Tipy pro Vás v okruhu 15 km : Sedloňov (obec)

Sport | Kultura | Památky | Příroda | Obce | Ubytování | Restaurace | Mapa | Kulturní a sportovní akce |

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel Všech svatých - Sedloňov (kostel) 0.25 km

Na místě původního dřevěného kostela vystavěného roku 1578 byla v  roce 1711 dokončena stavba současného barokního kostela. Jedná se o jednolodní stavbu s vysokou hranolovou věží. ... pokračování

pevnost, opevnění, hradby N-S 46 (pěchotní srub) 0.7 km

Oboustranný pěchotní srub. Bočními palbami navazoval na své sousedy vlevo a vpravo. Čelní kulomety v kopuli ovládaly silnici z Olešnice směrem do Sedloňova. Zvony ani kopule nebyly osazeny. Zához neproveden. Střílny hlavních zbraní vytrženy.... pokračování

pevnost, opevnění, hradby N-S 45 Polom (pěchotní srub) 1.06 km

V současnosti zasypán a oplocen. Nachází se v uzavřeném vojenském prostoru poblíž hájovny nad obcí Polom. Oboustranný pěchotní srub vyzbrojený na obou stranách klasickou sestavou protitankových a protipěchotních zbraní. Je to dáno tím, že mělké údol... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 47 Jaroslav - Sedloňov (pěchotní srub) 1.08 km

Samostatný pěchotní srub N-S 47 „Jaroslav“ je oboustranný objekt ve zvýšeném III. stupni odolnosti postavený v úseku Ženijního skupinového velitelství Ná... pokračování

pevnost, opevnění, hradby N-S 44 (pěchotní srub) 1.46 km

Nachází se v porostu vlevo od cesty, která vede k N-S-43 asi 150 metrů od něj směrem k obci Polom. Jednostranný pěchotní srub s výstřelem do údolí k obci Polom. Vyzbrojen klasickou sestavou smíšeného dvojčete a dvojkulometu pod betonem.... pokračování

pevnost, opevnění, hradby N-S 43 (pěchotní srub) 1.56 km

Jednokřídlý oboustranný pěchotní srub. Vlevo vyzbrojen netradiční kombinací dvojčete těžkých kulometů pro výstřel k sousednímu N-S-44 a v týlovém patře kasematním minometem 9 cm pro postřelování prostoru údolí Polomi a povrchu trvze Skutina. Vpravo v... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel sv. Mikuláše - Dobřany (kostel) 2.7 km

Původně gotický kostel prošel v minulosti několika změnami.  První zmínka je z roku 1259 a v tom případě byly ve druhé polovině 13. století v Dobřanech již dva kostely. V roce 1420 byl vypleněn ... pokračování

mlýn, hamr, technická zajímavost Utzův mechanický betlém - Olešnice v Orlických horách (betlém) 2.76 km

Utzův mechanický betlém si můžete prohlédnout v budově obecního úřadu - radnici. Josef Utz se narodil 29.9.1896 v Horní Olešnici, jeho rodiče Jan a Arnoštka zde vlastnili nevelkou, zhruba pět... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel sv. Máří Magdalény - Olešnice v Orlických horách (kostel) 2.81 km

Roku 1743 měl Sedloňov obdržet novou faru. Sedlák Christoph Pohner ze Sedloňova se zdráhal požadavku podstoupení svého pozemku na stavbu fary vyhovět, ačkoliv jej chtěla opočenská vrchnost odškodnit stejně ... pokračování

rozhledna Feistův kopec (rozhledna) 3.12 km

Na jaře 2020 byla postavena na Feistově kopci kovová rozhledna. ... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Zřícenina Dobřany (zřícenina hradu) 3.57 km

Gotický hrad z počátku 14. století, zřejmě pánů z Dobrušky; v roce 1425 pravděpodobně dobyt husity, poté zpustl.... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel sv.Máří Magdaleny - Deštné (kostel) 3.76 km

Fara v Deštném v Orlických horách se poprvé připomíná v popisu diecéze pražské z let 1344 - 1350 jako jedna z 36 plebánií dobrušského děkanátu. O z&aa... pokračování

muzeum Muzeum turistiky, zimních sportů a řemesel - Deštné v Orlických horách (muzeum) 3.79 km

