Vyhledávání lokalit (cílů)


Mosty, akvadukty a viadukty v Česku a okolí.


Hledaná lokalita




Typ:
Okres:
Region:
Řazení:





   Zobrazujeme 1-20 z 135 nalezených lokalit        zobrazit v mapě
Slavkovský viadukt II.
 most v okrese Sokolov

Kamenný most zrušené železniční tratě.... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

střední nárůst
Vranovský most
 most v okrese Znojmo

Visutá lávka byla postavena v roce 1993 podle plánů týmu architektů vedených J. Stráským. Mostovka lávky měří 252 metrů a je zavěšená na dvou, 28 metrů vysokých, pylonech. Hlavní visuté kabely jsou tvořeny 2 x 108 lany o průměru 15,5 mm. ... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

střední pokles
Kamenný most - Ronov nad Sázavou
 most v okrese Havlíčkův Brod

Tříobloukový kamenný most přes řeku Sázavu ze 14. století, který pamatuje husitské války patří mezi 10 nejstarších mostů v Čechách. Kuturní památka.... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

mírný pokles
Loket
 most v okrese Sokolov

Tříobloukový železobetonový silniční most z roku 1936 je 116 metrů dlouhý a jeho hlavní oblouk má rozpětí 74,6 metru. Má pemrlovaný povrch a boční schodiště do údolí řeky Ohře, kterou překonává při výjezdu z města do Sokolova. Poloha Lokte na ostrohu, obkrouženém hlubokým údolím Ohře, vedla k tomu, že město jako jedno z mála v českých... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

střední pokles
Most u Sokolova - Nové Sedlo
 most v okrese Sokolov

Silniční most přes Ohři na komunikaci I/6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem. Most stavěly Stavby silnic a železnic z Prahy v letech 1970 - 1975, plány vznikly v Pragoprojektu Praha. Most u Lokte je po roce 1945 největším českým obloukovým mostem, avšak je také posledním svého druhu postaveným na území České republiky. Jeho statický systém je představován pružně vetknut&y... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

velký pokles
Ježkův most - Blansko
 most,technická zajímavost v okrese Blansko

Těžké jeřáby v Blansku 9. října 2009 odstěhovaly historický železniční Ježkův most ze svého dlouhodobého místa . Přemístění unikátního příhradového nýtovaného mostu , který překlenoval řeku Svitavu od desátých let minulého století , na nedaleké prostranství bylo technicky mnohem obtížnější , než se původně předpokládalo. Most totiž neváží původně odhadovaných 40 , ale 56 tun . Most byl proto odsouván z prostoru nad řekou postupně . Byl při tom opřen o jeden z původních pilířů a musela se měnit m... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

střední pokles
Silniční most - Židlochovice
 most v okrese Brno-venkov

V Židlochovicích je přes řeku Svratku postaven zavěšený most. Dříve na tomto místě býval brod, pak lávka a konečně i tzv. Sintzendorffský most. Jeho dřevěná konstrukce byla podepírána dvěma říčními a dvěma nábřežními kamennými pilíři. Most dal postavit hrabě Sitzendorff, tehdejší majitel židlochovického pantví. Když později přešel židlochovický majetek na Dietrichsteiny, byl most ozdoben pěti sochami a křížem. Plastiky byly vytvořeny z místního vápence a jejich autorem byl místní sochař Jan Ster... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

velký pokles
Bechyně
 most v okrese Tábor

Silniční a železniční sdružený most postavený v roce 1928. Nachází se nad údolím u kempu Židova strouha. Jeho výška nad hladinou Lužnice činí 40m a celková délka mostovky je 224,8 m. Šířka mostu je 8,9 m. ... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

velký pokles
Karlův most - Praha 1
 most v okrese Praha hl.m.

Karlův most je 515 m dlouhý, jeho šířka kolísá mezi 9,40 až 9,50 metry. Překonává Vltavu i její umělé rameno - Čertovku. Běžná doprava vozidel je přes Karlův most dnes už vyloučena, avšak v minulosti přes něj vedladokonce dvoukolejná městská dráha. Ve svém půdorysu je most třikrát znatelně zalomen, proti proudu vltavy je slabě vypouklý. Světlost 16 oblouků se pohybuje od 16 do... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

velký pokles
Kamenný most - Písek
 most v okrese Písek

Starší bratr Karlova mostu, nejstarší dochovaný most v Čechách a nejvzácnější ve střední Evropě, to jsou všechno přívlastky, jimiž se pyšní Kamenný most v jihočeském městě Písek. Díky rekonstrukci přežil i katastrofální povodně a v plné kráse spojuje oba břehy Otavy. Místní pověst tvrdí, že se původně měl jmenovat Jelen&i... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

