Lokality v okolí Horská chata Keprník (horská chata)

rozcestník, infotabule   Vrcholový rozcestník - Keprník (rozcestník)
1.45 km
Rozcestník na červené turisické značce vedoucí z Červenohorského sedla na Šerák u vrcholu čtvrté nejvyšší hory Hrubého Jeseníku. ...

rozcestník, infotabule   Keprník (rozcestník)
1.48 km
Lokalitou prochází jedna značená turistická trasa Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km ...

vrchol   Keprník - Hrubý Jeseník (vrchol)
Na vrcholu hory (1424 m.n.m.) se nachází svorové skály, z nichž je kruhový rozhled do dalekého okolí. Za dobré viditelnosti lze spatřit i Krkonoše se Sněžkou. Od počátku století je oblast okolo Keprníku přírodní rezervací. Je tvořena pralesem na rašelinném podkladu s loukami, tůněmi a rašelinnou květenou. Vrcholový...

rozcestník, infotabule   Sedlo p. Vřesovkou (rozcestník)
1.54 km
Lokalitou prochází tři značené turistické trasy Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km Turistická trasa č. 4803 (zelená) Nýznerovské vodopády - Smrk - Ostružná - Nad Splavem - Branná - U Vozky - Sedlo pod Vřesovkou Délka trasy: 32,5 km Turisti...

vrchol   Kamenné okno (vrchol, rozcestník)
1.59 km
Vrchol s výhledem (1333 m.n.m.) v keprnické části Hrubého Jeseníku. Na jeho západním svahu se nachází turistická chata Vřesová studánka. Z vrcholu hory je pěkný výhled na hřebeny Jeseníků a na Jesenicko. Na úpatí hory se nachází tzv. Sněžná kotlina, někdejší kar pleistocenního firnového ledovce. Nedaleko vrcholu lze spatřit přírodní památku, osamělý skalní útvar tzv. Kamenné okno - nepravou skalní bránu....

rozcestník, infotabule   u Kamenného okna (rozcestník)

vrchol   Tocnik (vrchol)
1.65 km

rozcestník, infotabule   Trojmezí (rozcestník)
1.66 km
Lokalitou prochází dvě značené turistické trasy Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km Turistická trasa č. 7891 (žlutá) Trojmezí - Branná - Malé Vrbno - Paprsek Délka trasy: 20 km ...

rozcestník, infotabule   pod Keprníkem (rozcestník)
1.9 km
Lokalitou prochází dvě značené turistické trasy a jedna cyklotrasa Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km Turistická trasa č. 2202 (modrá) Lipová Lázně – Šerák – Filipovice Délka trasy: 19 km Cyklotrasa č. 6207 (červená) Bělá p. Pradědem – Še...

rozcestník, infotabule   Červená hora - rozc. (rozcestník)
2.05 km
Lokalitou prochází dvě značené turistické trasy Turistická trasa č. 7803 (žlutá) Filipovice - Pekárka - Červenohorské sedlo - Kouty n/D. - Bílý sloup Délka trasy: 22,5 km Turistická trasa č. 4811 (zelená) Bělá - Točník - Vřesová studánka - Petrovka - Pod Pradědem - Ovčárna – Karlova Studánka Délka trasy: 35 km ...

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga   Bývalá kaple - Vřesová studánka (kaple)
2.08 km
KAPLE NA VŘESOVÉ STUDÁNCE Kníže Lichtenštejn, jemuž zdejší kraj patřil, upravil pramen na Vřesové studánce a nechal zde postavit kapli. Císař Josef II. dal později kapli uzavřít a známý obraz "Pět ran Krista Pána" byl z kaple přenesen do kostela ve Velkých Losinách. Ale již kolem roku 1800 byla kaple znovu otevřena. V roce 1850 byla m&iacut...

rozcestník, infotabule   Vřesová studánka (rozcestník)
2.1 km
Lokalitou prochází dvě značené turistické trasy Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km Turistická trasa č. 4811 (zelená) Bělá - Točník - Vřesová studánka - Petrovka - Pod Pradědem - Ovčárna - Karlova Studánka Délka trasy: 35 km ...

rozcestník, infotabule   Pod Červenou horou (rozcestník)
...

pramen, vodopád, peřeje   Vřesová studánka (pramen)
2.12 km
Podle pověsti objevil Vřesovou studánku (1313 m.n.m) lovec, který v těchto místech pronásledoval zraněného jelena. Jelen, když se napil vody ze studánky se uzdravil a zmizel lovci z očí. Později prý se sám lovec vyléčil z těžké nemoci pomocí vody z pramene Vřesové studánky. Jako projev díků zde pak na sloup zavěsil obraz a Vřesová studánka se stala poutním místem....