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel - Bystré (kostel) 4.79 km

rozhledna Šibeník - Nový Hrádek (rozhledna) 5.09 km

Rozhledna unikátně využívá již neexistující demontované větrné elektrárny a je ukázkou nového využití stavby pro jiný účel, čímž vytvář&ia... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel sv. Petra a Pavla - Nový Hrádek (kostel) 5.79 km

Největší dominantou Nového Hrádku je barokní kostel sv. Petra a Pavla z roku 1723 se hřbitovní zdí, křížkem a kaplí sv. Jana Nepomuckého. Na hlavním oltáři kostela je umístěn vzácný obraz patronů kostela sv. apoštolů Petra a Pavla, s největší pravděp... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel Božského Srdce Páně - Borová (kostel) 6.26 km

hrad, zámek, tvrz, hradiště Zřícenina Frymburk - Nový Hrádek (hrad) 6.33 km

Hrad Frymburk byl založen zřejmě někdy počátkem 14. století dnes již neznámým zakladatelem. Vzhledem k rozsahu stavby nemohl být investorem žádný bezvýznamný šlechtic, ale některý z významných feudálů té doby.  Hrad se skládal z mohutné okrouhlé věř... pokračování
Hodnocení návštěvníků: 7.5000

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel - Dobré (kostel) 6.65 km

Na starém hřbitově, který byl roku 1917 proměněn v park, stával asi od konce 13. nebo od počátku 14. století dřevěný kostel. Před ním stály dvě řady lip, z kterýchž některé stojí doposud. Dřevěný obraz v olejových barvách, který býval v onom kostele ... pokračování

rozhledna Velká Deštná (rozhledna) 6.99 km

Na podzim 2019 se na Velké Deštné otevřela nová rozhledna. ... pokračování

boží muka, kříž, kaplička Kaplička - Mezilesí (kaplička) 7.78 km

Kaplička v Mezilesí byla postavena nákladem 357 zlatých (při dnešní hodnotě stříbra cca 43.000 korun) roku 1874 a osazena zvonem o hmotnosti 105 liber (zhruba 50kg), jehož stáří není ... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel sv. Cyrila a Metoděje - Ohnišov (kostel) 8 km

Kostel sv. Cyrila a Metoděje je majetkem obce, neboť si jej místní občané ze svých sbírek postavili sami. V roce 1995 uplynulo sto let od dostavění a vysvěcení kostela. Ke stému výročí byla uspořádána slavnost a nově opravený kostel  byl znovu vysvěc... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Skuhrov nad Bělou (zřícenina) 8.66 km

Založen snad kolem roku 1300 pány z Meziříčí, kterým patřil až do roku 1387. Zpustl za husitských válek či o něco později.... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel - Skuhrov nad Bělou (kostel) 8.66 km

... pokračování

lidová architektura Lidová architektura - Slavoňov (lidová architektura) 8.73 km

Obec Slavoňov je ve svém okolí i po celém světě proslavena celodřevěným kostelem, který je vzácnou ukázkou lidové architektury. A dále sev obci nachází domky lidové... pokračování

rozhledna Rozhledna Sendraž - Sendraž (rozhledna) 9.04 km

Tuto rozhlednu, jako součást víceúčelové věže nechala vystavět v roce 2007 společnost Vodafone Czech Republic a.s. Již v minulosti zde stávala dřevěná rozhledna, která byla vystavěna na pře... pokračování
Hodnocení návštěvníků: 9.6667

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Dřevěný kostel sv. Jana Křtitele - Slavoňov (kostel) 9.15 km

Jméno Slavoňov dostala obec patrně po zakladateli prvního kostela a obce „arcijáhnu“ Slavoňovi který působil v Hradci Králové a okolí kolem roku 1167 (arcijáhen byl titul vysok&eac... pokračování
Hodnocení návštěvníků: 9.0000

socha Sousoší Kalvárie - Libchyně (sousoší) 9.89 km

Sousoší je umístěno přes cestu od kapličky iu domu č.p. 4 ... pokračování

boží muka, kříž, kaplička Kaplička - Libchyně (kaplička) 9.89 km

Malá zděná kaplička se zvoničkou z r. 1922. ... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Skalka (zámek) 9.9 km

