V místech, kde v současnosti po Mánesově mostě projíždíme, dříve stávala takzvaná Železná, či Rudolfova lávka. Výstavba lávky proběhla v letech 1868 – 1869 a zasloužilo se o ni Akciové družstvo. Lávka vyrůstala pod záštitou inženýra Schöna a tak...
Tento most leží přibližně 500 m severně od historického centra Litovle. Jedná se o třetí nejstarší kamenný most v ČR a nejstarší na Moravě, je z konce 15. století. Poslední rekonstrukcí prošel most po velké povodni v roce 1997....
Holubovský viadukt neboli železniční most, převádějící trať přes údolí Křemežského potoka. Holubovem prochází železniční trať z Českých Budějovice do Volar již od roku 1891. A největším technickým objektem na této trati je přibližně 100 metrů dlouhý (jedná se o onu &bdquo...
Barokní most přes řeku Sázavu v těsné blízkosti kláštera pochází z první polo-viny 18. století. Jeho doplnění osmi sochami světců inicioval kolem roku 1761 opat kláštera ve Žďáru Bernard Hennet. Výzdoba byla inspirována podobou Karlova mostu v Praze.
Sochy jsou umístěny na poměrně vysokých soklech, na nichž jsou vytesány komentáře objasňující důvody výběru konkrétního světce. Svatí mužové zde...
V osadě Pernštejn, která je součástí městyse Nedvědice, se nachází dřevěný trámový krytý most přes říčku Nedvědičku. Byl postaven v roce 1830. Most navazuje na lesní cestu do Sejřku a svému původnímu účelu již neslouží. Most je 4 m široký, 12 m dlouhý a v každé z jeho bočních stěn jsou 4 okna. Střešní konstrukce je podporována 4 kamennými pilíři. Střešní krytina je zhotovena ze šindelů....
Ocelový nýtovaný silniční most přes řeku Moravu spojuje Kostelany nad Moravou s Kunovicemi. Byl postaven v roce 1912. Most má tři pole – 24 m, 36 m a 24 m - jeho celková délka je 84 m. Mostovka je ve výšce 8 m nad hladinou řeky, což umožňuje průjezd i větších plavidel. Konstrukce mostovky je jen dřevěná...
Saské Švýcarsko je plné nádherných míst, která všem návštěvníkům utkví na dlouhou dobu v paměti a rádi se sem vracejí. Už jste někdy Saské Švýcarsko navštívili? Českou část má mnoho lidí již důkladně prozkoumanou, ale těm, kteří d...
Tříobloukový kamenný most přemosťující Tichou Orlici najdete v dolní části města pod autobusovým nádražím. Byl postaven v roce 1840 a nahradil původní starší most, který musel být vzhledem ke špatnému stavu nahrazen. Jsou zde sochy sv. Jana Nepomuckého a sv. Floriá...
Barokní most přes řeku Oslavu dal postavit majitel náměšťského panství hrabě Václav Adrian z Enkenvoirtu v roce 1737 na místě původního mostu, strženého povodní v roce 1706. Na návodní straně mostu jsou umístěny tři pamětní desky věnované jeho zakladateli. Stavbu dokončili další...
Železobetonový obloukový most se zavěšenou mostovkou z roku 1926 vede přes Teplou Vltavu v jižní části obce. Most je kvalitním příkladem ranného použití materiálu ze železobetonu na náročném řešení zavěšené mostovky. Svým citlivým provedením vzedmutého ...
Most pravděpodobně z 18. století se nachází v intravilánu obce pod kostelem a přiléhá k domu čp. 73. .Most přemosťuje říčku Žirovnici, přitékající k mostu od severovýchodu a nedaleko mostu se vlévá do řeky Nežárky. Svojí osou je most orientován SZ-JV. Je konstruován jako masivn&...
Jedinečný ocelový železniční most ležící na železničním koridoru mezi Břeclaví a Vídní. Magistrála propojuje úžemí 5 států: GDYNIA (POL) – GDAŃSK (POL) – WARSZAWA (POL) – KATOWICE (POL) – PETROVICE U KARVINÉ (CZE) – OSTRAVA (CZE) &ndas...
Ocelový nýtovaný most s příhradovou konstrukcí vybudován v roce1898. Sloužil pro železniční vlečku spojující stanici dráhy s průmyslovým areálem břeclavského Kuffnerova cukrovaru. Objekt je jedním z hodnotných dokladů postupující industrializace.
Od 18.století půso...
Soubor 14 výklenkových kaplí křížové cesty umístěných podél strmě stoupající cesty od hřbitova v Chudčicích k místu zvanému U Tří křížů s trojicí kamenných křížů vztyčených r. 1902. Kamenné kříže nahradily starší dřevěné, kter&eac...
Rechle je 72 metrů dlouhý hradlový most, který se nachází zhruba na polovině cesty mezi Modravou a Antýglem. Je to věrná replika bývalého historického mostu s lichoběžníkovými věšadly dvoumetrové výšky. Funkce mostu nespočívala pouze v přemostění řeky, ale zároveň ...
Dřevěný most přes řeku byl postaven teprve r. 1721 a když ho r. 1767 velká voda odnesla, dala vrchnost blatenská postavit r. 1768 nový, kamenný most. Most stavěl Jan Fontán,zednický mistr v Blatné. Byl 21 loktů dlouhý a 9 loktů široký... Veškeré náklady na postavení tohoto mostu byly 269 zlat...
Od února 2013 je tato lávka pro pěší "Mostem lásky" v Hronově. Páry si zde mohou zamknout svůj zámek lásky. Lávka byla takto pokřtěna v rámci týdne manželství.
...
Jezero vzniklo zatopením lomu na hnědé uhlí jakožto součást rekultivace bývalého lomu Ležáky, kde probíhala těžba více než 30 let. Maximální hloubka činí 75 metrů, jezero je 2,5 km dlouhé a 1,5 km široké. Rekultivační práce by měly být hotové v roce 2018.
...
Most byl pravděpodobně vystavěn v roce 1834 na místě původního dřevěného mostu, který přemosťoval řeku Sázavu. Přes most dnes vede cyklostezka č. 5061, po které se dá dojet ze Žďáru nad Sázavou do Polničky kolem vodní nádrže Pilská. Po vedlejší dřevěné lávce pro pěší je z...
Tyršův most přes Labe byl postaven roku 1933, na místě původního starého Řetězového mostu císařovny Alžběty s využitím jeho původních pilířů. Pojmenován je po slavném děčínském rodákovi Miroslavu Tyršovi. Horní oblouky jeho prostředního pole jsou vysoké 17,5 m s rozp...
Rodinná zoologická zahrada, která láká na možnost shlédnout bílého klokana, bílého tygra a bílé lvy na jednom místě. Zahrada je doplněna o minigolfovou dráhu.
...
Železobetonový obloukový silniční most přestavuje doklad mostního stavitelství 1. 1 20. stol. Po historické a stavební stránce se jedná o velmi hodnotnou, cennou a unikátní aplikaci systému Emperger kombinující litinu s železobetonem. Systém vyvinul Fritz Emperger, významný beto...