1841 - do Olomouce přijel 1. vlak (trasa Vídeň–Olomouc)
20. srpna 1845 - projel 1. slavnostní vlak na trase přijel z Vídeň - Olomouc - Praha
od roku 1845 spojovaly nádraží a centrum Olomouce omnibusy. (později oimnibusy zrušeny)
od 1. dubna 1899 - jezdí k nádraží tramvajová doprava v Olomouci
1885 - 1888 - budování přímé silnice od centra Olomouce k nádraží
1936 - budovu nádraží projektoval architekt Antonín Parkman
Ve výpravní budově se nachází pokladny na jízdenky, ČD centrum, úschovna zavazadel a čekárna. V celé stanici funguje rozhlas společně s optickým informačním systémem. Na hlavním olomouckém nádraží se nachází pět ostrovních nástupišť a prodloužené nástupiště.
Uzel tratí: 270, 275, 290, 301, 310
strana 1
přidat fotografie