Akvadukt tvořen z pískovcových kvádrů. Patří mezi posledních 6 takových staveb, které jsou stále funkční. Třebařovský akvadukt je navíc mezi nimi nejstarší a největší.
...
Historický kamenný most se třemi oblouky, který se klene ve výšce 4 metrů přes říčku Novohradku. Most byl postaven v roce 1886 a nahradil dřívější brod, kterým byla v tomto místě Novohradka překonávána....
Tříobloukový kamenný most přemosťující Tichou Orlici najdete v dolní části města pod autobusovým nádražím. Byl postaven v roce 1840 a nahradil původní starší most, který musel být vzhledem ke špatnému stavu nahrazen. Jsou zde sochy sv. Jana Nepomuckého a sv. Floriá...
Most je dosud autenticky dochovanou mostní konstrukci charakteristickou pro období třetí čtvrtiny 19. století. Jde o významnou památku v regionu. Podoba mostu se stala inspirací pro jedno z novodobých psaníček na Litomyšlském zámku.
Konstrukci mostu tvoří pět nízkých segmentových oblo...
Rozhledna vyrostla na evropském rozvodí mezi Černým a Severním mořem u obce Horní Čermná. Název nese po blízkém poutním místu Mariánská hora. Z vyhlídkové plošiny ve výšce necelých 19 m je pěkný rozhled na Orlické hory, Zábřežskou vrchovinu a o...
Pašerácká lávka
Modrá turistická značka přechází z jednoho břehu na druhý přes Pašeráckou lávku. Ta byla původně postavena vrchností pro potřeby dřevorubců a formanů, svážejících dřevo z panských lesů. Především v nočních hodinách však začala být využívána k paši různého zboží. Na kladské straně stával dřevěný mlýn, který prý sloužil jako prodejna pašovaného zboží i úkryt pro pašeráky. Pašo...
Akvadukty a napájecí kanály (“stoky”) byly součástí pardubické rybniční soustavy. Díky rybníkářství; budování rybníků za účelem chovu ryb; se voda z četných bažin a mokřin soustředila v rybnících a vysušená půda mohla být zemědělsky využit...
Kamenný silniční most
Zemská brána - chráněný přírodní výtvor a oblíbené výletní místo. Je tak pojmenován skalnatý úsek Divoké Orlice protínající pod osadou Čihák napříč snížený hřbet Orlických hor. Řeka zde vyhloub...