Dvoukolejný železniční most, který je 343 metrů dlouhý, je se svými 41 oblouky zajímavou dominantou tohoto kraje. Byl vystavěn v roce 1873 jako rozšíření stávajícího cihlového jednokolejného viaduktu z roku 1847. Trať byla vystavěna jako Severní dráha císaře Ferdinanda.
...
Visutá lávka byla postavena v roce 1993 podle plánů týmu architektů vedených J. Stráským. Mostovka lávky měří 252 metrů a je zavěšená na dvou, 28 metrů vysokých, pylonech. Hlavní visuté kabely jsou tvořeny 2 x 108 lany o průměru 15,5 mm.
...
Stavba nepříliš časté půdorysné dispozice se výrazně uplatňuje v rovinaté krajině a tvoří důležitý orientační bod.
V polích severovýchodně od obce Dobré Pole se nachází poklona obdélného půdorysu s půlkruhovým závěrem. Průčelí je členěno nárožními li...
Kaplička se nachází při silnici před osadou Bučí. Zděná kaplička má zalamovanou stříšku. Zajímavý příklad lidové sakrální architektury z 19. století
...
Monumentální kamenný most o devíti mostních polokruhových otvorech byl postaven na konci 19. století, v roce 1888. Železniční most se nachází východním směrem od obce na železniční trati Horní Cerekev - Tábor. Cenný krajinotvorný prvek.
Most je příkladem řemeslné ...
Železniční most vede přez řeku Úslavu a nachází se poblíž zastávky Šťáhlavice.Po mostě jezdí motorová lokálka zvaná Mirošovka.(Trasa Nezvěstice - Rokycany).
V roce 2002 při povodních strhla Úslava celý most a jeho rekonstrukce stála přes 8 mil.kč.
...
Na tomto místě se nachází 130 m dlouhý a 25 m vysoký železniční most, který byl vybudován v 90. letech 19. století v rámci Severočeské transversální dráhy. Dvě nýtované ocelové konstrukce jsou uloženy na třech kamenných pilířích. Most, který v l&eacut...
Most se nachází v extravilánu jihozápadně od města Vimperk na železniční trati č. 0381 ze Strakonic do Volar na jejím 36,520 km a přemosťuje hlubokou údolní nivu s Arnoštským potokem, přitékající k mostu od JJV, a lesní cestou, obklopenou lesem. Do volnějšího prostoru se otvír&a...
Železniční viadukt z roku 1924 (v místech mostu strašího z 2. pol. 19.stol.) je prvním příkladem využití železobetonu v mostním stavitelstvím. Viadukt je zároveň pozoruhodnou architektonicky kvalitní technickou památkou.
Most se nachází na trati (67,615 km) ve směru Praha - Turnov, kde přemos...
Viadukt dostavěn v roce 1873. V současnosti je veden jako technická památka.
Viadukt je 95 metrů dlouhý, má pět půlkruhových oblouků o rozpětí 10 metrů, spočívajících na kónických hranolových pilířích. Maximální výška mostu nade dnem údolí činí 17,7 metru. Jde o jednu z nejcennějších mostních staveb ve středních Čechách, neboť patří k nejstarším železničním mostům v regionu a navíc se dochoval v ...
Viadukt překonávající údolí Dalejského potoka. Pod viaduktem prochází i Hlubočepská ulice a ul. Na Srpečku, a železniční trať ze Smíchova do Hlubočep....
Viadukt ve Smržovce patří k nejzajímavějším a nejkrásnějším stavbám svého druhu u nás. Úžasné je její zasazení do okolní krajiny, které asi nejvíc vynikne při ptačí perspektivě. Stavba z jizerské žuly má 9 mostních oblouků, délka mostu je 123,5m, výška nejvyšší části je 26,5m. Výška oblouku nad silnicí je 21,4m, nad terénem 23,25 a nad vodotečí 23,5m. Most je stavěn v oblouku a jeho poloměr je 180...
Od dob výstavby železniční sítě tehdejší Rakousko – uherské říše v 19. století se stala trať mezi Vídní, Retzem a Znojmem významnou dopravní spojnicí mezi rakouskými a moravskými zeměmi. Tuto důležitost si pak tato trať od svého historického vzniku ponechala až do s...
Postaven r. 1892 na místě původního dřevěného mostu (poprvé uváděn již r. 1229, jediný na Vltavě v úseku Praha - Týn), zbořeného při povodni r. 1891. Stavební práce započaty 2. května 1892, 17. října provedena zatěžkávací zkouška ocelové konstrukce, 4. listopadu v 9 hodin ráno m...
Kamenný silniční most
Zemská brána - chráněný přírodní výtvor a oblíbené výletní místo. Je tak pojmenován skalnatý úsek Divoké Orlice protínající pod osadou Čihák napříč snížený hřbet Orlických hor. Řeka zde vyhloub...
Žďákovský most č. 19-028 je situován na silnici mezi obcemi Kostelec nad Vltavou a Staré Sedlo a překlenuje Orlickou vodní nádrž. Stavba mostu začala v roce 1958, ukončena byla v roce 1967 (s přestávkou v letech 1960-64). Délka mostu je 542,91 m, šířka 13,5 m, hlavní oblouk o rozpětí 379,6 m podpírá...
Rodinná zoologická zahrada, která láká na možnost shlédnout bílého klokana, bílého tygra a bílé lvy na jednom místě. Zahrada je doplněna o minigolfovou dráhu.
...