POPIS |
MAPA ![]() | |
MAPA ![]() | CENÍK | |
PROGRAM / MENU | FOTO A VIDEO | |
KAM V OKOLÍ |
Po druhé světové válce, ve druhé polovině 40.let se kupodivu rozestavělo lanovek hned několik. Jako první z nich byla zprovozněna lanovka ze Sv.Petru (Špindlerův Mlýn) na Pláň v květnu 1947. Svojí délkou 1050 m předstihovala lanovku na Pustevny, ale byla postavena podle stejného vzoru - t.j. jednosedačková lanovka se sedačkami pevně uchycenými na laně. ČSD jí provozovaly ale až od 1.7.1953, obvykle pod číslem 4p nebo podobným. Lanovka nezůstala u ČSD dlouho, i ona byla k 1.l.1958 vyňata z působnosti ČSD a přešla k ČSTV. V letech 1963-4 pak byla modernizovaná poprvé, při té příležitosti byla prodloužena dále, na celkovou délku 1350 m. Druhá rekonstrukce následovala v roce 1987, kdy byla přestavěna na dvousedačkovou lanovku systému Poma. V této podobě ovšem vydržela jen do roku 1992, kdy byla pro obrovský zájem přestavěna na výkonnou čtyřsedačkovou lanovku systému Doppelmayr, první toho druhu u nás. Protože původní technologie Poma byla dosud v dobrém stavu, byla „přestěhována“ o 100 metrů východněji, kde byla zřízena lanovka Pláň II. Jak je vidět, pro tuto lanovku bylo štěstím, že o ní dráhy nestály, v opačném případě by živořila dosud všelijak.