Železniční skanzen - Lupěné (skanzen)


Seznam lokalit v okolí


muzeum Železniční skanzen - Lupěné (skanzen) vzdálenost: 0 km

Rekonstrukce železničního koridoru Praha - Olomouc, z důvodu zrychlení železničního spojení, přinesla řadu technických úprav v podobě napřímení trati. K tomu došlo především v úseku mezi Zábřehem a Krasíkovem, kde členitý terén donutil stavbaře vybudovat tři nové tunely. Hněvkovský I. délky 180m, Hněvkovský II. délky 461 a Malá Huba délky 320m. Původní těleso trati v úseku Lupěné - Hoštějn se po snesení železničního svršku, přebudováním některých mostů a vyasfaltováním povrchu proměnilo v cyklostezku.

Součástí nově budovaného železničního skanzenu na náspu bývalé železniční trasy je parní průmyslová lokomotiva 317.053 . V našich zemích byla řadou 317 označena typová řada CS500 ze Škody. Lokomotiva je jednou ze tří posledních dochovaných v ČR. V roce 1981 účastnila oslav 130 let provozu mezi Děčínem a Drážďanami jako exponát z vlečky Tonapo Neštěmice. Lokomotiva již v nefunkční podobě se nacházela před přestěhováním do Zábřehu na pomníku v Lysé nad Labem.

Parametry parní lokomotivy ŠKODA SC500:

  • váha prázdné lokomotivy: 37 t
  • váha lokomotivy s výstrojí: 50 t
  • celková délka lokomotivy
    • přes nárazníky: 9350 mm
    • největší výška: 3880 mm
    • největší šířka: 3100 mm
    • objem vodojemu: cca 7 m3
    • zásoba uhlí: cca 2 t 
    • největší dovolená rychlost: 45 km/hod

Kompletní informace o lokalitě > | Přidat fotografii | Ohodnotit

Hodnocení návštěvníků: 4.5000













zdroj: www.KrasneCesko.cz