Přihlásit
Mobilní verze s GPS
Jihomoravský kraj » okres Blansko » rozcestník, info.tabule » Rozcestník - Klamova huť (rozcestník)

Rozcestník - Klamova huť (rozcestník) [28775]

Pod Blanskem na levém břehu řeky Svitavy u mostu ke Klamově huti stojí kovový rozcestník Klubu českých turistů . Příchozímu nabízí dva směry po modré a dva směry po zelené turistické značce .

Modrá značka vede hned za tratí Brno - Svitavy do kopce na Olešnici , dále údolím na Šebrov , kde se za první republiky pěstovaly vyhlášené husy . Dnes tam najdete velice dobře zásobené Zahradnictví u Kopřivů . Prodloužení vede přes mírné kopečky a trasa končí na železničním nádraží v Kuřimi .
Na druhou stranu vede modrá do Blanska a končí v Moravském krasu u horního můstku propasti Macocha a u horní stanice lanovky .

Zelená značka sleduje tok Svitavy po proudu , před mostem odbočí vlevo nahoru do lesů , mine Čertův hrádek , zříceninu středověkého hradu , vine se úbočím podél řeky a nabízí romantické pohledy do údolí a na řeku . Setkává se s červenou značkou na odbočce k Novému hradu stojícímu nad tunely železnice . K Novému hradu je nutno vyměnit zelenou za červenou , zelená však Nový hrad míjí a pokračuje klesáním takřka až na úroveň řeky , podél továrny Adast vstupuje do Adamova , kde končí na železniční stanici Adamov - zastávka .
Druhá šipka stejným směrem se zelenou barvou upozorňuje návštěvníky , že pro kola tato trasa není vhodná a že za sněhu a námrazy je trasa neprůchodná i pro pěší .
Opačným směrem zelená pokračuje pouze 1 km podél řeky na železniční stanici Blansko , kde končí .

strana 1
    Vložení nových fotografií přidat fotografie

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)