socha českého zemského patrona, kanovníka vyšehradského, pravděpodobně vznikla v letech 1738-1747. Podstavec zdobí z čelní stěny dříku alianční erby pána z Unwerthu a jeho manželky Terezie, rozené Malovcové z Malovic.
...
Barokní kamenná socha světce s putti (jeden dnes schází) z roku 1756. Sousoší stojí na bohatě členěném a zdobeném podstavci s reliéfní kartuší s chronogramem a latinským nápisem.Regionální sochařská práce výborné úrovně. Svým atypick&y...
Kamenná barokní socha Trpícího Krista z roku 1710. Dílo představuje 60 cm vysokou sedící postavu na vysokém dvoukonickém sloupu s volutovou hlavicí a podstavcem se jménem donátora a datací. Vynikající památka místního významu. Socha Bolestného Krista na...
Jde o sochařské dílo dobré úrovně. Svou ojedinělostí převyšuje rámec regionu. Socha sv.Vavřince původně stála poblíž zámku. V roce 1848 byla přemístěna na náměstí, odkud byla později přenesena na současné místo.
Na hranolovém podstavci s profilovaným soklem a ř&iacu...
Hodnotné polorustikální klasicistní dílo s barokními reminiscencemi – nádherný krajinotvorný prvek umístěný u zaniklé cesty.
Samostatně v polích stojící sousoší zhotovené z maletínského pískovce, asi 500 cm vysoké, plint má rozměr...
Barokní skulpturální soubor vysoké kamenosochařské kvality zdobící nároží silničního mostního tělesa je dílem třebíčského sochaře Štěpána Pagana z 20. let 18. stol. Jednotlivá ikonograficky bohatě komponovaná sousoší jsou osazena na hranolových soklec...
Pozoruhodná pozdně barokní skulptura sv. Floriána pocházející z konce 18. století je hodnotným příkladem rustikální sochařské práce lokální provenience. Na reliéfně zdobeném čtyřbokém soklu spočívá poněkud statická figura světce držící p...
Náhrobek od Františka Bílka vznikal v letech 1929 - 1932. Bronzové sousoší odlil dle modelu Františka Bílka Franta Anýž v roce 1932. Na hrobě umístěné mísy s ohněm a rozevřenou knihou vytepal Jaroslav Krula taktéž dle návrhu Františka Bílka.
...
Pozdně barokní skulptura sv. Jana Nepomuckého doprovázená postavou putta držícího mučednickou ratolest esteticky dotváří prostranství drobného náměstí. Esovitě prohnutá figura světce v životní velikosti je ztvárněna v tradičním ikonografickém pojetí.
...
Kvalitní rokoková socha obvyklého ikonografikého pojetí, jedna ze souboru sedmi soch, tvořících památkově hodnotný celek spolu s kaplí sv. Jana Nepomuckého.
...
Kvalitní rokoková socha obvyklého ikonografikého pojetí, jedna ze souboru sedmi soch, tvořících památkově hodnotný celek spolu s kaplí sv. Jana Nepomuckého.
...
Kvalitní rokoková socha obvyklého ikonografikého pojetí, jedna ze souboru sedmi soch, tvořících památkově hodnotný celek spolu s kaplí sv. Jana Nepomuckého.
...
Raně barokní sloup asi z poslední čtvrtiny 17. století, zhotoven mistrem Janem Kořínkem nákladem Václava Vojtěcha Hraběte ze Šternberka.
Na Přesanickém náměstí před budovou arciděkanství, vpravo od kostela sv. Jakuba umístěn na čtyřbokém hranolovém podstavci se soklíkem a římsou sloup...
Socha Svaté Rodiny stoji u silnice do Břežan před usedlosti č.p. 157. Byla vytvořena roku 1718 renovována 1777, zřídit nechali Daniel a Barbara Fischerovi, materiál: vápenec. Asi v roce 1964 těžce poškozena traktorem, trochu zrenovována a popsána česky.
Na podzim roku 2013 provedl Renovaci sochy František ...
Socha svatého Josefa z lasturovaného vápenece od neznámého tvůrce pochází z roku 1730. Stojí vlevo u vchodu do kostela sv.Jiří. Socha je v současném stavu po renovaci.
...
Socha svatého Antonína Paduánského z lasturovaného vápenece je umístěna vpravo u vchodu do kostela. Pochází z roku 1730. Tvůrce sochy je neznámý. Socha je po renovaci
...
Kvalitní vrcholně barokní socha sv. Jana Nepomuckého s podstavcem, situovaná na návsi, je hodnotnou drobnou sakrální skulpturou, doplňující sakrální okrsek obce.
...
Na prostranství před kostelem je umístěna vrcholně barokní socha sv. Jana Nepomuckého s letopočtem 1714 v lehce podživotní velikosti. Socha stojí na nově zřízeném (r. 2013) podstavci s hranolovou patkou a protáhlým vzhůru se zužujícím dříkem, na který nasedá mírně přesahujíc&iac...
Alegorie Síly bývá interpretována jako sousoší Herákla se lvem, avšak podle stavebních účtů zámecké zahrady z roku 1735 jde o souboj Samsona se lvem. Záměna je pochopitelná. Oba hrdinové bývají zobrazováni obdobně. Heráklovým atributem býv&...