Přihlásit
Mobilní verze s GPS
Jihomoravský kraj » okres Brno-město » rozcestník, info.tabule » Rozcestník přehradní hráz - Brno (rozcestník)

Rozcestník přehradní hráz - Brno (rozcestník) [28868]

Na pravé straně přehradní hráze Brněnské přehrady stojí usazen do skalnatém podloží typizovaný rozcestník z ocelové trubky a kruhové plechové stříšky . V tomto místě se setkávají dvě turistické značky , červená a žlutá a vedou část trasy souběžně .

Jihozápadním směrem vede červená značka kolem přehradního jezera , pak lesem mezi rekreačními chatami brněnské rekreační oblasti do Horákova žlebu , přetíná modrou a stoupá na Lipový vrch k Helenčině studánce . Po přechodu hřebene klesá k Podkomorské myslivně známé ze hry bratří Mrštíků Pohádka máje . Zde opouští Podkomorské lesy a polními cestami se dostává do Ostrovačic , kde končí na náměstíčku u kostela . Severním směrem značka přechází hráz přehrady a kopíruje její severní břehy až na zastávku lodní dopravy Zouvalka . Zde bylo nutno počkat si na loď Dopravního podniku města Brna a nechat se převést na druhou stranu do přístaviště Na pile pod hradem Veveří . Nyní je již několik let vybudována lávka pro pěší jako náhrada za most zničený ustupujícími německými vojsky v dubnu 1945 . Lávka spojuje oba břehy a není již nutno čekat na loď . Po pravém břehu pokračuje červená do Veverské Bitýšky , stále proti toku řeky Svratky do Tišnova , Doubravníka a Nedvědice , poté míjí zříceninu hradu Zubštejna , prochází Vírem , odklání se od přehradního jezera vírské přehrady , protože se jedná o vodárenskou nádrž jejíž voda se používá po úpravě jako voda pitná . Značka vystoupá strmě na Přední skálu ( 712 m.n.m. ) , kousíček od vcholu je krásná rozhledna Karasín kolem níž se buduje středisko rekreačních aktivit . V Dalečíně překračuje Svratku na levý břeh aby se v Jimramově mohla vrátit zpět na pravý . Zde se její , doposud severní směr , mění na západní , přechází Buchtův kopec ( 813 m.n.m. ) , prochází obcí Sněžné a lesy se přibližuje k nejvyšší hoře Českomoravské vysočiny Devět skal ( 836 m.n.m. ) . Z těchto výšek se značka spouští dolů do Škdlovic u rybníka Velké Dářko a kolem Pilské vodní nádrže vstupuje do Žďáru nad Sázavou . Ani tady však není její konec , vede dál do Přibyslavi a tam se dělí na dvě větve , západní na Havlíčkův Brod a severní na Hlinsko . Opustíme tuto nekonečnou červenou magistrálu a vrátíme se na hráz Brněnské přehrady .

Zde nás čeká ještě žlutá značka přicházející z Bosonoh přes úbočí kopce Holedná a brněnskou městskou část Bystrc . Na přehradní hrázi se připojuje k červené a spolu obtáčejí přehradní jezero z jihu . V lese mezi chatami se rozdělují , červená odbočuje vlevo a žlutá pokračuje Kočičím údolím vzhůru k Ríšově studánce . Na hřebeni přetíná modrou a zelenou a klesá k potoku Veverka . Tam se připojí k zelené značce a spolu přicházejí do obce Hvozdec , kde žlutá značka končí na návsi .

strana 1
    Vložení nových fotografií přidat fotografie

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)