Vyhledávání lokalit (cílů)


Visuté a pozemní dráhy v Česku a okolí.


Hledaná lokalita




Typ:
Okres:
Region:
Řazení:





   Zobrazujeme 21-40 z 38 nalezených lokalit        zobrazit v mapě

Přepravní kapacita : 1800 osob/hod Šikmá délka : 2198 m Dolní stanice : 719 m.n.m. - Rokytnice Horní stanice : 1310 m.n.m. - Lysá hora Převýšení : 591 m Čas jízdy : 7.3 min ... podrobnosti >

střední pokles
Ski Klub Ústí nad Orlicí
 lyžařský areál v okrese Rychnov nad Kněžnou

Lanovkou až na hřeben Orlických hor se dostanete ze Ski centra Říčky v Orlických horách, které leží na jihovýchodní straně Orlických hor, na svazích vrchu Zakletý (992 m n. m.) Na vrch Zakletý Vás vyveze nová moderní sedačková lanovka. Z vrchu Zakletý jsou krásné výhledy na polskou stranu Orlických hor, na hřebeny Krkonoš a Jeseníků. Vrch Zakletý respektive křížení turistických cest Pěticestí, které je opodál (cca 1 km), je zároveň ideálním výchozím místem na celý hlavní hřeben Orlických hor a... podrobnosti >

velký nárůst
Lanovka Zlaté Louky - Edelštejn
 lanovka v okrese Jeseník

Čtyřsedačková lanovka rok výroby 2006 s rozběhovým pásem od rakouského výrobce DOPPELMAYR s celoročním provozem má tyto provozní parametry: Přepravní kapacita s rozběhovým pásem 2400 osob/hod. - zimní sezóna Přepravní kapacita bez využití rozběhového pásu 1800 osob/hod. - ostatní sezóny umožňuje: 1. v zimním období lyžování na sjezdovce s umělým zasněžováním a osvětlením pro večerní lyžování ve dvou variantách – buď v celkové trase 1250 m z výstupní stanice Edelštejn 654 m n.m do n... podrobnosti >

velký nárůst
Sedačková lanovka Oldřichovice - Javorový vrch
 lanovka v okrese Frýdek-Místek

V roce 1955 se začala stavět tato lanová dráha. Původní projekt opět zněl na dvousedačkovou dráhu konstrukce Von Roll, ale díky již zmíněným neshodám byla nakonec tato lanovka jako první stavěna vlastní technologií Transporty, tedy jednosedačková lanovka s pevně uchycenými sedačkami. Transporta potom na tomto (již v padesátých letech zastaralém) systém lpěla až do konce 70.let... podrobnosti >
CENA OD
70

velký pokles
Sedačková lanovka Frenštát p.R. - Horečky
 lanovka v okrese Nový Jičín

V roce 1981 (v letech uhelného amoku) byla Transporta pověřena výrobou pásových dopravníků pro Severočeský uhelný revír, a ze dne na den opustila konstrukci lanovek. Některé lanovky pak v roce 1981 musely být dokončeny jinými organizacemi, stavba lanovky Frenštát pod Radhoštěm - Horečky pak byla vůbec opuštěna. V roce 1983 byla dokončena místním strojírenským podnikem MEZ Frenštát (již jako dvousedačková) a v této velmi atypické konstrukci zůstala dodnes. ... podrobnosti >

střední pokles
Sedačková lanovka Zadov - Churáňov
 lanovka v okrese Prachatice

osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením jednomístných sedaček (S-1). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 188 m. Doba jízdy 6,7min. ... podrobnosti >

velký nárůst

osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 338 m. Přepravní kapacita 2390 osob/hod. Čas jízdy je 8,2 min. Slavnostní zahájení provozu 23.11.2005 ... podrobnosti >

střední pokles
Sedačková lanovka Herlíkovice - Žalý
 lanovka v okrese Trutnov

Oobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 416 m. Čas jízdy: 9,2 min. Přepravní kapacita: 1631 osob/hod. Zařízení je v provozu od roku 2006. ... podrobnosti >

mírný pokles
Lanová dráha Sněžka
 lanovka v okrese Trutnov

Nejčastějším výchozím místem výletu na Sněžku je malebné horské městečko Pec pod Sněžkou (750 m n.m.). Lanová dráha Pec pod Sněžkou - Sněžka je zejména v letních měsících ideálním výchozím místem pro váš výlet z Pece pod Sněžkou. Lanovka Vás pohodlně dopraví přes mezistanici na Růžové hoře (1334 m n.m.) na Sněžku (1594 m n.m.). Během necelé půlhodinky překonáte převýšení více než 680 m. Ze Sněžky můžete dál pokračovat po značených turistických cestách směrem k Luční boudě, do Špindlerova Mlýna, ... podrobnosti >

