Budova na konci vodního přivaděče od loučovického jezu. Zde se přes stavidla regulovalo množství vody přiváděné přes tlakové potrubí do vlastní hydrocentrály. Ta byla zbudována pro potřeby papírny v Českém Krumlově. U budovy se nachází tzv. Einmannbunker z období okupace určený pro pro...
Vodní mlýn se nachází v údolí křemežského potoka cca 1 km západně od vsi Holubov při polní cestě do Křemže. Mlýn v Holubově zmiňován v majetku českokrumlovského panství již roku 1600, významnou úpravu pro mlýn přineslo 20. století.
V holubovském mlýně se i přes po...
Říční jez Pražského typu s vorovou propustí vzdouval vodu na bývalý mlýn čp. 11. Jedná se o poslední jez na Vltavě s dochovanou vorovou propustí a původní konstrukcí. Nejstarší značka na jezu je datována rokem 1675.
...
Tento úsek železnice byl vystavěn v letech 1826 — 1827. Svému účelu sloužil až do roku 1870.
Úsek náspu s klenutým propustkem je situovaný těsně vedle současné železniční trati na okraji obce mezi km 88,670 a km 88,500. Jde o pozůstatek první významné železnice v kontinentální Evropě. Důkaz ř...
Úsek dráhy v zářezu, vystavěný mezi léty 1826 – 1828, je významnou technickou památkou související s Koněspřežní dráhou z Českých Budějovic do Lince, která v době kdy vznikla, byla první nejdelší transkontinentální železnicí na evropské pevnině. Dr&aac...
Strážní domek čp. 18 v Chodči - Zvíkov, vystavěný někdy mezi léty 1826 – 1832, je situován severně od trati na km 90,505 poblíže bývalé křižovatky koněspřežní železnice a silnice z Českých Budějovic do Lince. Křížovatka je dnes řešena mimoúrovňovým přejezdem. Sloužil za obydlí a ...
Mlýn je postaven na místě staršího vodního díla, z něhož se dochovaly některé sklepy, základové zdivo a štola s náhonem. Současný mlýn je dokladem průmyslové architektury 19. století.
...