Sjezdovka v Nezdenicích
Obec Nezdenice se nachází v podhůří Bílých Karpat. Zimní areál je situován na okraji obce - naproti koupaliště.
V areálu je upravované parkoviště s kapacitou 40 aut.
Technické parametry:
délka vleku 230m
převýšen&iacut...
V místech, kde v současnosti po Mánesově mostě projíždíme, dříve stávala takzvaná Železná, či Rudolfova lávka. Výstavba lávky proběhla v letech 1868 – 1869 a zasloužilo se o ni Akciové družstvo. Lávka vyrůstala pod záštitou inženýra Schöna a tak...
Rozhledna vyrostla na evropském rozvodí mezi Černým a Severním mořem u obce Horní Čermná. Název nese po blízkém poutním místu Mariánská hora. Z vyhlídkové plošiny ve výšce necelých 19 m je pěkný rozhled na Orlické hory, Zábřežskou vrchovinu a o...
Milná je poprvé připomínána v roce 1373 jako „silva et Milna“, tedy jako les u Milné. Vroce 1379 uvádí roţmberský urbář název „ Milna at Frymburk“, tedy jako Milná u Frymburka. První německý zápis zroku 1457 ukazuje na to, že první slabika byla vyslovována jako ...
Železniční most v údolí nad řekou Jihlavou, jehož návrh předložil stavební ředitel státní železniční společnosti z Vídně, Karl von Rupert, byl postaven v letech 1868 až 1870 francouzskými železárnami za 700 tisíc zlatých. Délka konstrukce byla 373,5 m, výška 44,8 m. Úvahy, že vi...
Železobetonový silniční most přes Jizeru ze 30. let 20. století.
Jednoobloukový železobetonový most s dolní mostovkou o délce 20 m spojuje Horky nad Jizerou a Brodce. Oblouk má šestimetrové vzepětí a patnáctimetrové rozpětí. Mostovka je nesena dvěma řadami vždy 11 svislic. Oblouky mají &scar...
Ocelový nýtovaný silniční most přes řeku Moravu spojuje Kostelany nad Moravou s Kunovicemi. Byl postaven v roce 1912. Most má tři pole – 24 m, 36 m a 24 m - jeho celková délka je 84 m. Mostovka je ve výšce 8 m nad hladinou řeky, což umožňuje průjezd i větších plavidel. Konstrukce mostovky je jen dřevěná...
Most byl postaven v roce 1872 přes řeku Úslavu a tím se zlepšila možnost dopravy přes naši obec. V roce 1945 se most přes Úslavu stal důležitým bodem styku osvobozeneckých armád - sovětské a americké, protože řeka tvořila demarkační čáru mezi nimi.Na mostě je tedy umístěn památník setk&...
Most Barikádníků je silniční most v Praze, otevřený v roce 1980, který spojuje Holešovice s Holešovičkami v Libni a tím i s Trojou. Má zásadní význam pro dopravní propojení v severojižním směru. Přivádí do centra Prahy dopravu z dálnice D8 a navazující Prose...
K bráně Bečovského zámku, vás dovede třicet metrů dlouhý most s arkádami z plochých oblouků na hranolových pilířích, ozdobený sochami holešovského faráře Jana Sarkandra a Jana Nepomuckého.
...
Od února 2013 je tato lávka pro pěší "Mostem lásky" v Hronově. Páry si zde mohou zamknout svůj zámek lásky. Lávka byla takto pokřtěna v rámci týdne manželství.
...
Most Legií vede od Národního divadla z Národní třídy přes Střelecký ostrov do Vítězné třídy pod Petřínskými sady. Původně stál v těchto místech železný, řetězový most z let 1839-1841, který nesl jméno císaře Most Františka I.
...
Most Míru - je železniční most na trati č.250 Brno - Havlíčkův Brod. Před vjezdem do stanice Dolní Loučky překlenuje hluboké údolí Libochovky. Jeho výška je 30 m a délka 300 m. Stavba mostu byla zahájena již před 2. světovou válkou. Most však byl dokončen až v letech 1950 - 1953. Hlavní oblouk je největším železničním železobetonovým obloukem v České republice. Při stavbě mostu bylo poprvé v dějin...
Jedinečný ocelový železniční most ležící na železničním koridoru mezi Břeclaví a Vídní. Magistrála propojuje úžemí 5 států: GDYNIA (POL) – GDAŃSK (POL) – WARSZAWA (POL) – KATOWICE (POL) – PETROVICE U KARVINÉ (CZE) – OSTRAVA (CZE) &ndas...
