Zděná omítaná kaple se zvoničkou z počátku 19. století se nalézá na návsi obce jako volně stojící stavba na čtvercovém půdorysu se silně zkosenými rohy. Po obvodu všech stěn probíhá liséna. Vstupní průčelí na J, má nade dveřmi ukončenými snížený...
Kaple Navštívení Panny Marie je situovaná asi 2,5 km jižně od Mníšku v blízkosti dálnice na Příbram. Kaple s podélnou osou ve směru SZ-JV stojí na vyvýšenině (malé terase) a z cesty k ní vede několik kamenných stupňů. Jednolodní prostor založený na čtvercovém půdor...
Železobetonový silniční most přes Jizeru ze 30. let 20. století.
Jednoobloukový železobetonový most s dolní mostovkou o délce 20 m spojuje Horky nad Jizerou a Brodce. Oblouk má šestimetrové vzepětí a patnáctimetrové rozpětí. Mostovka je nesena dvěma řadami vždy 11 svislic. Oblouky mají &scar...
Most byl postaven na místě staršího mostu ve 30. letech 20. st.
Tříobloukový most železobetonové konstrukce se dvěma pilíři, postavený na místě staršího mostu neznámé konstrukce, který je zde doložen v 60.letech 18.století. Oblouky o síle 70 cm mají při rozpětí 3 x 35,8 ...
Kvalitní barokní sochařské dílo z poloviny 18. století. Jediná památka veřejného charakteru obce Třebešic.
Socha v životní velikosti (výška figury 173 cm) je druhotně osazena na nízkém zděném (cihelné zdivo) hranolovém podstavci s hlavicí z kutnohorského vá...
Architektonicky, urbanisticky i památkově velmi cenná usedlost ovlivňující charakter celé návesní fronty. Jádro usedlosti je zřejmě barokního původu, další výrazné úpravy jsou klasicistní, z 2. poloviny 19. století a z počátku 20. století.
Usedlost se nacház&iacut...
Železniční viadukt z roku 1924 (v místech mostu strašího z 2. pol. 19.stol.) je prvním příkladem využití železobetonu v mostním stavitelstvím. Viadukt je zároveň pozoruhodnou architektonicky kvalitní technickou památkou.
Most se nachází na trati (67,615 km) ve směru Praha - Turnov, kde přemos...
Viadukt dostavěn v roce 1873. V současnosti je veden jako technická památka.
Viadukt je 95 metrů dlouhý, má pět půlkruhových oblouků o rozpětí 10 metrů, spočívajících na kónických hranolových pilířích. Maximální výška mostu nade dnem údolí činí 17,7 metru. Jde o jednu z nejcennějších mostních staveb ve středních Čechách, neboť patří k nejstarším železničním mostům v regionu a navíc se dochoval v ...