POPIS |
MAPA ![]() | |
MAPA ![]() | CENÍK | |
PROGRAM / MENU | FOTO A VIDEO | |
KAM V OKOLÍ |
Ve světě přesyceném informacemi fungují dnes nejlépe dobou prověřené a stále živé symboly. V českém prostředí k nim bezpochyby patří Praha s panoramatem Hradčan, hudba Antonína Dvořáka či Leoše Janáčka a také literatura - Franz Kafka či Jaroslav Hašek, přesněji řečeno dobrý voják Švejk.
Charakteristické obrázky Josefa Švejka od významného malíře Josefa Lady vyšly spolu s knihou v osmapadesáti zemích světa a patří vlastně k světovým univerzáliím. Duch knihy a Švejkova postava nesou poslání, které je stále aktuální: klidem a úsměvem lze najít pohodu i uprostřed bouřlivého světa vlastně kdekoliv. Kdekoliv, kde je s námi ... Švejk.
Je to stejně tak známé, jako fakt, že ke Švejkovi patří „ dobré jídlo, dobré pití, základ všeho živobytí...“. Stejně tak je známo, že má-li být dnes gastronomický projekt úspěšný, je nutné spojit ho především s nápadem a atmosférou, díky nimž se stane jedinečný a tedy i obchodně dokonalý. Celé divadlo zvané provoz restaurace se v tomto případě odehrává v kulisách „ starého dobrého Rakouska - Uherska “ , podle franchesingového konceptu scénáře, jenž nemůže zklamat. Klid a pohoda, vynikající česká kuchyně včetně receptur vytažených z „ babiččiny krabičky “ , to jsou hlavní trumfy tohoto představení, při němž obvykle bývá vyprodáno.
Ostatně z evropských průzkumů jasně vyplývá, že nejdůležitější pro rozhodnutí do které restaurace jít - v současnosti hraje atmosféra. V našem případě je to dnes již v podstatě idealizovaná „ vůně “ počátku století, na jehož konci dnes stojíme. Výrazně k tomu napomáhá i řemeslně precizně zpracovaný nábytek z masivního dřeva. Jeho stylizace do staropražské secese je doplněna vším, co s tím v restauraci tohoto druhu souvisí : stylovými výčepními stolicemi, dobovými vitrážemi, ručně vyřezávanými motivy, stylovým nápojovým sklem, porcelánem a příbory. Je pochopitelné, že i personál je oblečen ve stejné stylizaci.
K unikátnosti projektu „ staropražské Švejkovy restaurace “ patří i Ladovy „ Švejkovské “ obrázky, postavičky, gastronomické a hospodské motivy. Je podstatné, že naše firma vlastní celosvětová výhradní práva k užití těchto zobrazení v našich restauracích.
S potěšením můžeme konstatovat, že náš záměr, aby „Švejk Restaurant“ nebyl chápán pouze jako gastronomická záležitost, ale jako projekt, který představí veřejnosti „ nejlepší věci “ z Čech, se naplňuje, těší nás, že na vývoji a realizaci projektu aktivně participují světoznámé firmy jako porcelánka Loučky, nábytkářská firma Ton, výrobce příborů Sandrik-Bendorf a světově proslulá firma v oblasti nápojového skla SAHM. Na vývoji a přípravě interiérů se však podílela i řada dalších kvalitních výrobců.
Gastronomická část projektu byla připravena šéfkuchařem hotelu Fórum Praha a předsedou Asociace kuchařů panem Dubovským. Oblečení pro obsluhu navrhl známý kostýmový návrhář pan Kypta.