Původní dřevěný most byl při výstavbě Brněnské přehrady v roce 1940 odstraněn a postaven nový železobetonový most. Ten nestál příliš dlouho, protože byl ke konci 2. světové války vyhozen do povětří. Současná lávka pro pěší a cyklisty byla vybudována v roce 2003.
...
Historicky cenný secesní most, postavený dle návrhu architekta Sandera v r. 1911, se nachází v blízkosti hradeckých lázní. Parapet mostu probíhá ve dvou křivkách ke středovému zvýšení v podobě elipsovitého okna, konce mostních parapetů jsou zdobeny válcovitými pilířky. V době vzniku most překlenoval Piletický potok. Tok potoku byl ve druhé polovině 20. století odkloněn, ale most zůstal zachován....
Most s kapličkou, se nachází v Havlíčkově ulici, cca 200 metrů od chrámu sv. Mikuláše. Historie mostu sahá do 14, století, kdy zde byl postaven most kamenný. V původní gotické podobě most sloužil do 17. století, kdy byl rozšířen a barokně upraven. Most doplňuje barokní kaplička postavená v roce 1740....
Silniční most přes Ohři na komunikaci I/6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem.
Most stavěly Stavby silnic a železnic z Prahy v letech 1970 - 1975, plány vznikly v Pragoprojektu Praha. Most u Lokte je po roce 1945 největším českým obloukovým mostem, avšak je také posledním svého druhu postaveným na území...
Kamenný neomítaný mostek klenoucí se nad vodním tokem za pomoci 2 mostních polí zaklenutých půloblouky lemovanými radiálně vyskládaným zdivem. Průjezdní komunikace situovaná na vrcholu mostu je lemovaná zídkou, kterou přerušuje sokl s plastikou světce.
Dvouobloukový...
V osadě Novina se nachází ojedinělá technická památka. Železniční viadukt na trati z Liberce do České Lípy byl dokončen v roce 1900.
Je třicet metrů vysoký, 202 metrů dlouhý a má čtrnáct podpěrných sloupů. Viadukt nevede rovně, ale do oblouku. Při stavbě železnice museli její zakladatelé překonat ještě další technický problém – 700 m vysoký Ještědský hřeben a tak vznikl 802 m dlouhý tunel, kter...
Most s původním jménem most Klementa Gottwalda, byl postaven v letech 1967 - 1973.
Po vrchní části mostu je vedena šestiproudá severojižní magistrála a uvnitř mostu je umístěn tubus pro metro. Z mostu, který je jedním z největších v celém Česku, spatříte slušný rozhled do ...
Ovčí most, klenoucí se přes jílovský potok, je 18 metrů dlouhý a 4metry široký. Most je pokrytý dlažbou z čediče z r. 1561. Nad hladinou potoka dosahuje výšky 6,7 metru. Převýšení oblouku ve středu činí 1,5 metru. Můstek je chráněnou technickou památkou.
...
Palackého most spojuje Palackého náměstí - s pomníkem Františka Palackého - Rašínovo nábřeží a zároveň okraj Podskalí se Smíchovem a Radlicemi (ulicemi Lididckou a dále Plzeňskou). Na Vltavě Palackého most leží mezi vyšehradským železničním mostem z roku 1901, a Jiráskovým mostem z roku 1993. Stavba Palackého mostu byla zahájena roku 1876 a do provozu byl dán o dva roky později před Vánocemi 1878....
Pašerácká lávka
Modrá turistická značka přechází z jednoho břehu na druhý přes Pašeráckou lávku. Ta byla původně postavena vrchností pro potřeby dřevorubců a formanů, svážejících dřevo z panských lesů. Především v nočních hodinách však začala být využívána k paši různého zboží. Na kladské straně stával dřevěný mlýn, který prý sloužil jako prodejna pašovaného zboží i úkryt pro pašeráky. Pašo...
Most č. 29-003 se nachází na silnici, spojující Tábor a Písek a leží mezi obcemi Podolí I a Temešvár, jejichž katastrální hranice prochází zhruba středem délky mostu. Postaven byl vedle staršího empírového řetězového mostu, vystavěného v letech 1847 &...
Poklona se sochou sv. Šebestiána je umístěna zadní stěnou ke zdi kostela. Stavbu na obdélném půdorysu dělí výrazněji pouze nepřesahující sokl, dekorovaný třemi plošnými vpadlými poli různé velikosti ve tvaru obdélníka, uprostřed horizontálně, po stranách vertik&aac...