Přihlásit
Mobilní verze s GPS
Jihomoravský kraj » okres Brno-město » rozcestník, info.tabule » Rozcestník na Letné , Brno - Bystrc (rozcestník)

Rozcestník na Letné , Brno - Bystrc (rozcestník) [28887]

Na pravém břehu řeky Svratky , na konci Údolí oddechu nedaleko lávky pro pěší , využívají směrovky dvou turistických tras KČT betonového slopu jako nosiče a tvoří rozcestník ve výšce 218 m.n.m.
Žlutá značka začínající v Bosonohách u konečné stanice MHD prochází členitým zalesněným územím kolem Kohoutovic a tvoří tady současně i část trasy Brněnské podkovy . K rozcestí u řeky klesá od vrchu Holedná a pokračuje dále proti toku Svratky na hráz Brněnské přehrady , kde spolu s červenou obtáčejí přehradní jezero až na Rakovec . Pod Rakoveckou myslivnou červená odkloní svůj směr vlevo a žlutá pokračuje přímo Kočičím žlebem vzhůru k Ríšově studánce . Zde přetne modrou a zelenou a klesá na západ podél potoka ven z lesů . Na silnici u Vápenice se k ní připojí zelená značka od hradu Veveří a obě společně vstoupí do obce Hvozdec . Zde žlutá značka končí na návsi , zatím co zelená pokračuje dále do Javůrku .
Na rozcestníku začíná zelená značka , která směřuje přes lávku na druhou stranu řeky a obchází po západním úbočí vrch Chocholu . Dotýká se sídliště Komín a od Komínského potoka stoupá na Medlánecký kopec s nadmořskou výškou 338 m.n.m. Jeho vrchol je místem dalekého výhledu a vyhledávanou odpočinkovou lokalitou . Po spádnici značka strmě klesne do Medlánek , odtud začne táhle stoupat západním směrem , mine pramen Pergl a na hřebeni Přírodního parku Baba nedaleko vrcholu Bosně končí na rozcestníku žluté značky procházející od Řečkovic celým přírodním parkem do Kuřimi .
Od Brna přes lávku a ulicí Pod Horkou v Bystrci vede i značená cyklistická trasa číslo 1 .

strana 1
    Vložení nových fotografií přidat fotografie

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)