Trojboký vrcholně barokní sloup se sousoším Nejsvětější Trojice, jenž nechalo zhotovit město v letech 1717–1719 jako poděkování za odvrácení morové nákazy. Autorem je sochař Johann Karl Stülpl, který zde výrazně uplatnil trojiční symboliku. Je to umělecky hodnotná pr&aa...
V dolní části náměstí vyniká monumentální barokní sloup – Sousoší Nejsvětější Trojice z let 1723-1724, nazývaný též někdy Morovým sloupem. Stavbu podle výtvarného návrhu A. J. Prennera zadal kníže Walter Xaver z Dietrichsteina kameníkovi Andreas...
Ikonograficky bohaté barokní sousoší od Antonína Rigy nechala v roce 1715 postavit manželka tehdejšího majitele panství na paměť ušetření města od morové nákazy. Na soklu s volutovými křídly je umístěna zeměkoule se Svatou Trojicí a postava Immaculaty.
...
Sousoší Nejsvětější Trojice je kvalitním příkladem pozdně barokní sochařské tvorby ve východních Čechách.
Sousoší je ohraničeno zábradlím s balustrádami. Sousoší je situováno do středu ohraničeného území čelně směrem k rozcestí. S...
Trojiční sousoší zhotovené žernovským kameníkem a sochařem Janem Zemanem v r. 1846. Doklad výtvarných schopností místních kameníků.
Sousoší Nejsvětější Trojice situováno uprostřed návsi po pravé straně ve směru Železnice-Jinolice, poblíž hasičské zbr...
Nejcennější sochařskou památkou Zákup je barokní sousoší Nejsvětější trojice na náměstí Svobody z roku 1708. Bylo vytvořeno podle vzoru vídeňského sousoší sochařem a kameníkem Dubkem na objednávku velkovévodkyně Anny Marie Františky z ...
Sousoší Nejsvětější Trojice na návsi v Žatčanech. Velké sousoší pochází z roku 1872 a nese nápis: "Ke cti a chvále Nejsvětější Trojice věnovala Rosálie Hedrichová. Na památku osvobození z poroby dala opravit farnost žatcanská."
...
Sousoší Panny Marie se svatými na mohutném konvexně tvarovaném soklu z poloviny 18. století. Kvalitní barokní kamenosochařská práce je výrazným kompozičním prvkem náměstí.
Sousoší Immaculaty, sv. Floriána a sv. Vendelína je umístěno na mohutném, konv...
Na návsi za kostelem je v ohrádce s balustrádou umístěna socha Panny Marie Pomocné. Čtvercová ohrádka je tvořena nárožními pilíři, jejichž stěny jsou členěny vpadlými rámy a ukončeny vyloženou profilovanou římsou, a kuželkovou balustrádou krytou deskou. V polovině délky desky jsou umís...
Mimořádně hodnotná lidová kamenosochařská práce z roku 1659 s pozdními reminiscencemi typu gotické Piety půvabně zušlechťuje intravilán obce. Hranolový dřík zdobený rytými reliéfy je završen hlavicí s letopočtem a vrcholovým rustikálním sousoším Piety...
Rustikální sochařské dílo z roku 1876 situované v blízkosti silnice na Seefeld - Kadolz.
Na subtilní třikrát odstupněné čtvercové základně hranolový sokl ukončený vyloženou profilovanou římsou nese dřík tvaru protáhlého komolého jehlanu, jehož konec je rovněž ukončen vyl...
Hodnotná raně barokní a typologicky velmi stará plastika sedící Panny Marie s Ježíšem na klíně /na podstavci datace do r. 1639/ podstavec je mladší než sousoší. Dílo patrně bylo v 18. stol. sesazeno na nynějším místě. Mimořádně cenná je míra dochování...
Osově na vedenou komunikaci od hlavního vchodu na hřbitov je u protější zdi umístěno sousoší Piety. Památka je umístěna na soklu nepravidelného tvaru z nesourodých, z části sekundárně použitých prvků. Tvarová nevyváženost je způsobena umístěním soklu i sochy pod určitým &...
Kvalitní barokní sousoší působivě doplňující prostranství mezi farou a kostelem. Výrazy tváří obou postav výrazně expresivně pojaté, plášť Panny Marie s bohatými drapériemi. V zadní části podstavce sousoší se v rámovaném zrcadle dochoval tř&iac...
Barokní kamenné sousoší Piety - Panny Marie držící v náručí mrtvého Ježíše Krista stojí u silnice na okraji polí mezi vinařskými obcemi Hnanice a Šatov na Znojemsku. Velmi kvalitně do detailu realisticky vyvedené sochařské dílo. Panna Maria má bohatě zřasený...