střední pokles
Slavkovský viadukt
 most v okrese Sokolov

Obloukový železniční most v městečku Horní Slavkov. V současné době je most nepoužívaný, protože železniční přeprava byla z neekonomičnosti provozu zrušena.... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

velký pokles
Pitrův most - Rajhrad
 most v okrese Brno-venkov

Jedná se o kamenný most se třemi pilíři a ledolamy, který byl postaven v roce 1760. Vyprojektoval a postavil jej vídeňský inženýr Josef Aneis.... podrobnosti >
HODNOCENÍ
100 %

velký pokles
Novinský viadukt
 viadukt v okrese Liberec

V osadě Novina se nachází ojedinělá technická památka. Železniční viadukt na trati z Liberce do České Lípy byl dokončen v roce 1900. Je třicet metrů vysoký, 202 metrů dlouhý a má čtrnáct podpěrných sloupů. Viadukt nevede rovně, ale do oblouku. Při stavbě železnice museli její zakladatelé překonat ještě další technický problém – 700 m vysoký Ještědský hřeben a tak vznikl 802 m dlouhý tunel, který začíná jeden kilometr od železniční stanice Novina a ústí těsně před stanicí Křížany. Takzvaný Ma... podrobnosti >
HODNOCENÍ
95 %

velký pokles
Kamenný most - Zdemyslice
 most v okrese Plzeň-jih

    Kamenný čtyřobloukový silniční most ve Zdemyslicích má dva krajní oblouky téměř půlkruhové, zatímco dva střední jsou segmentové. Nad středním pilířem je v parapetní zdi kříž s datací 1883. Most překonává řeku Úslavu za obcí směrem do Žákavé. ... podrobnosti >
HODNOCENÍ
95 %

střední pokles

Kamenný a příhradový most přes potok Rokytka v bezprostřední blízkosti Hořejšího rybníku... podrobnosti >
HODNOCENÍ
85 %

velký pokles
Betonový most - Sudkov
 most v okrese Šumperk

Most z roku 1922 přemosťuje říčku Desnou. Má rozpětí 19,30 metru, výška nivelety mostu nade dnem potoka je 3,9 metru, volná šířka mostu je 4,8 metru. Opěry jsou z prostého betonu, nosnou konstrukci tvoří dva železobetonové parapetní nosníky, nahoře zaoblené a 24 příčníků s náběhy, spřažené železobetonovou deskou. Přestože se jedná o velmi masivní konstrukc... podrobnosti >
HODNOCENÍ
78 %

velký pokles
Železniční viadukt - Podlešín
 železniční viadukt v okrese Kladno

Viadukt dostavěn v roce 1873. V současnosti je veden jako technická památka. Viadukt je 95 metrů dlouhý, má pět půlkruhových oblouků o rozpětí 10 metrů, spočívajících na kónických hranolových pilířích. Maximální výška mostu nade dnem údolí činí 17,7 metru. Jde o jednu z nejcennějších mostních staveb ve středních Čechách, neboť patří k nejstarším železničním mostům v regionu a navíc se dochoval v původním stavu bez mladších úprav. (zdroj: web obce)... podrobnosti >
HODNOCENÍ
60 %

velký pokles
Most Legií - Praha
 most v okrese Praha hl.m.

Most Legií vede od Národního divadla z Národní třídy přes Střelecký ostrov do Vítězné třídy pod Petřínskými sady. Původně stál v těchto místech železný, řetězový most z let 1839-1841, který nesl jméno císaře Most Františka I. ... podrobnosti >
HODNOCENÍ
60 %

velký pokles

Barokní kamenný most je nejvýznamnější památkou v Bělé nad radbuzou. Most byl postaven pravděpodobně mezi léty 1703 - 1723, má osm oblouků a šest pilířů, na kterých stojí sochy svatých. ... podrobnosti >
HODNOCENÍ
40 %

střední pokles
Krytý dřevěný most - Černvír
 most,viadukt v okrese Brno-venkov

ČERNVÍR - silniční krytý most, dnes pouze pro pěší Černvír je starobylá osada připomínaná již před rokem 1285 . Černvírský hrad stával na skalnatém ostrohu nad řekou Svratkou v místě dnešního kostela . A právě pod dnešním barokním (původně románským) kostelem je na silnici do Skorotic unikátní drevený most roubený... podrobnosti >
HODNOCENÍ
10 %

mírný pokles


    Strana: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, max - 7,      Dalšídalší