Kamenný barokní silniční most přes Hamerský potok pochází z 18. století. Je dlouhý 15 m a jeho dva oblouky mají rozpětí přibližně 5 m. Plastika sv. Jana Nepomuckého umístěná nad hlavním pilířem je z roku 1856.
...
Silniční a železniční sdružený most postavený v roce 1928. Nachází se nad údolím u kempu Židova strouha. Jeho výška nad hladinou Lužnice činí 40m a celková délka mostovky je 224,8 m. Šířka mostu je 8,9 m.
...
Velmi hodnotný kamenný klenutý mostek na staré poutní pěší cestě z Českého Krumlova do Kájova, který je ve zděné podobě prokazatelně doložený v 19. století.
Mostek se nachází na východním okraji obce a přemosťuje potok Polečnici v bezprostřední blízkosti novodob&e...
Dřevěný most přes řeku byl postaven teprve r. 1721 a když ho r. 1767 velká voda odnesla, dala vrchnost blatenská postavit r. 1768 nový, kamenný most. Most stavěl Jan Fontán,zednický mistr v Blatné. Byl 21 loktů dlouhý a 9 loktů široký... Veškeré náklady na postavení tohoto mostu byly 269 zlat...
Most pravděpodobně z 18. století se nachází v intravilánu obce pod kostelem a přiléhá k domu čp. 73. .Most přemosťuje říčku Žirovnici, přitékající k mostu od severovýchodu a nedaleko mostu se vlévá do řeky Nežárky. Svojí osou je most orientován SZ-JV. Je konstruován jako masivn&...
Původní starý most byl v roce 1659 nahrazen novým dřevěným mostem na dubových pilotách. Tento most byl neustále ničen větší vodou a proto byl v roce 1781 postaven nový kamenný most podle návrhu ing.Rosenauera, jež byl ve službách Schwarzenbergů, spravujících od roku 1660 také třeboňsk&...
Starší bratr Karlova mostu, nejstarší dochovaný most v Čechách a nejvzácnější ve střední Evropě, to jsou všechno přívlastky, jimiž se pyšní Kamenný most v jihočeském městě Písek. Díky rekonstrukci přežil i katastrofální povodně a v plné kráse s...
Nejstarší písemná zmínka o obci Hlína pochází z roku 1331, kdy jsou jako její majitelé zmiňováni Rožmberští rytíři. Stavba rybníka Rožmberk zasáhla do katastru obce, voda zaplavila bývalou tvrz a také tzv. Moravskou cestu z Třeboně do Jindřichova Hradce. Aby formansk&eacu...
Hradiště se nachází ve výrazně strategické poloze nad soutokem dvou vodních toků, Vltavy a Chřešťovického potoka. Bylo osídleno od doby bronzové až do vrcholného středověku. Zachovaly se úseky valů s příkopem.
Hradiště leží v nadmořské výšce 395 m na lichoběžníkov...
Kamenný most přes výpust Švarcenberského rybníka je součástí komunikace vedoucí po hrázi rybníka, který byl založen roku 1790. Most byl vybudován při stavbě silnice, stavěné na náklady Země České, zvané Zemská cesta zv. Landstrasse, dokončené v roce 1790. tato silnice v&s...
Most č. 29-003 se nachází na silnici, spojující Tábor a Písek a leží mezi obcemi Podolí I a Temešvár, jejichž katastrální hranice prochází zhruba středem délky mostu. Postaven byl vedle staršího empírového řetězového mostu, vystavěného v letech 1847 &...
Krytý dřevěný most přes Teplou Vltavu byl postaven v roce 1870 a sloužil k regulaci plaveného dřeva po řece do papíren ve Větřní. Slovo rechle znamená v němčině hrábě a právě takto most vypadal, když se po něm dřevěná polena plavila. V otvorech v podlaze mostu se prostrkala dřevěná bidla a jejich postupným vy...
Železobetonový obloukový most se zavěšenou mostovkou z roku 1926 vede přes Teplou Vltavu v jižní části obce. Most je kvalitním příkladem ranného použití materiálu ze železobetonu na náročném řešení zavěšené mostovky. Svým citlivým provedením vzedmutého ...
Kamenný klenutý most – nadjezd nad tratí – postavený v souvislosti s výstavbou železniční trati Č.Budějovice – Veselí nad Lužnicí v roce 1885 v katastru obce Hosín, je velmi hodnotný a autenticky dochovaným příkladem dopravní technické stavby, která dokládá arc...
