Ve známém středisku Bílá byla v zimní sezóně 2006/2007 uvedena do provozu neodpojitelná čtyřsedačka Doppelmayr na severní sjezdovce, která bude první svého druhu v Beskydech. Nová lanovka je již čtvrtým dopravním zařízením na tomto místě, nahradila kotvový vlek Doppelmayr z roku 1997, který bude uschován a před příští sezónou postaven na novém místě. První vlek zde byl postaven již v roce 1965. ...
Snaha postavit lanovou dráhu na vrchol Krušných Hor v okolí Teplic se datuje již do třicátých let. Několikrát byly vypracovány projekty, ale stavět se nikdy nezačalo. Příznivější čas nastal až krátce po II.sv.válce, kdy se podařilo prosadit a realizovat stavbu 2339 metrů dlouhé lanovky z Bohosudova ...
Provoz lanové dráhy byl zahájen 1.7.1961. Stavba trvala dva roky a podílely se na ní Transporta Chrudim, Elektrozávody Praha a Vodní stavby Tábor. Poprvé u nás byly použity podpěry trubkové konstrukce, nové kladkové baterie včetně uchycení a kladky s gumovými bandážemi. Délka lanovky je 1792 m, převýšení je 383 m, má 100 pevně uchycených sedaček, přepravní kapacita je 220 osob/hod a za celou dobu ...
O výstavbě lanovky v ZOO Praha se začalo přemýšlet již v šedesátých letech. Její výstavba byla zahájena v roce 1970 a do provozu byla uvedena až v roce 1977. Vlastníkem lanovky byla ZOO Praha a provozovatelem Středočeský Park kultury a oddechu. V roce 1978 byl její provoz zastaven z důvodů závažných technických nedostatků. K obnovení provozu došlo až v roce 1981 a její provozovatelem se stal Dopr...
4. března 2000 uplynulo 60 let od zahájení provozu sedačkové lanové dráhy Ráztoka-Pustevny. Je to jedno z mála výročí světového významu, kterým se můžeme v oboru dopravy pochlubit. Nápad připevnit na nákladní lanovku ke svážení dřeva se sice přičítá kanadským dřevorubcům, ale první profesionálně postavená sedačková lanová dráha nejen v Evropě, ale podle dostupných informací na celém světě, jezdila...