Sloup se sousoším Nejsvětější Trojice, který se nachází na návsi obce Močidlec v blízkosti kostela sv. Jakuba Většího, je dílem neznámého kamenosochaře a byl vytvořen na objednávku manželů Rottových v roce 1824. Jedná se o zlidovělou kamenickou práci.
Na dvou stupn&iacut...
Plastika vycházející z barokní tradice sochařství na Žluticku. Pozdně barokní pískovcová socha Ecce homo v mírně podživotní velikosti stojí na hranolovém pískovcovém podstavci s mohutnou profilovanou krycí deskou s patkou. Dílo je z roku 1780, pořízené patrně Katharinou L...
Pískovcová socha Panny Marie z roku 1836, nazývaná dříve rovněž Scharfova socha (Scharf-Statue), stojí na rozcestí pod trojicí vysokých lip po pravé straně příjezdové silnice na východním okraji vsi Semtěš (Semtisch). V roce 1898 byla socha renovována a patrně tehdy doplněna pís...
Socha sv. Barbory na reliéfním hranolovém podstavci s věnováním2. Roku 2011 byla i s podstavcem restaurována a rekonstruována a osazena na původní místo.
Socha světice zahalená v řasnaté roucho a držící kalich. U jejích nohou hradní věž. Pod sochou podnož s reliéfy Maří Magdal&...
Barokní kamenná socha sv. Jana Nepomuckého v klasickém ztvárnění stojí na hranolovém podstavci s reliéfním nápisem a datací 1705. Donátorkou byla hraběnka Maria Anna Metternich-Winneburg von Beilstein.
Kamenná socha světce v majestátním postoji, s křížem v náručí ...
Barokní kamenná socha světce s putti (jeden dnes schází) z roku 1756. Sousoší stojí na bohatě členěném a zdobeném podstavci s reliéfní kartuší s chronogramem a latinským nápisem.Regionální sochařská práce výborné úrovně. Svým atypick&y...
Socha sv. Jana Nepomuckého, kterou nechal roku 1832 zřídit revírník Peter Keil s manželkou Elisabethou před hřbitovem u kostela sv. Jiljí. Světec je zde zobrazen v obvyklé ikonografii, jako kanovník s biretem na hlavě a krucifixem v ruce.
Jedná se o pozdně barokní kamennou sochu sv. Jana Nepomuckého v lehce podživotní ...
Socha sv. Jana Nepomuckého byla zhotovena z pískovce v roce 1831 (podle nápisu na podstavci). Je ztvárněna v tradičním provedení v mírně podživotní velkosti. Materiálem je středně zrnitý arkózovitý pískovec pravděpodobně místní provenience.
Na hranolovém soklu ukončeném vyložen...
Plastika vznikla patrně v některé z místních dílen v době kolem roku 1800. Světec je zde zobrazen v obvyklé ikonografii, jako kanovník s biretem na hlavě a krucifixem v ruce.
Socha je zhotovena z pískovce. Hranolový hladký sokl na čtvercové základně, s patkou a profilovanou vyloženou rovnou římsou nese niž&scaro...
Jde o sochařské dílo dobré úrovně. Svou ojedinělostí převyšuje rámec regionu. Socha sv.Vavřince původně stála poblíž zámku. V roce 1848 byla přemístěna na náměstí, odkud byla později přenesena na současné místo.
Na hranolovém podstavci s profilovaným soklem a ř&iacu...
Kamenná barokní socha Trpícího Krista z roku 1710. Dílo představuje 60 cm vysokou sedící postavu na vysokém dvoukonickém sloupu s volutovou hlavicí a podstavcem se jménem donátora a datací. Vynikající památka místního významu. Socha Bolestného Krista na...
Sousoší Nejsvětější Trojice na vysokém podstavci, které nechali zřídit v roce 1836 manželé Georg Adam a Theresia Leissovi na okraji svého pole. Sousoší tvoří postavy Boha Otce a Krista sedící na zeměkouli. Dobrá práce místní kamenické dílny vyloženě lidov&ea...
Trojboký vrcholně barokní sloup se sousoším Nejsvětější Trojice, jenž nechalo zhotovit město v letech 1717–1719 jako poděkování za odvrácení morové nákazy. Autorem je sochař Johann Karl Stülpl, který zde výrazně uplatnil trojiční symboliku. Je to umělecky hodnotná pr&aa...
Vrcholně barokní sousoší sv. Antonína Paduánského s Ježíškem pocházející z 18. století.
Předmětný prvek lze popsat jako sousoší sv. Antonína Paduánského s Ježíškem, které je umístěno na středně vysokém soklu. Sousoší i sok...