POPIS |
MAPA ![]() | |
MAPA ![]() | CENÍK | |
PROGRAM / MENU | FOTO A VIDEO | |
KAM V OKOLÍ |
Na konci 70. let byla koncepce jednosedaček už naprosto beznadějně zastaralá. Proto se Transporta již podruhé v 70. letech pokusila zkonstruovat dvousedačkovou lanovku. Nový projekt byl podstatně ambicióznější - nešlo o úpravu starého systému, ale o vývoj zcela nové konstrukce. „Vyspělým“ prvkem měla být především odpojitelnost sedaček od dopravního lana (tedy totéž co první lanovky Von Roll od roku 1947). První takováto lanovka byla postavena v roce 1979 ve Špindlerově Mlýně na Medvědín. Lanovku se podařilo sice postavit, ale atypická, a chybová konstrukce vedla k tomu, že lanovka spíše stála než jezdila po takřka 15 let, až v roce 1993 byla firmou Doppelmayr rekonstruována na odpojitelnou čtyřsedačku, stejnou jako ze Špindlerova Mlýna na Pláň - i druhý pokus Transporty Chrudim o dvousedačkovou lanovku skončil fiaskem.