Původně opevněné renesanční sídlo Mladotů ze Solopysk z konce 16. století, postavené na místě gotické tvrze, zcela přestavěno v letech 1736 - 1739 v barokní zámek, snad podle staršího návrhu G. B. Alliprandiho. Opraven v letech 1959 - 1963.... pokračování

muzeum Pevnost Dobrošov - Náchod (pevnost) 10.06 km

Výstavba dobrošovské pevnosti souvisí s druhou světovou válkou. Před touto válkou rozhodla tehdejší čsl. vláda, že na obranu republiky proti rozpínajícímu se Německu vybuduje pohraniční opevnění. Opevnění znamenalo vyprojektování, výstavbu a vyzbroje... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Lehké opevnění vz. 37 (pevnost) 10.1 km

Objekt lehkého opevnění vzor 37. ... pokračování

mlýn, hamr, technická zajímavost Vodní mlýn U Vondřejců - Provoz (vodní mlýn) 10.32 km

První mlýn byl v této lokalitě připomínaný již v roce 1586 (v literatuře uváděná datace : "1586 - Jan Bal" - nebyla při prohlídce objektu v březnu 2001 nalezena). Nynější ml&yacu... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel - Bílý Újezd (kostel) 10.36 km

Se zvyšováním provozu na obchodních stezkách začaly mezi vzdálenějšími hrady pro zastávky pěších či jízdních pocestných, poslů a kurýrů, dostavníků, poštovních vozů, vozků s povozy a nákladem či kočárů, vznikat opevněná střediska se zájezdní krčmou a... pokračování

pevnost, opevnění, hradby N-S 79 Hrobka (pěchotní srub) 10.38 km

pevnost, opevnění, hradby Lehké opevnění vz. 37 (pevnost) 10.41 km

Prvorepublikové předválečné lehké opevnění vzor 37. ... pokračování

pevnost, opevnění, hradby N-S 80 Jirásek (pěchotní srub) 10.6 km

rozhledna Dobrošov u Náchoda (rozhledna) 10.78 km

Historie Jiráskovy chaty a rozhledny na Dobrošově u Náchoda se začíná psát 28. řijna 1895. Tento den byla díky dobrovolné sbírce na vrcholu otevřena útulna "Rozhledna". Dí... pokračování
Hodnocení návštěvníků: 9.0000

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel Nanebevzetí Panny Marie - Lukavice (kostel) 10.87 km

V roce 1783 byl postaven kostel Nanebevzetí Panny Marie, který je nejvýznamnější kulturní památkou. Ze stejné doby pochází i stavba márnice a fary.... pokračování

boží muka, kříž, kaplička Kříž - Zelenka-Jadrná (kříž) 10.94 km

... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel sv. Petra a Pavla - Liberk (kostel) 10.95 km

Dřevěný kostel sv. Petra a Pavla v Liberku je jedinečným dokladem lidové tvorby. Původně středověký kostel zbořený spolu s hradem byl nahrazen v letech 1691 - 1692 roubenou stavbou. Technicky a umělecky vzá... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Rychemberk (zřícenina hradu) 11.03 km

Založen asi před rokem 1310, roku 1425 dobyt tábority, v roce 1441 dobýván krajskou hotovostí na Janu Koldovi z Náchoda, ale zjednáno příměří. Kolda se však nenapravil, takže hrad dobyt kolem roku 1457 Jiřím z Poděbrad a zbořen. V 18. a 19. století t... pokračování

historická budova Bartelmusova vila (lidová architektura) 11.19 km

Bartelmusova vila. Vilu najdeme nedaleko Nového Města nad Metují, na mírném kopci, blízko lesa, v osadě zvané Ve Vilách.  Vila je vidět ze silnice vedoucí z N. Města n. Met. do Olešnice v O.h. Postavena byla brněnským továrníkem Bartelmusem na počá... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 83 - Běloves (pěchotní srub) 11.19 km

Samostatný pěchotní srub těžkého opevnění N-S 83 Lázně byl součástí pevnostního systému předválečné Republiky československé. Je součástí stavebn&iacu... pokračování

boží muka, kříž, kaplička Kamenný kříž - Přibyslav (kříž) 11.24 km

Kříž na křižovatce turistických cest (žlutá - zelená) v severovýchodní části katastru. ... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Kvasiny (zámek) 11.36 km

Původně pozdně renesanční, postavený po roce 1608 Bedřichem z Vlkanova, v letech 1645 - 1785 v držení malostranských karmelitánů, jimiž byl před rokem 1706 rozšířen. V letech 1823 - 1851 upraven pozdně empírově, výzdoba části interiérů z konce 19. st... pokračování
Hodnocení návštěvníků: 1.0000