Kvalitní, kompozičně mimořádně hodnotná, datovaná vrcholně barokní plastika v dynamickém nekonvenčním pojetí.
Materiál: pískovec. Na hranolovém podstavci z omítaných kvádrů profilovaný soklík. Na dolní, nízké hranolové části vpředu vyrytý kryp...
Pozdně barokní sousoší Piety z roku 1752 se nachází na prostranství před kostelem. Na vysoké zděné čtvercové základně je umístěn hranolový sokl, spodní širší část plynule ustupuje směrem vzhůru k vyššímu hranolovému podstavci zdobenému vpadl&ya...
Ke kostelu sekundárně umístěné barokní sousoší. Uvolněný rukopis draperie rouch postav stejně jako figurální anatomické ztvárnění celého výjevu odkazuje na zkušeného sochařského mistra.Na nezdobeném hranolovém podstavci obdélného půdorysu se na oblačn...
Barokní sousoší sv. Anny vyučující Pannu Marii z roku 1734 umístěné v obci u křižovatky je cenným příkladem nepříliš rozšířeného ikonografického typu. Na travnaté ploše u rozcestí se nachází socha sv. Anny. Čtvercová základna s okosenými...
Na mohutné čtvercové základně spočívá zvonovitý sokl ukončený vyloženou římsou, nesoucí tvarovaný plint se sousoším sv. Anny Samotřetí. Sv. Anna je usazena na oblačné základně, kterou zdobí andílčí hlavičky. Je oděna do splývavých rouch a vlasy jí kry...
Vrcholně barokní sousoší sv. Antonína Paduánského s Ježíškem pocházející z 18. století.
Předmětný prvek lze popsat jako sousoší sv. Antonína Paduánského s Ježíškem, které je umístěno na středně vysokém soklu. Sousoší i sok...
K jednou odstupňovanému čtyřbokému podstavci s okosenými nárožími přiléhají dvě úzká boční křídla. Na přední i zadní straně podstavce je vpadlý půlkruhově zakončený rám a nad ním dva fasetově vysekané trojúhelníky. Přední rám je vyplněn &scaron...
Výtvarně hodnotné kamenné sousoší sv. Cyrila a Metoděje tvořící výrazný pohledový prvek hlavního náměstí vytvořil v roce 1885 sochař B. Seeling k tisícímu výročí příchodu věrozvěstů (roku 863) na Moravu, podle návrhu L. Šimka. Nadživotní figury světců...
Socha světce ve výrazně kontemplativním pojetí pochází z místní dílny I. Lengelachera. Původně byla určena pro blízkou Lednici, v současném umístění před Piaristickým kostelem uzavírá jeho nástupní prostor a vytváří pandant sochařské výzdobě průčel&ia...
Kamenná památka je podle pramenů z pol. 18 stol. (1733 — 1750) patrně z okruhu českobudějovické dílny Ditrichovy nebo Zinnerovy.
Architektura se skládá ze čtyř obvodových schodišťových stupňů, spodního hranolového žulového postamentu ukončeného bohatě profilovanou krycí deskou, s mohutn&yacut...
Kvalitní ikonograficky bohatá sochařská práce z doby kolem poloviny 18. století. Jedná se o mimořádně bohatý barokní skulpturární celek stojící na prostranství před farou.
...
Sousoší s andílkem podávajícím kříž, andílkem se zeměkoulí, andílek s visazcím zámkem a beránkem se šestibokou konvexkonkávní balustrádou. Sousoší pochází z roku 1722 od sochaře Ondřeje Artschlaga. Nachází se pod farním kostelem s...
Mimořádně hodnotný skulpturální doplněk blízkého zámeckého areálu pocházející z počátku 18. století.
Sousoší sv. Jana Nepomuckého s anděly, sv. Floriánem a sv. Barborou se nachází v blízkosti zámku, u jiřního rohu zámeck&ea...
Vysoce kvalitní sochařská práce Alexandra Jelínka z r. 1728 je výrazně esteticky začleněná v lesnaté krajině při silnici do Kamenné. Dynamicky pojatá barokní skulptura spočívající na hranolovém ořímsovaném soklu zobrazuje sv. Josefa s Ježíškem v náručí.
...
Památka stojí na volném prostranství na ostrohu mezi silnicemi, pod vzrostlými stromy a skládá se ze tří kamenných stojících figurálních soch, umístěných na kamenné architektuře. Sousoší pochází z roku 1733.
Jedná se o trojici kamenných v&aacu...
Umělecky hodnotné barokní sousoší sv. Rodiny datované v chronogramu do roku 1730 je dílem velkomeziříčského sochaře Alexandra Jelínka. Dynamicky pojaté skulptury v podživotní velikosti jsou osazeny na mohutném tvarovaném podstavci s volutovými křídly.
Sousoší v rekonstrukci
...