Přihlásit
Mobilní verze s GPS
Jihomoravský kraj » okres Znojmo » rozcestník, info.tabule » Rozcestník u pivovaru - Znojmo (rozcestník)

Rozcestník u pivovaru - Znojmo (rozcestník) [28860]

Budovy pivovaru ve Znojmě vytvářející neodmyslitelnou součást siluety znojemských „Hradčan“ se obrací vysokou zdí do ulice Přemyslovců přímo proti bývalému klášteru minoritů v němž nyní sídlí jedno z nejstarších muzeí na jižní  Moravě , Jihomoravské muzeum ve Znojmě. Pivovarská zeď nese rozměrnou turistickou mapu okolí , mapu celé oblasti a směrovky turistického rozcestníku . Z tohoto místa se rozcházejí všechny čtyři barevně značené cesty . Značky ukončující značenou cestu jsou namalovány po dvou na stromech rostoucích poblíž rozcestníku .

Červená , dálková značka vede strmým svahem dolů k řece Dyji , tekoucí pod přemyslovským hradem a pod pivovarem .Vřesoviště na Kraví hoře je odtud vzdáleno 2 km táhlý stoupáním a Baštův mlýn se nachází po 8,5 km opět na řece Dyji . To už zase cesta stoupá lesem k bodu U milíře , aby pokračovala přes obce Lukov a Čížov mířila na Vranov nad Dyjí . Za Čížovem vede žlutě značená odbočka na krásnou Hardeckou vyhlídku . Červená pokračuje z Vranova Junáckým údolím do Lančova a v Lančovské zátoce končí .

Modrá značka vede opačným směrem než červená , klesá serpentinami do údolí Gránického potoka a sleduje jeho vody proti toku .
Míjí Pivcůn pramen , Cínovou horu a těsně před Citonicemi opouští potok a lesní společenství potok doprovázející . Trasa z Citonic až za Olbramkostel vede otevřenou krajinou , do lesa se značka vnoří až po přechodu státní silnice ze Znojma na Moravské Budějovice . Pak se vlní lesem Jevišovické pahorkatiny až do Jevišovic, ale ani zde nekončí , vede dále lesy až do Příštpa , kde končí v údolí Rokytky .

Zelená vychází stejným směrem jako modrá , po krátké společné cestě se odděluje , strmě stoupá úbočím Gránického potoka na Hradiště a z jižní strany se noří do lesa a lomeně vede k vyhlídce Králův stolec . Úbočím Mločího údolí stoupá k Mašovicím , přechází
před vsí silnici a klesá opět do údolí Gránického potoka , kde končí na modré značce vedoucí údolím .

Žlutá značka nasazuje stejný směr jako červená , spolu klesají k řece Dyji , pak se osamostatňuje a vede lesnatým úbočím Dyje . Tato trasa je pojmenována Cesta Jaroslava Krejčího a přes Trauznické údolí vede k Sealsfieldovu kameni s kótou 374 metů nad mořem .  Krásná vyhlídka je asi v polovině délky celé trasy značky, která odtud klesá k řece a před Baštovým mlýnem se odklání od řeky , stoupá na Staré vinice a v obci Hnanice končí .

strana 1
    Vložení nových fotografií přidat fotografie

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)