Most s původním jménem most Klementa Gottwalda, byl postaven v letech 1967 - 1973.
Po vrchní části mostu je vedena šestiproudá severojižní magistrála a uvnitř mostu je umístěn tubus pro metro. Z mostu, který je jedním z největších v celém Česku, spatříte slušný rozhled do ...
Jiráskův most stojí na Vltavě mezi Palackého mostem a mezi Mostem Legií. Spojuje Smíchov s Jiráskovým náměstím na Novém Městě - dnes poutá na této straně pozornost Tančící dům. Most byl stavěn v letech 1929-1931 a dokončen v roce 1933, a to podle plánů ing. Františka Mencla a architekta Vlastislava Hofmana. Vybudován byl ze železobetonu a má šest polí o rozpětí až 51 metrů....
Původní dřevěný most byl při výstavbě Brněnské přehrady v roce 1940 odstraněn a postaven nový železobetonový most. Ten nestál příliš dlouho, protože byl ke konci 2. světové války vyhozen do povětří. Současná lávka pro pěší a cyklisty byla vybudována v roce 2003.
...
Krušnohorská železnice musí překonávat nejen velké převýšení, ale také hluboká údolí. Na konci roku 1884 byla dokončena železniční trať z Hrobu přes Moldavu do Saska. Při výstavbě byl postaven přes údolí potoka Bouřlivec největší most na této trati. Ocelový příhradový most o délce 145 metrů stojí na dvou kamenných pilířích a je ve výšce 34 metrů nad potokem....
Historický kamenný most se třemi oblouky, který se klene ve výšce 4 metrů přes říčku Novohradku. Most byl postaven v roce 1886 a nahradil dřívější brod, kterým byla v tomto místě Novohradka překonávána....
Krytý dřevěný most přes Teplou Vltavu byl postaven v roce 1870 a sloužil k regulaci plaveného dřeva po řece do papíren ve Větřní. Slovo rechle znamená v němčině hrábě a právě takto most vypadal, když se po něm dřevěná polena plavila. V otvorech v podlaze mostu se prostrkala dřevěná bidla a jejich postupným vy...
Postaven r. 1892 na místě původního dřevěného mostu (poprvé uváděn již r. 1229, jediný na Vltavě v úseku Praha - Týn), zbořeného při povodni r. 1891. Stavební práce započaty 2. května 1892, 17. října provedena zatěžkávací zkouška ocelové konstrukce, 4. listopadu v 9 hodin ráno m...
K bráně Bečovského zámku, vás dovede třicet metrů dlouhý most s arkádami z plochých oblouků na hranolových pilířích, ozdobený sochami holešovského faráře Jana Sarkandra a Jana Nepomuckého.
...
Jednoobloukový železný most přes řeku Labe je nejstarším silničním mostem v Hradci Králové. Most byl postaven v roce 1910 s využitím krajních pilířů původního pevnostního mostu. Konečnou podobu mostu vtiskl architek Jan Kotěra. Most byl doplněn o oblouky s osvětlením a pylony se žárovkami, o praporové stožáry s městskými znaky. Na každém rohu byly postaveny dva páry koisků, dva obloukové a dva ová...
Podle dostupných podkladů nechal lávku postavit majitel náchodského panství Vilém August Schaumburg-Lippe v roce 1876 společně s hájovnou pro stolínské polesí. Z její další historie se dochoval plán na generální rekonstrukci, která se uskutečnila v roce 1932 na objednávku lesního velkostatku v Náchodě. Po roce 1945 byl proveden soupis majetku velkostatku a veškerý majetek týkající se lesního hos...
Lávka přes Desnou Délka 16,3 m a šířka 2 m. Konstrukci lávky tvoří dva příhradové nosníky výšky 3,5 m. Pasy, diagonály a tlačené svislice jsou z lepeného lamelového dřeva. Tažené svislice jsou z oceli. Lávka byla vyrobena za 14 dní a smontována za 6 dní.
...
Most přes Huddersfieldký kanál svůj název získal díky své podobnosti s prvními parními lokomotivami.
Most má v sobě zabudovaný výtah, aby umožnil proplout lodím do přístavu, dříve byl ovládán ručně rumpálem nyní je poháněn elektricky.
...
Most byl postaven v roce 1872 přes řeku Úslavu a tím se zlepšila možnost dopravy přes naši obec. V roce 1945 se most přes Úslavu stal důležitým bodem styku osvobozeneckých armád - sovětské a americké, protože řeka tvořila demarkační čáru mezi nimi.Na mostě je tedy umístěn památník setk&...
Radošovský most přes Ohři byl postaven na brodu v místech, kudy král Jan Lucemburský v roce 1310 poprvé přijel do Čech. Most má pestrou historii, zažil mnohá vyhoření i následné rekonstrukce.
Po rekonstrukci v roce 2003 byl most po dlouhých letech znovu otevřen.
...
Viadukt ve Smržovce patří k nejzajímavějším a nejkrásnějším stavbám svého druhu u nás. Úžasné je její zasazení do okolní krajiny, které asi nejvíc vynikne při ptačí perspektivě. Stavba z jizerské žuly má 9 mostních oblouků, délka mostu je 123,5m, výška nejvyšší části je 26,5m. Výška oblouku nad silnicí je 21,4m, nad terénem 23,25 a nad vodotečí 23,5m. Most je stavěn v oblouku a jeho poloměr je 180...