vrchol   Červená hora (vrchol)
2.23 km
Vrchol je součástí hlavního hřebene Hrubého Jeseníku v Keprnické hornatině 2,5km severozápadně od Červenohorského sedla. Na vrcholu se nachází skalka ze starolitického svoru. Severoseverozápadně od vrcholu pak samostatná skála Kamenné okno s nepravou skalní branou. ...

vrchol   Nad Vyrovkou (vrchol)
2.25 km
...

rozcestník, infotabule   Šerák - rozc. (rozcestník)
Lokalitou prochází dvě značené turistické trasy a jedna cyklotrasa Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km Turistická trasa č. 2202 (modrá) Lipová Lázně - Šerák - Filipovice Délka trasy: 19 km Cyklotrasa č. 6007 (červená) Bělá p. Pradědem – Še...

pramen, vodopád, peřeje   Antonius Quelle (pramen)
2.35 km
Menší pramen, který vyvěrá poblíž sedla mezi Šerákem a Sněhulákem. Je tvořen kamennou mramorovou deskou s nápisem Antonius Quelle a datem z roku 1934. Nachází se asi 50 m od žlutě turistické stezky Miroslav – Šerák v nadmořské výšce 907 m.   Asi 200 m od rozcestí Pod strmým u areálu Miroslav se cca 50 m západně od stezky nachází kamenný pramen zvaný Antonius quelle (907 m n.m.), který zde vybudovali původní němečtí obyvatelé v roce 1934. Na tom...

vrchol   Bezový vrch (vrchol)
2.4 km

vrchol   Šerák (vrchol)
2.43 km
Vrch (1351 m.n.m.) na hřebeni Hrubého Jeseníku s turistickou "chatou Jiřího" pod vrcholem. Na vrchol Šeráku vede sedačková lanová dráha z Ramzové a jsou odtud překrásné výhledy především na Jesenicko, Staroměstsko, Králický Sněžník a Rychlebské hory. Šerák je významnou křižovatkou turistických cest. Ve vrcholových partiích hory se nachází přírodní rezervace Šerák-Keprník....

vrchol   Vozka - Hrubý Jeseník (vrchol)
2.61 km
Vrchol hory Vozka se nachází v nadmořské výšce 1377 metrů a jsou z něj nádherné výhledy do okolí. Pod vrchol vede žlutá a zelená turistická značka. Vrchol geomorfologicky náleží do Hrubého Jeseníku, který je součástí Jesenické oblasti. ...

rozcestník, infotabule   pod Vozkou (rozcestník)
2.65 km
...

rozcestník, infotabule   U Vozky (rozcestník)

rozcestník, infotabule   Údolí Hučivé Desné (rozcestník)
2.77 km
...

rozcestník, infotabule   Bílý sloup (rozcestník)
2.79 km
Lokalitou prochází tři značené turistické trasy Turistická trasa č. 7803 (žlutá) - začíná Bílý sloup - Kouty n/D. - Červenohorské sedlo - Pekárka - Filipovice Délka trasy: 22,5 km Turistická trasa č. 4811 (zelená) Bělá - Točník - Vřesová studánka - Petrovka - Pod Pradědem - Ovčárna – Karlova Studánka Délka trasy: 35 km Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojm...

rozcestník, infotabule   Hučivá Desná (rozcestník)
2.89 km
...

vrchol   Spaleny vrch (vrchol)
2.94 km

vrchol   Snehulak (vrchol)
3 km

vrchol   Brst (vrchol)
3.06 km

rozcestník, infotabule   Filipovice - chata (rozcestník)
Lokalitou prochází dvě značené turistické trasy Turistická trasa č. 7803 (žlutá) - začíná Filipovice - Pekárka - Červenohorské sedlo - Kouty n/D. - Bílý sloup Délka trasy: 22,5 km Turistická trasa č. 2202 (modrá) - začíná Filipovice - Šerák - Lipová Lázně Délka trasy: 19 km ...

rozcestník, infotabule   Obří skály (rozcestník)
3.13 km
...

rozcestník, infotabule   nad Hášavou (rozcestník)
3.33 km

vrchol   Obří skály (skály)
3.34 km
Vyhlídkové skály (1082 m.n.m.) tvořené 10-16 m vysokými skalisky ze svoru s velkými krystaly staurolitu. Je z nich krásný pohled ke Smrku v Rychlebských horách a do údolí Bělé. Skály jsou opředeny mnoha pověstmi. V současnosti jsou vyhledávaným místem horolezců....

