[]

Zpravodaj číslo: 4 ročník: 2024

Výběr čísla zpravodaje: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ročník: 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 |

[2] 29.6.2004: TREK pro rok 2005

Trek testuje nový freeride pro rok 2005

Wisconsinská firma, která si udělala jméno silničkama pro Lance Armstronga a XC bikama pro Rolanda Greena, se chystá ukousnout z freeridového koláče novým přístupem, novými komponenty, ale hlavně úplně novým bikem, o kterém jsme Vás již informovali a teď přinášíme podrobné info.;

Sedm členů Treku, včetně produktového manažera Johna Rileyho, marketingového manažera a dřívějšího editora Mountain Bike magazínu Zapa Espinozy, Chada Price a Johna Balmera z komponentové divize Treku Bontrager, a skupinou inženýrů, se ukázalo v North Vancouveru se dvěma novými Treky a tunou nových Bontrager komponentů pro rok 2005.

Největší novinkou, se kterou přijde Trek v roce 2005, je nový bike se 7 palci zdvihu vpředu i vzadu. Ke spolupráci na tomto novém stroji byl před dvěma roky přizván Shandro, místní vynikající freerider, druhý na bedně na Red Bull Rampage. Během té doby Trek totálně překopal svojí řadu celoodpružených kol. Nejvýznamnější změnou bylo vypuštění jednočepovéhu rámu Diesel, který jezdil Shandro, ve prospěch nových čtyřčepů.

Kompletně přepracovaný, ještě nepojmenovaný stroj je koncipován jako čistý freeride se sedmi palci (něco přes 17 cm) zdvihu, vpředu díky jednokorunce Manitou Sherman Breakout s pevnou osou, vzadu díky pružinovému tlumiči Manitou Swinger 6-Way. Masivní 1,5 palcová hlavová trubka umožní díky adapteru použít i klasický 1 1/8' sloupek dvojkorunkové vidlice, pokud jí dáváte přednost. Hlavová trubka a sváry budou na sériových rámech ještě oproti prototypu zvětšeny pro zvýšení tuhosti.

Jedním z největších zájmů Treku byla univerzálnost, takže kromě volby vidlice se nabízí několik různých možností v zadní části. Vyměnitelné patky jsou přizpůsobitelné 24 palcovému kolu s různými typy os (5 mm rychloupínák, 10 mm pevná osa a Saint). Standardní geometrie hlavové trubky je nastavena na 66,5°, jezdec si může změnou polohy patky přidat zhruba jeden stupeň navíc.

Jak bylo již zmíněno, největší změnou je přidání dalšího čepu do systému přepákování, který už v současnosti používá Liquid z kategorie All-Mountain. Tři největší čepy zadní stavby se točí na zapouzdřeném ložisku, čtvrtý nejmenší na sedlové trubce na kluzném pouzdru. Ložiska jsou navržena tak, aby dlouho vydržela a aby byla zároveň co nejjednodušší údržba v domácích podmínkách.

Aby rám odolal vážnějšímu namáhání, je spodní rámová trubka tvarovaná oválně u hlavové trubky a směrem ke středovému složení se průřez mění na čtyřhran, předimenzovaná sedlová trubka by měla zase odolat častým dropům. Zadní stavba pobere plášť o šířce 2,5 palce a rám je připraven na montáž vodítek.

Rám by měl být dostupný jako kompletní bike ve dvou cenových relacích, zhruba 2000$ a 3000$ a jako samostatný rámový set, jehož cena zatím není určená. Velikosti Small (15,5), Medium (17,5) a Large (19,5). Komponentové specifikace zatím nejsou k dispozici, jisté je jen to, že bike bude na trhu v prosinci letošního roku a že bude s vidlicí Manitou.

Vyšší model bude nejspíš osazen sadou Saint od Shimana (zatím je největší pravděpodobnost u klik) a tlumičem Manitou Swinger 6-Way coil. Nižší model bude osazen věcičkami od Hayesu, Bontrageru a Sram 7, tlumič bude Swinger 4-Way coil.

Zdroj: nsmb.com - Stuart Kernaghan

Photos: nsmb.com



Komentáře:

Nový komentář:
Pro komentování akcí musíte být přihlášeni!

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)