Železniční viadukt z roku 1924 (v místech mostu strašího z 2. pol. 19.stol.) je prvním příkladem využití železobetonu v mostním stavitelstvím. Viadukt je zároveň pozoruhodnou architektonicky kvalitní technickou památkou.
Most se nachází na trati (67,615 km) ve směru Praha - Turnov, kde přemos...
Viadukt překonávající údolí Dalejského potoka. Pod viaduktem prochází i Hlubočepská ulice a ul. Na Srpečku, a železniční trať ze Smíchova do Hlubočep....
NEDVĚDICE - silniční most
Nedvědice vznikly asi v první polovině 13. století, i když je dochované prameny zmiňují až v roce 1350 . Roku 1483 byly povýšeny na městečko. Po celou dobu byly pevně spojeny s nedalekým hradem Pernštejnem , který tvoří dnes místní část města.
Zajímavostí je zde vedle barokního kostela , který je postaven na místě kostela gotického , obloukový most přes Nedvědi...
Železniční most v údolí nad řekou Jihlavou, jehož návrh předložil stavební ředitel státní železniční společnosti z Vídně, Karl von Rupert, byl postaven v letech 1868 až 1870 francouzskými železárnami za 700 tisíc zlatých. Délka konstrukce byla 373,5 m, výška 44,8 m. Úvahy, že vi...
Ovčí most, klenoucí se přes jílovský potok, je 18 metrů dlouhý a 4metry široký. Most je pokrytý dlažbou z čediče z r. 1561. Nad hladinou potoka dosahuje výšky 6,7 metru. Převýšení oblouku ve středu činí 1,5 metru. Můstek je chráněnou technickou památkou.
...
Dvoukolejný železniční most, který je 343 metrů dlouhý, je se svými 41 oblouky zajímavou dominantou tohoto kraje. Byl vystavěn v roce 1873 jako rozšíření stávajícího cihlového jednokolejného viaduktu z roku 1847. Trať byla vystavěna jako Severní dráha císaře Ferdinanda.
...
Most byl postaven jako součást tratě Hirschberg (nyní Jelenia Góra) – Grűnthal (později Polubný, dnes Kořenov). Řeka Jizera zde tvořila hranici mezi Rakouskem – Uherskem a Pruskem. Při stavbě mostu došlo 11. června 1902 k pádu jednoho pole do údolí Jizery, o měsíc později však bylo již pole na svém mí...
Kamenný dvou-obloukový most se nachází v jihozápadní části obce Světnov, kde přemosťuje zdejší Stržský potok od roku 1846. Dříve po něm vedla tehdejší hlavní komunikace ze Žďáru nad Sázavou do Svratky.
...
Na tomto místě se nachází 130 m dlouhý a 25 m vysoký železniční most, který byl vybudován v 90. letech 19. století v rámci Severočeské transversální dráhy. Dvě nýtované ocelové konstrukce jsou uloženy na třech kamenných pilířích. Most, který v l&eacut...
Palackého most spojuje Palackého náměstí - s pomníkem Františka Palackého - Rašínovo nábřeží a zároveň okraj Podskalí se Smíchovem a Radlicemi (ulicemi Lididckou a dále Plzeňskou). Na Vltavě Palackého most leží mezi vyšehradským železničním mostem z roku 1901, a Jiráskovým mostem z roku 1993. Stavba Palackého mostu byla zahájena roku 1876 a do provozu byl dán o dva roky později před Vánocemi 1878....
Hlávkův most je dvanáctý most přes Vltavu na území Prahy (počítáno po proudu řeky). Podnětem pro jeho stavbu bylo vybudování Ústředních jatek Pražské obce v Holešovicích (1890 - 94). Nad ostrovními pilíři spatříte přes 2,5 m vysoké reliéfy mužských torz, kte...
Most Barikádníků je silniční most v Praze, otevřený v roce 1980, který spojuje Holešovice s Holešovičkami v Libni a tím i s Trojou. Má zásadní význam pro dopravní propojení v severojižním směru. Přivádí do centra Prahy dopravu z dálnice D8 a navazující Prose...
Kamenný most je jedním z nejstarších u nás (podle některých pramenů dokonce druhý). Byl zbudován na zemské stezce z do Chebu do Prahy v letech 1335 - 1340. Je postaven z pískovce doplněný o břidlicové a žulové části. Je oblíbeným objektem filmařů a zahrál si i v hudebn...
Původní starý most byl v roce 1659 nahrazen novým dřevěným mostem na dubových pilotách. Tento most byl neustále ničen větší vodou a proto byl v roce 1781 postaven nový kamenný most podle návrhu ing.Rosenauera, jež byl ve službách Schwarzenbergů, spravujících od roku 1660 také třeboňsk&...
Nejstarší písemná zmínka o obci Hlína pochází z roku 1331, kdy jsou jako její majitelé zmiňováni Rožmberští rytíři. Stavba rybníka Rožmberk zasáhla do katastru obce, voda zaplavila bývalou tvrz a také tzv. Moravskou cestu z Třeboně do Jindřichova Hradce. Aby formansk&eacu...