vrchol   Sindelna hora (vrchol)
3.52 km

vrchol   Mračná (vrchol)

vrchol   Domasovsky kopec (vrchol)
3.59 km
...

vrchol   Klipova hora (vrchol)
3.61 km

rozcestník, infotabule   Pod Obřími skalami (rozcestník)
3.82 km

vrchol   Toc (vrchol)
3.88 km

sedlo   Červenohorské sedlo (sedlo)
3.92 km
známé turistické středisko v sedle mezi Červenou horou a Velkým Klínovcem. Prochází jím silnice č.44 Jeseník-Šumperk po trase původní kupecké stezky. Okolní odlesněné svahy jsou plné sjezdovek a vleků, v rovince sedla najdete množství hotelů a chat. Původně zde stával v 19.st. cestářský domek (dnes upravená...

rozcestník, infotabule   Červenohorské sedlo - bus Kouty (rozcestník)
3.99 km
...

rozcestník, infotabule   pod skalami Jeřábu (rozcestník)
4.2 km

rozcestník, infotabule   Koutský žleb (rozcestník)
4.24 km
...

obec, osada   Lipová - lázně (obec)
4.28 km
Obec Lipová – lázně je součástí okresu Jeseník, který je nejsevernější výspou Olomouckého kraje a počtem obyvatel se řadí mezi největší obce na Jesenicku. V současnosti má okolo 2.600 trvale žijících obyvatel a zájem o výstavbu v obci stále trvá. Je to dáno zejména výhodnou poloho...

infocentrum   Informační centrum - Lipová-lázně (infocentrum)
4.29 km
Informační centrum se nachází v přízemí objektu č. p. 476. Budova se nachází přímo pod železniční stanicí Lipová-lázně. Příjezd je možný po místní komunikaci – ze směru od Hanušovic je to první odbočka do leva za kostelem v Dolní Lipové. Jeho účelem je informovat návštěvníky obce o možnostech turistického, sportovního, či kulturního vyžití v obci a v jejím okolí. Dále jsou zde k dispozici kontakty na jednotlivá ubytovací zařízení a další bližší...

muzeum   Muzeum Johanna Schrotha - Lipová-lázně (muzeum)
Muzeum Johanna Schrotha – multifunkční středisko Lipová-lázně se nachází v nově zrekonstruovaném domě č. p. 476 v obci Lipová-lázně, a to přímo pod železniční stanicí Lipová-lázně. Příjezd je možný po místní komunikaci – ze směru od Hanušovic je to první odbočka do leva za kostelem v Dolní Lipové. Samotné muzeum Johanna Schrotha – zakladatele zdejších lázní v Dolní Lipové je umístěno ve 2. nadzemním podlaží tohoto objektu. Muzejní část je zaměř...

vrchol   Jerab (vrchol)
4.36 km
...

rozcestník, infotabule   Čerňava - lanovka (rozcestník)
4.37 km
Lokalitou prochází jedna značená turistická trasa a jedna cyklotrasa Turistická trasa č. E3 - 0604 (červená) Franciska – Kladská brána – Paprsek – Ramzová – Šerák – Trojmezí – Červenohorské sedlo – Švýcarna – Pod Pradědem – Ovčárna – Nad Malým kotlem – Jelení studánka Délka trasy: 58 km Cyklotrasa č. 6207 (červená) Bělá p. Pradědem – Šerák – Ostružná Délka trasy: 16,5 km ...

zoo, soukromá zoo   Faunapark - Horní Lipová (zoo)
4.4 km
Jsme malá zahrada se soukromým chovem zvířat, přístupná pro návštěvníky všeho věku a zájmových skupin. Vzhledem ke stoupající návštěvnosti jsme se rozhodli zlepšit podmínky  pro chovaná zvířata a zkulturnění zahrady pro návštěvníky. Zkrátka chceme vytvořit c...

lázně   Schrothovy léčebné lázně - Dolní Lipová (lázně)
4.41 km
Nově obnovené léčebné lázně s dlouholetou tradicí, která má letos již 180 let výročí od jejího zahájení. Léčebná péče v Dolní lipové je neodmyslitelně spjata se jménem jeho zakladatele Johanna Schrotha. Schrothovy léčebné lázně v Dolní Lipové jsou malebným místem na rozhr...