Přihlásit
Mobilní verze s GPS
Vysočina » okres Žďár nad Sázavou » rozhledna » Rozhledna Rubačka - Baliny (rozhledna)

Rozhledna Rubačka - Baliny (rozhledna) [40468]

Nová rozhledna se od jara 2009 tyčí nad vodojemem u obce Baliny na kopci Rubačka nedaleko Velkého Meziříčí. Železnou rozhlednu (společně s rekonstrukcí vodojemu) nechal na Rubačce vybudovat Svazek obcí s nezvyklým názvem "Vodovody a kanalizace".

Stavbu provedla třebíčská divize Vodárenská a.s. Vodojem Baliny je součástí přivaděče pitné vody z nádrže Mostiště. Svému účelu slouží od roku 1966. Jeho rekonstrukce v roce 2009 byla součástí rozsáhlého projektu financovaného z větší části Evropskou unií.

Na vrchol nevede žádná turistická značka, autem se dá však vyjet až k vodojemu. Na křižovatce před Oslavičkou se dáte doprava (směrem od Meziříčí) na Nový Telečkov. Po pravé straně je kopec Rubačka s rozhlednou. Zhruba v polovině stoupání je vpravo velká betonová plocha, vypadá jako malé parkoviště. Cesta ale pokračuje dál přes tuto plochu lesem nahoru až k vodojemu. Pěší přístup je nejlépe ze železniční stanice Oslavička, nejdříve po silnici na Nový Telečkov, u kopce jakoukoli cestou nebo lesem vzhůru.

Výhled částečně zakrývají stromy, ale severovýchodně je zajímavý pohled na Velké Meziříčí - hlavně na dálniční most, samozřejmě blízké i vzdálenější kopce Vysočiny a na druhé straně pravděpodobně vykukuje vesnice Nový Telečkov.

strana 1
    Vložení nových fotografií přidat fotografie

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)