Visutá lávka byla postavena v roce 1993 podle plánů týmu architektů vedených J. Stráským. Mostovka lávky měří 252 metrů a je zavěšená na dvou, 28 metrů vysokých, pylonech. Hlavní visuté kabely jsou tvořeny 2 x 108 lany o průměru 15,5 mm.
...
Tříobloukový železobetonový silniční most z roku 1936 je 116 metrů dlouhý a jeho hlavní oblouk má rozpětí 74,6 metru. Má pemrlovaný povrch a boční schodiště do údolí řeky Ohře, kterou překonává při výjezdu z města do Sokolova.
Poloha Lokte na ostrohu, obkrouženém hlubok&...
Silniční most přes Ohři na komunikaci I/6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem.
Most stavěly Stavby silnic a železnic z Prahy v letech 1970 - 1975, plány vznikly v Pragoprojektu Praha. Most u Lokte je po roce 1945 největším českým obloukovým mostem, avšak je také posledním svého druhu postaveným na území...
Obloukový železniční most v městečku Horní Slavkov. V současné době je most nepoužívaný, protože železniční přeprava byla z neekonomičnosti provozu zrušena....
Těžké jeřáby v Blansku 9. října 2009 odstěhovaly historický železniční Ježkův most ze svého dlouhodobého místa . Přemístění unikátního příhradového nýtovaného mostu , který překlenoval řeku Svitavu od desátých let minulého století , na nedaleké prostranství bylo technicky mnohem obtížnější , než se původně předpokládalo. Most totiž neváží původně odhadovaných 40 , ale 56 tun . Most byl proto odsou...
Tříobloukový kamenný most přes řeku Sázavu ze 14. století, který pamatuje husitské války patří mezi 10 nejstarších mostů v Čechách. Kuturní památka....
Starší bratr Karlova mostu, nejstarší dochovaný most v Čechách a nejvzácnější ve střední Evropě, to jsou všechno přívlastky, jimiž se pyšní Kamenný most v jihočeském městě Písek. Díky rekonstrukci přežil i katastrofální povodně a v plné kráse s...
Silniční a železniční sdružený most postavený v roce 1928. Nachází se nad údolím u kempu Židova strouha. Jeho výška nad hladinou Lužnice činí 40m a celková délka mostovky je 224,8 m. Šířka mostu je 8,9 m.
...
V Židlochovicích je přes řeku Svratku postaven zavěšený most. Dříve na tomto místě býval brod, pak lávka a konečně i tzv. Sintzendorffský most. Jeho dřevěná konstrukce byla podepírána dvěma říčními a dvěma nábřežními kamennými pilíři. Most dal postavit hrabě Sitzendorff, tehdejší majitel židlochovického pantví. Když později přešel židlochovický majetek na Dietrichsteiny, byl most ozdoben pěti soch...
Karlův most je 515 m dlouhý, jeho šířka kolísá mezi 9,40 až 9,50 metry. Překonává Vltavu i její umělé rameno - Čertovku. Běžná doprava vozidel je přes Karlův most dnes už vyloučena, avšak v minulosti přes něj vedladokonce dvoukolejná městská dráha. Ve svém půdorysu je most třikrát znat...
V osadě Novina se nachází ojedinělá technická památka. Železniční viadukt na trati z Liberce do České Lípy byl dokončen v roce 1900.
Je třicet metrů vysoký, 202 metrů dlouhý a má čtrnáct podpěrných sloupů. Viadukt nevede rovně, ale do oblouku. Při stavbě železnice museli její zakladatelé překonat ještě další technický problém – 700 m vysoký Ještědský hřeben a tak vznikl 802 m dlouhý tunel, kter...
Kamenný čtyřobloukový silniční most ve Zdemyslicích má dva krajní oblouky téměř půlkruhové, zatímco dva střední jsou segmentové. Nad středním pilířem je v parapetní zdi kříž s datací 1883. Most překonává řeku Úslavu za obcí směrem d...
Most z roku 1922 přemosťuje říčku Desnou. Má rozpětí 19,30 metru, výška nivelety mostu nade dnem potoka je 3,9 metru, volná šířka mostu je 4,8 metru. Opěry jsou z prostého betonu, nosnou konstrukci tvoří dva železobetonové parapetní nosníky, nahoře zaoblené a 24 příčníků s náběh...
Viadukt dostavěn v roce 1873. V současnosti je veden jako technická památka.
Viadukt je 95 metrů dlouhý, má pět půlkruhových oblouků o rozpětí 10 metrů, spočívajících na kónických hranolových pilířích. Maximální výška mostu nade dnem údolí činí 17,7 metru. Jde o jednu z nejcennějších mostních staveb ve středních Čechách, neboť patří k nejstarším železničním mostům v regionu a navíc se dochoval v ...
Most Legií vede od Národního divadla z Národní třídy přes Střelecký ostrov do Vítězné třídy pod Petřínskými sady. Původně stál v těchto místech železný, řetězový most z let 1839-1841, který nesl jméno císaře Most Františka I.
...
Barokní kamenný most je nejvýznamnější památkou v Bělé nad radbuzou. Most byl postaven pravděpodobně mezi léty 1703 - 1723, má osm oblouků a šest pilířů, na kterých stojí sochy svatých.
...
ČERNVÍR - silniční krytý most, dnes pouze pro pěší
Černvír je starobylá osada připomínaná již před rokem 1285 . Černvírský hrad stával na skalnatém ostrohu nad řekou Svratkou v místě dnešního kostela . A právě pod dnešním barokním (původně románsk&ya...
