Most byl postaven jako součást tratě Hirschberg (nyní Jelenia Góra) – Grűnthal (později Polubný, dnes Kořenov). Řeka Jizera zde tvořila hranici mezi Rakouskem – Uherskem a Pruskem. Při stavbě mostu došlo 11. června 1902 k pádu jednoho pole do údolí Jizery, o měsíc později však bylo již pole na svém mí...
V osadě Novina se nachází ojedinělá technická památka. Železniční viadukt na trati z Liberce do České Lípy byl dokončen v roce 1900.
Je třicet metrů vysoký, 202 metrů dlouhý a má čtrnáct podpěrných sloupů. Viadukt nevede rovně, ale do oblouku. Při stavbě železnice museli její zakladatelé překonat ještě další technický problém – 700 m vysoký Ještědský hřeben a tak vznikl 802 m dlouhý tunel, kter...
Na tomto místě se nachází 130 m dlouhý a 25 m vysoký železniční most, který byl vybudován v 90. letech 19. století v rámci Severočeské transversální dráhy. Dvě nýtované ocelové konstrukce jsou uloženy na třech kamenných pilířích. Most, který v l&eacut...
Viadukt ve Smržovce patří k nejzajímavějším a nejkrásnějším stavbám svého druhu u nás. Úžasné je její zasazení do okolní krajiny, které asi nejvíc vynikne při ptačí perspektivě. Stavba z jizerské žuly má 9 mostních oblouků, délka mostu je 123,5m, výška nejvyšší části je 26,5m. Výška oblouku nad silnicí je 21,4m, nad terénem 23,25 a nad vodotečí 23,5m. Most je stavěn v oblouku a jeho poloměr je 180...