Cíl
mlýn, hamr, technická zajímavost Zubačka - Tanvald-Kořenov-Harrachov (technická zajímavost)
POPIS MAPA
MAPA CENÍK
PROGRAM / MENU FOTO A VIDEO
KAM V OKOLÍ

 Ozubnicová trať Tanvald – Kořenov - Harrachov je nejstrmější železnicí v České republice. Pomocí dvoupásové ozubnice Abtova systému překonává na sedmi kilometrech mezi Tanvaldem ( 466 m.n.m. ) a Kořenovem ( 701 m.n.m. ) výškový rozdíl 235 metrů, přičemž největší sklon je 58 promile. Trať dále stoupá až do nadmořské výšky 885 m, kde v Novosvětském sedle nedaleko obce Jakuszyce v Polsku přetíná hřeben mezi Jizerskými horami a Krkonošemi, dále klesá do polské Szklarske Poreby a pokračuje do Jelenie Gory. Stanice Kořenov byla v minulosti přechodovou stanicí mezi rakousko-uherskou monarchií a Pruskem.

První vlak přijel do Kořenova 30. června 1902. Na české straně zajišťovaly provoz tři parní ozubnicové lokomotivy, od roku 1961 motorové lokomotivy a motorové vozy pro osobní dopravu. V roce 1988 byl i na této trati zaveden adhezní provoz dieselelektrickými lokomotivami.

Na dnešní polské straně byla trať až do Kořenova v roce 1923 elektrifikována. Po ukončení druhé světové války byl provoz v úseku Kořenov – Szklarska Poreba zastaven a elektrizace demontována. V letech 1991 a 1992 projely po neprovozovaném úseku, který byl částečně opraven díky nadšení železničních fandů, zvláštní vlaky a vedou se jednání o částečném obnovení provozu. V současné době trať končí ve stanici Harrachov – Mýtiny. V roce 1992 byla tato železniční trať vyhlášena Ministerstvem kultury České republiky kulturní památkou.


Otevírací doba

telefon +420 - 775 240 021


Kontakty


Adresa:


Napište nám (objednávka, rezervace, dotaz)
Váš mail:
Předmět:
Telefon:
Zpráva:

ověřovací kód
opište kód      



Přihlášení       Facebook
Copyright © 2003-2020, M.Kamler, info@KrasneCesko.cz      © 1997 - 2020, TOPlist s.r.o.