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 84 Voda (pěchotní srub) 11.67 km

Samostatný pěchotní srub těžkého opevnění N-S 84 "Voda" byl součástí pevnostního systému předválečné Republiky československé. Je součástí stavebního podúseku Babí. Srub se nachází v blízkosti dělostřelecké tvrze Dobrošov. N-S 84 "Voda" je samostatn... pokračování

pomník, památník Pomník Obětem 1 světové války - Přibyslav (pomník) 11.69 km

Umístění: ve středu obce u aut.zastávky Nápis: Padlým občanům 1914 – - 1918 rodná obecJOS. STĚPÁN č. 1JAN JELÍNEK č. 27JAN HANUŠ č. 45JOS. KÁRNÍK č. 20 ... pokračování

boží muka, kříž, kaplička Kříž se sousoším Kalvárie - Přibyslav (kříž) 11.7 km

Kříž ve středu obce. ... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 86 Havlíček (pěchotní srub) 12.04 km

Samostatný pěchotní srub těžkého opevnění N-S 86 Havlíček byl součástí pevnostního systému předválečné Republiky československé. Je součástí stavebního podúseku Babí. Srub se nachází v blízkosti dělostřelecké tvrze Dobrošov. N-S 86 Havlíček je samos... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Solnice (zámek) 12.05 km

Vystavěn po roce 1558 pro pány z Vlkanova, po roce 1699 upraven na hostinec.... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel Stětí sv. Jana Křtitele - Solnice (kostel) 12.12 km

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 87 Les (pěchotní srub) 12.19 km

Veřejnosti nepřístupný a celkem necitlivě oplocený objekt. Vpravo na kraji lesa zajímavá teréní úprava pro výstřel hlavních zbraní až do údolí Metuje. Příkop je ale pomalu zanášen sutí. Pancéřové prvky a hlavní střílny vytrženy za okupace.... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 85 Montace (pěchotní srub) 12.26 km

Samostatný pěchotní srub těžkého opevnění N-S 85 Montace byl součástí pevnostního systému předválečné Republiky československé. Je součástí stavebního podúseku Polsko. Srub se nachází v blízkosti dělostřelecké tvrze Dobrošov. N-S 85 Montace je samos... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 88 Transformátor (pěchotní srub) 12.62 km

Pěchotní srub je umístěný v místě kde se obranná linie stáčí z hřebenu do údolí Metuje. Proto byl vpravo vybaven kopulí KM pro krytí cesty a teréního zlomu směrem k N-S 87. Pancéřové prvky a hlavní střílny vytrženy za okupace. Částečně zachovaná půvo... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Husův sbor - Náchod (kostel) 12.98 km

Kostel se nachází nedaleko centra u hlavní Pražské ulice. Postaven byl v letech 1925-29 v neoklasicistním až funkcionalistickém stylu dle projektu arch. Bohumila Kuchaře. Na šesti oknech v lodi koste... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Evangelický kostel - Trnov (kostel) 13.55 km

Kostel byl zbudovaný v letech 1902 - 1904 s pomocí sbírek dárců a švýcarských přátel evagelíků. Stůl páně, Kazatelnu a chór vyrobili v dílně pana Jana Podstaty v Tř... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel Navštívení Panny Marie - Velké Poříčí (kostel) 13.56 km

Výstavba kostela Navštívení Panny Marie byla od prvopočátku středem pozornosti věřících. Byly konány dobrovolné sbírky peněz i materiálu, mnozí poskytovali zdarma své povozy nebo zdarma pracovali. Pozemek darovala obec, stavební plány zhotovil stavi... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 91 Rozhledna (pěchotní srub) 13.73 km

Pro dobrý výhled do údolí Metuje měl být objekt vybaven zvonem ZP a sloužit jako pomocná pozorovatelna pro sousední tvrze.Ani jeden z pancéřových prvků nebyl osazen. Za okupace zkušebně postřelován a to i protibetonovými střelami Röchling.... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel - Černíkovice (kostel) 13.82 km

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 92 Bílá (pěchotní srub) 13.94 km

