Dosud zachovalé torzo nedokončeného vodního náhonu, kterým měla být přiváděna voda do českokamenické papírny.Akvadukt nebyl nikdy použit. Pozoruhodná stavba v Horní Kamenici pochází z roku 1872.
...
Krušnohorská železnice musí překonávat nejen velké převýšení, ale také hluboká údolí. Na konci roku 1884 byla dokončena železniční trať z Hrobu přes Moldavu do Saska. Při výstavbě byl postaven přes údolí potoka Bouřlivec největší most na této trati. Ocelový příhradový most o délce 145 metrů stojí na dvou kamenných pilířích a je ve výšce 34 metrů nad potokem....
Jezero vzniklo zatopením lomu na hnědé uhlí jakožto součást rekultivace bývalého lomu Ležáky, kde probíhala těžba více než 30 let. Maximální hloubka činí 75 metrů, jezero je 2,5 km dlouhé a 1,5 km široké. Rekultivační práce by měly být hotové v roce 2018.
...
Krupský akvadukt je jediná zachovalá památka z rozsáhlé technické soustavy vodních kanálů a nádrží, přivádějících vodu až z Cínovce pro Krupské mlýny a hamry. V Krupce tento kanál končil ve vodní nádrži nad bývalým Preissovým m...
Kamenný neomítaný mostek klenoucí se nad vodním tokem za pomoci 2 mostních polí zaklenutých půloblouky lemovanými radiálně vyskládaným zdivem. Průjezdní komunikace situovaná na vrcholu mostu je lemovaná zídkou, kterou přerušuje sokl s plastikou světce.
Dvouobloukový...
Ovčí most, klenoucí se přes jílovský potok, je 18 metrů dlouhý a 4metry široký. Most je pokrytý dlažbou z čediče z r. 1561. Nad hladinou potoka dosahuje výšky 6,7 metru. Převýšení oblouku ve středu činí 1,5 metru. Můstek je chráněnou technickou památkou.
...
Tyršův most přes Labe byl postaven roku 1933, na místě původního starého Řetězového mostu císařovny Alžběty s využitím jeho původních pilířů. Pojmenován je po slavném děčínském rodákovi Miroslavu Tyršovi. Horní oblouky jeho prostředního pole jsou vysoké 17,5 m s rozp...