V osadě Pernštejn, která je součástí městyse Nedvědice, se nachází dřevěný trámový krytý most přes říčku Nedvědičku. Byl postaven v roce 1830. Most navazuje na lesní cestu do Sejřku a svému původnímu účelu již neslouží. Most je 4 m široký, 12 m dlouhý a v každé z jeho bočních stěn jsou 4 okna. Střešní konstrukce je podporována 4 kamennými pilíři. Střešní krytina je zhotovena ze šindelů....
Turistická stezka vedoucí z Nedvědice do Tišnova v osadě Prudká překonává řeku Svratku pomocí dřevěného krytého trámového mostu. Zdaleka není tak slavný jako nedaleký most v Červíru. Vlastně to je jen lávka pro pěší, po níž se lze dostat i na nedalekou železniční zastávku Prudká. Ze zachovaných dřevěných mostů na řece Svratce a jejich přítocích je nejmladší. Byl postaven roku 1899....
NEDVĚDICE - silniční most
Nedvědice vznikly asi v první polovině 13. století, i když je dochované prameny zmiňují až v roce 1350 . Roku 1483 byly povýšeny na městečko. Po celou dobu byly pevně spojeny s nedalekým hradem Pernštejnem , který tvoří dnes místní část města.
Zajímavostí je zde vedle barokního kostela , který je postaven na místě kostela gotického , obloukový most přes Nedvědi...
ČERNVÍR - silniční krytý most, dnes pouze pro pěší
Černvír je starobylá osada připomínaná již před rokem 1285 . Černvírský hrad stával na skalnatém ostrohu nad řekou Svratkou v místě dnešního kostela . A právě pod dnešním barokním (původně románsk&ya...
Soubor 14 výklenkových kaplí křížové cesty umístěných podél strmě stoupající cesty od hřbitova v Chudčicích k místu zvanému U Tří křížů s trojicí kamenných křížů vztyčených r. 1902. Kamenné kříže nahradily starší dřevěné, kter&eac...
Železniční most v údolí nad řekou Jihlavou, jehož návrh předložil stavební ředitel státní železniční společnosti z Vídně, Karl von Rupert, byl postaven v letech 1868 až 1870 francouzskými železárnami za 700 tisíc zlatých. Délka konstrukce byla 373,5 m, výška 44,8 m. Úvahy, že vi...
Most Míru - je železniční most na trati č.250 Brno - Havlíčkův Brod. Před vjezdem do stanice Dolní Loučky překlenuje hluboké údolí Libochovky. Jeho výška je 30 m a délka 300 m. Stavba mostu byla zahájena již před 2. světovou válkou. Most však byl dokončen až v letech 1950 - 1953. Hlavní oblouk je největším železničním železobetonovým obloukem v České republice. Při stavbě mostu bylo poprvé v dějin...
Původní dřevěný most byl při výstavbě Brněnské přehrady v roce 1940 odstraněn a postaven nový železobetonový most. Ten nestál příliš dlouho, protože byl ke konci 2. světové války vyhozen do povětří. Současná lávka pro pěší a cyklisty byla vybudována v roce 2003.
...
V Židlochovicích je přes řeku Svratku postaven zavěšený most. Dříve na tomto místě býval brod, pak lávka a konečně i tzv. Sintzendorffský most. Jeho dřevěná konstrukce byla podepírána dvěma říčními a dvěma nábřežními kamennými pilíři. Most dal postavit hrabě Sitzendorff, tehdejší majitel židlochovického pantví. Když později přešel židlochovický majetek na Dietrichsteiny, byl most ozdoben pěti soch...