Přihlásit
Mobilní verze s GPS
Olomoucký kraj » okres Šumperk » pramen, studánka, vodopád » Vodopády na Borovém potoce (vodopád)

Vodopády na Borovém potoce (vodopád) [310]

Pod skalami Medvědí hory se nachází nejvyšší vodopád okresu Šumperk o výšce 14 m. Nejvyšší stupeň zde dosahuje téměř 8,5 metru. Borový potok (někdy též nazývaný Medvědí), na kterém se vodopády nalézají, pramení v sedle mezi Dlouhými stráněmi a Mravenečníkem v nadmořské výšce cca 1280 m. Na vrcholu Medvědí hory se nachází fotovoltaická farma a tři větrné elektrárny.
Během své cesty dolů se potok zařezává do údolí a vytváří četné kaskády. K vodopádu se lze dostat po modré turistické značce z Koutů nad Desnou směrem na dolní nádrž PVE. Po cca 1,5 km je však třeba sejít ze značené trasy, přejít přes most směrem vpravo a dále pokračovat po lesní cestě. Vodopád je vzdálen od odbočky cca 20 minut chůze (cesta není vhodná pro cyklisty).
strana 1
    Vložení nových fotografií přidat fotografie

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)