Akvadukty a napájecí kanály (“stoky”) byly součástí pardubické rybniční soustavy. Díky rybníkářství; budování rybníků za účelem chovu ryb; se voda z četných bažin a mokřin soustředila v rybnících a vysušená půda mohla být zemědělsky využit...
Pašerácká lávka
Modrá turistická značka přechází z jednoho břehu na druhý přes Pašeráckou lávku. Ta byla původně postavena vrchností pro potřeby dřevorubců a formanů, svážejících dřevo z panských lesů. Především v nočních hodinách však začala být využívána k paši různého zboží. Na kladské straně stával dřevěný mlýn, který prý sloužil jako prodejna pašovaného zboží i úkryt pro pašeráky. Pašo...
Od dob výstavby železniční sítě tehdejší Rakousko – uherské říše v 19. století se stala trať mezi Vídní, Retzem a Znojmem významnou dopravní spojnicí mezi rakouskými a moravskými zeměmi. Tuto důležitost si pak tato trať od svého historického vzniku ponechala až do s...
Dosud zachovalé torzo nedokončeného vodního náhonu, kterým měla být přiváděna voda do českokamenické papírny.Akvadukt nebyl nikdy použit. Pozoruhodná stavba v Horní Kamenici pochází z roku 1872.
...
Most přes údolí Mže u Nového Dvora (Pňovan) je impozantní památkou budování železniční sítě u nás. Svou velikostí je i netypickou ukázkou staveb budovaných na železničních tratích, které vznikly na základě zemského zákona o podpoře výstavby místn...
Most Míru - je železniční most na trati č.250 Brno - Havlíčkův Brod. Před vjezdem do stanice Dolní Loučky překlenuje hluboké údolí Libochovky. Jeho výška je 30 m a délka 300 m. Stavba mostu byla zahájena již před 2. světovou válkou. Most však byl dokončen až v letech 1950 - 1953. Hlavní oblouk je největším železničním železobetonovým obloukem v České republice. Při stavbě mostu bylo poprvé v dějin...
Hlavním účelem této lávky je spojení centra města s jeho částí na levém břehu řeky, zejména pak vlakovým nádražím. Původní železobetonová konstrukce byla roku 1945 při ústupu německých vojsk zničena. Později byla nahrazena dřevěnou konstrukcí, kterou však roku 1950 zničil...
Železniční most vede přez řeku Úslavu a nachází se poblíž zastávky Šťáhlavice.Po mostě jezdí motorová lokálka zvaná Mirošovka.(Trasa Nezvěstice - Rokycany).
V roce 2002 při povodních strhla Úslava celý most a jeho rekonstrukce stála přes 8 mil.kč.
...
Tyršův most přes Labe se nachází v místě staršího řetězového mostu, který byl postaven v letech 1831 - 33, tehdy patřil mezi první řetězové mosty v Evropě. V roce 1884 byl řetězový most rozebrán a nahrazen příhradovou konstrukcí....
Čechův most, který nese jméno po Svatopluku Čechovi, je desátým pražským mostem na Vltavě a byl dokončen roku 1908. Jde o největší secesní mostní konstrukci v České republice. Patří snad k nejhezčím, byť je nejkratší - jeho délka je 169 m a šířka 16 m.
Na nápl...
Turistická stezka vedoucí z Nedvědice do Tišnova v osadě Prudká překonává řeku Svratku pomocí dřevěného krytého trámového mostu. Zdaleka není tak slavný jako nedaleký most v Červíru. Vlastně to je jen lávka pro pěší, po níž se lze dostat i na nedalekou železniční zastávku Prudká. Ze zachovaných dřevěných mostů na řece Svratce a jejich přítocích je nejmladší. Byl postaven roku 1899....
Most pravděpodobně z konce 17. století. Podle obecní kroniky byl postaven za majitele huti Šírera z Waldheimu (1624-1692). Socha sv. Jana Nepomukcého zhotovena a vysvěcena r. 1720, podstavec starší. Socha sv. Barbory datována 1791.
1750 - zvýšený provoz huti si vyžádal opravu „Švédskéh...
Historicky cenný secesní most, postavený dle návrhu architekta Sandera v r. 1911, se nachází v blízkosti hradeckých lázní. Parapet mostu probíhá ve dvou křivkách ke středovému zvýšení v podobě elipsovitého okna, konce mostních parapetů jsou zdobeny válcovitými pilířky. V době vzniku most překlenoval Piletický potok. Tok potoku byl ve druhé polovině 20. století odkloněn, ale most zůstal zachován....
Kamenný silniční most
Zemská brána - chráněný přírodní výtvor a oblíbené výletní místo. Je tak pojmenován skalnatý úsek Divoké Orlice protínající pod osadou Čihák napříč snížený hřbet Orlických hor. Řeka zde vyhloub...
Žďákovský most č. 19-028 je situován na silnici mezi obcemi Kostelec nad Vltavou a Staré Sedlo a překlenuje Orlickou vodní nádrž. Stavba mostu začala v roce 1958, ukončena byla v roce 1967 (s přestávkou v letech 1960-64). Délka mostu je 542,91 m, šířka 13,5 m, hlavní oblouk o rozpětí 379,6 m podpírá...
Most č. 29-003 se nachází na silnici, spojující Tábor a Písek a leží mezi obcemi Podolí I a Temešvár, jejichž katastrální hranice prochází zhruba středem délky mostu. Postaven byl vedle staršího empírového řetězového mostu, vystavěného v letech 1847 &...