Objekt měl týlový prostor krytý netradičně těžkým kulometem TK vz.37 (zbraň D), která vykrývala i týl sousedního objektu N-S 91. Pancéřové prvky a hlavní střílny vytrženy za okupace, kdy byl objekt i zkušebně postřelován.... pokračování

hrad, zámek, tvrz, hradiště Černíkovice (zámek) 14.03 km

Původně renesanční tvrz z 2. poloviny 16. století, rozšířená barokně v 17. a 18. století, přestavěná v letech 1822 - 1825 J. Kochem pro Františka Antonína Libštejnského z Kolovrat v empírový zámek.... pokračování

zajímavost Stone hange - Říčky (zajímavost) 14.06 km

Kamené menhiry postavené do kruhu. ... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 93a Vrcha 1 (pěchotní srub) 14.44 km

Pravá strana jednostranného objektu, vykrývající z jihozápadu kótu 501m Na Vršcích. Pancéřové prvky a hlavní střílny vytrženy za okupace. Navíc je značně poničen explozí uvnitř objektu.... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel - Říčky (kostel) 14.56 km

... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub N-S 93b Vrcha 2 (pěchotní srub) 14.58 km

Jednostranný objekt, vykrývající ze severozápadu kótu 501m Na Vrších. Pancéřové prvky a hlavní střílny vytrženy za okupace. Ve stejné době byl objekt i zkušebně postřelován. V současnosti je rekonstruován.... pokračování

rozhledna Rozhledna Na Signálu (rozhledna) 14.96 km

Dřevěná rozhledna s ocelovým schodištěm byla postavena v roce 2014. Stojí ve výšce 496 m n.m, její vyhlídková plošina je 25 m nad zemí. Když se rozhlédnete kolem, m... pokračování

pevnost, opevnění, hradby Pěchotní srub T-S 1a (pěchotní srub) 15 km

Jednostranný objekt ,vykrývající z jihu kótu 501m Signál. Pancéřové prvky a hlavní střílny vytrženy za okupace. Ve stejné době byl objekt i zkušebně postřelován. V současnosti je rekonstruován.... pokračování

historická budova Základní škola - Hronov (historická budova) 15.04 km

Historie školství na Hronovsku sahá daleko do minulosti. První zmínka o škole v Hronově pochází z roku 1651, kdy se škola přestěhovala ze stavení č.17 do opuštěné d... pokračování

infocentrum Kulturní a informační středisko Hronov (infocentrum) 15.07 km

Nabídka služeb návštěvníkům TIC v Hronově: propagační a informační materiály Kladského pomezí prodej regionálních suvenýrů ( turistické známky č. 1135, výroční tur. známky, štítky na hole, turistické vizitky, pohledy, mapy, cyklomapy, turistické p... pokračování

drobná památka Mariánský sloup - Hronov (morový sloup) 15.09 km

Zbudováno bylo nákladem hronovských rodáků, kněží Václava Vojtěcha Klugara a Bedřicha Kordy. Slavnostní svěcení se konalo 22. října 1725. Dílu sochaře Severina Stolaře dominuje z... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Evangelický kostel - Hronov (kostel) 15.13 km

Modlitebna byla vybudována v letech 1875-1876. ... pokračování

muzeum Rodný dům Aloise Jiráska - Hronov (muzeum) 15.22 km

Roubená lidová architektura z konce 18. století (kulturní památka) s nepůvodním zařízením pekařství a lidovým nábytkem. Roubené stavení postavil v 90. letech... pokračování

kostel, kaple, katedrála, rotunda, synagoga Kostel Všech Svatých - Hronov (kostel) 15.23 km

Na návrší spatříme pozdněrenesanční zvonici roku 1610 a vedle ní kostel Všech svatých. Původně gotický kostelík, barokně přestavěn v letech 1713 - 1717 a 1736. Ved... pokračování

socha Socha sv. Václava - Hronov (socha) 15.23 km

Autorem sochy sv. Václava je červenokostelecký sochař Břetislav Kafka (1891 - 1967), více známý jako badatel v oblasti parapsychologie. Pískovcový pomník byl slavnostně vysvěcen v zář&i... pokračování

most, akvadukt, viadukt Most lásky - Hronov (most) 15.35 km

Od února 2013 je tato lávka pro pěší "Mostem lásky" v Hronově. Páry si zde mohou zamknout svůj zámek lásky. Lávka byla takto pokřtěna v rámci týdne manželství. ... pokračování