Most č. 1731-12 je situován v extravilánu jižně od obce na hrázi předělující rybník Kořenský ve směru na Doubravici. Most je konstruován jako masivní, dvouobloukový, kolmý, s křídly, bez zídek. Je vyzděn převážně z tesaných kamenných kvádrů s hrubě pemrlovaným povrchem na...
Most je situován v dolní části intravilánu obce Přední Zborovice na průjezdné silnici a přemosťuje mlýnský náhon vytékající z řeky Volyňky. Most je svou podélnou osou orientován ve směru SZ – JV. Je konstruován jako masivní, kamenný, jednoobloukový, kolmý, be...
Most je na staré cestě pod zámkem poblíže silnice na Volenice a přemosťuje Novosedelský potok. Po odklonu silniční dopravy dnes slouží pouze pro pěší. Je konstruován jako kolmý, z hrubě omítnutého zdiva z lomového kamene, o dvou mostních otvorech, bez křídel, s parapetními zídka...
Most č.154-001, 18. století, pravděpodobně 1780, je situován na silnici směr Dolní Dvořiště a přemosťuje vodoteč. Svou podélnou osou je orientován SSV – JJZ. Je konstruován jako kamenný, dvouobloukový, pravošikmý (65°), s horní mostovkou, bez zídek, s křídly. Délka mostu j...
Most se nachází jižně od obce na silnici do Zdíkovce, přemosťuje Horský potok, přitékající k mostu od západu. Je konstruován jako masivní kamenný, jednoobloukový, kolmý, s horní mostovkou, bez zídek, s křídly.Kamenný klenutý most v Čábuzi je velmi hodnotný a...
Kamenný dvouobloukový most s horní mostovkou byl vystavěn v 19. století, novodoběji upraven betonovými prefabrikáty ve 20. století.
Most je příkladem řemeslné zručnosti a estetického cítění našich předků a svou hmotou, provedením a materiálem citlivě zapadá do svého prostřed&ia...
Most č. 154-002,18. století, pravděpodobně 1780, situovaný na jihozápadním okraji obce u ČSAD na silnici č.154 na km 0,754 ve směru na Dolní Dvořiště, je orientovaný svojí osou SSV – JJZ a přemosťuje Novodomský potok. Je konstruován jako kamenný, dvouobloukový, pravošikmý (65°), s hor...
Obec z 51 obyvateli, leží 635 m n. m. jihozápadně od obce Bohdalovice jehož je dnes jeho části. První písemná zpráva pochází z roku 1410. Vblízkoszi obce se nachází Sušská obora.
...
Holubovský viadukt neboli železniční most, převádějící trať přes údolí Křemežského potoka. Holubovem prochází železniční trať z Českých Budějovice do Volar již od roku 1891. A největším technickým objektem na této trati je přibližně 100 metrů dlouhý (jedná se o onu &bdquo...
Kaplička se nachází při silnici před osadou Bučí. Zděná kaplička má zalamovanou stříšku. Zajímavý příklad lidové sakrální architektury z 19. století
...
Monumentální kamenný most o devíti mostních polokruhových otvorech byl postaven na konci 19. století, v roce 1888. Železniční most se nachází východním směrem od obce na železniční trati Horní Cerekev - Tábor. Cenný krajinotvorný prvek.
Most je příkladem řemeslné ...
Most se nachází v extravilánu jihozápadně od města Vimperk na železniční trati č. 0381 ze Strakonic do Volar na jejím 36,520 km a přemosťuje hlubokou údolní nivu s Arnoštským potokem, přitékající k mostu od JJV, a lesní cestou, obklopenou lesem. Do volnějšího prostoru se otvír&a...
Postaven r. 1892 na místě původního dřevěného mostu (poprvé uváděn již r. 1229, jediný na Vltavě v úseku Praha - Týn), zbořeného při povodni r. 1891. Stavební práce započaty 2. května 1892, 17. října provedena zatěžkávací zkouška ocelové konstrukce, 4. listopadu v 9 hodin ráno m...
Žďákovský most č. 19-028 je situován na silnici mezi obcemi Kostelec nad Vltavou a Staré Sedlo a překlenuje Orlickou vodní nádrž. Stavba mostu začala v roce 1958, ukončena byla v roce 1967 (s přestávkou v letech 1960-64). Délka mostu je 542,91 m, šířka 13,5 m, hlavní oblouk o rozpětí 379,6 m podpírá...