mírný pokles
Lanovka Zlaté Hory - Zlaté Louky
 lanovka v okrese Jeseník

Čtyřsedačková lanovka rok výroby 2006 s rozběhovým pásem od rakouského výrobce DOPPELMAYR s celoročním provozem má tyto provozní parametry: Přepravní kapacita s rozběhovým pásem 2400 osob/hod. - zimní sezóna Přepravní kapacita bez využití rozběhového pásu 1800 osob/hod. - ostatní sezóny umožňuje: 1. v zimním období lyžování na sjezdovce s umělým zasněžováním a osvětlením pro večerní lyžování ve dvou variantách – buď v celkové trase 1250 m z výstupní stanice Edelštejn 654 m n.m do n... podrobnosti >

mírný pokles
Sedačková lanovka Ramzová - Čerňava
 lanovka v okrese Jeseník

V nejvyšších moravských horách je v provozu jen jediná dvojúseková lanovka z Ramzové přes Čerňavu na Šerák. Postavena byla v 70. letech a jako téměř všechny podobné stavby se tehdy i poměrně nenáročná výstavba obou úseků jednosedačkových lanovek neuvěřitelně protáhla. Technologii 1. úseku lanovky vyrobila Transporta Chrudim již v letech 1972-73, ale uveden byl do provozu až v roce 1976. Obdobně druhý úsek z Čerňavy na Šerák byl vyroben v letech 1978-79, ale zprovozněn byl až v roce 1981. Investo... podrobnosti >

mírný pokles
Kabinková lanovka Koliba - Krakonoš
 lanovka v okrese Cheb

Tato lanovka vznikala v Mariánských Lázních, tedy v oblasti, kde nikdy žádná jiná lanovka nebyla. Její stavba nebyla až tak nutně vyvolaná provozní nutností, spíše touhou „něco“ postavit a tak zvýšit prestiž tohoto lázeňského střediska (když už v Karlových Varech mají lanovky hned dvě). Projekt se táhl od začátku 80.let, byl několikrát přepracováván, až nakonec definitivní podoba zněla na pulzační gondolovou lanovku, první v tehdejší ČSSR. Na celé, necelých 600 metrů dlouhé trase se počítalo se... podrobnosti >

velký pokles
Sedačková lanovka Albrecht.-Tanvald.Špič.
 lanovka v okrese Jablonec nad Nisou

osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 270m. Čas jízdy je 7,6 min. Přepravní kapacita: 2401 osob/hod ... podrobnosti >

velký pokles
Sedačková lanovka Kořenov - Rejdice
 lanovka v okrese Jablonec nad Nisou

Soukromá dvousedačková lanovka se rozjela v Rejdicích v Jizerských horách nedaleko Příšovic. „Lanová dráha je dlouhá osm set padesát metrů a jízda trvá pět a půl minuty“, řekl majitel Martin Martínek. „Dolní stanice se jmenuje Morávka a horní Štěpánka“. Dvousedačková lanovka vozila původně turisty a lyžaře na Čertovu horu v Harrachově. „Nyní však mají v Harrachově zbrusu novou čtyřsedačku, takže my jsme tu jejich původní použili u nás,“ vysvětluje Martínek. Sedačka vyveze lyžaře na dvě sjezdové... podrobnosti >

mírný pokles

Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 298 m. Čas jízdy: 6 min. Přepravní kapacita: 2175 osob/hod ... podrobnosti >

velký pokles

Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 252 m. Čas jízdy: 8 min. Přepravní kapacita: 2390 osob/hod. Slavnostní zahájení provozu 15.12.2006 Provoz lanové dráhy : od 28. dubna 2012 do 30. září 2012 vždy od 9,00 do 12,00 hod. a od 13,00 hod. do 17.00 hod. každou půlhodinu omezený provoz květen, červen - pouze soboty, neděle a svátky denní provoz od 29.června do 30. září 2012, k... podrobnosti >
CENA OD
40

velký pokles

Ve Špindlerově Mlýně byla začátkem sezóny 2000/2001 uvedena do provozu zbrusu nová trojsedačková lanovka z parkoviště na Hromovku, která nahradila vlek Tatrapoma. Její přepravní kapacita je 1800 osob za hodinu a nazpět až k autu sjedou lyžaři novou sjezdovkou. Celkem se jedná o investici za 30 miliónů korun. V roce 2005 byla tato lanovka přemístěna na Labskou a místo ní byla postavena odpojitelná čtyřsedačka Doppelmayr. Přepravní kapacita: 1500 osob/hod. ... podrobnosti >

střední pokles

Na konci 70. let byla koncepce jednosedaček už naprosto beznadějně zastaralá. Proto se Transporta již podruhé v 70. letech pokusila zkonstruovat dvousedačkovou lanovku. Nový projekt byl podstatně ambicióznější - nešlo o úpravu starého systému, ale o vývoj zcela nové konstrukce. „Vyspělým“ prvkem měla být především odpojitelnost sedaček od dopravního lana (tedy totéž co první lanovky Von Roll od roku 1947). První takováto lanovka byla postavena v roce 1979 ve Špindlerově Mlýně na Medvědín. Lanov... podrobnosti >

střední pokles


    Strana: 1, 2, max - 2,      předchozíPředchozí   Dalšídalší