Ocelový nýtovaný silniční most přes řeku Moravu spojuje Kostelany nad Moravou s Kunovicemi. Byl postaven v roce 1912. Most má tři pole – 24 m, 36 m a 24 m - jeho celková délka je 84 m. Mostovka je ve výšce 8 m nad hladinou řeky, což umožňuje průjezd i větších plavidel. Konstrukce mostovky je jen dřevěná...
Most Míru - je železniční most na trati č.250 Brno - Havlíčkův Brod. Před vjezdem do stanice Dolní Loučky překlenuje hluboké údolí Libochovky. Jeho výška je 30 m a délka 300 m. Stavba mostu byla zahájena již před 2. světovou válkou. Most však byl dokončen až v letech 1950 - 1953. Hlavní oblouk je největším železničním železobetonovým obloukem v České republice. Při stavbě mostu bylo poprvé v dějin...
Silniční most přes Ohři na komunikaci I/6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem.
Most stavěly Stavby silnic a železnic z Prahy v letech 1970 - 1975, plány vznikly v Pragoprojektu Praha. Most u Lokte je po roce 1945 největším českým obloukovým mostem, avšak je také posledním svého druhu postaveným na území...
V osadě Novina se nachází ojedinělá technická památka. Železniční viadukt na trati z Liberce do České Lípy byl dokončen v roce 1900.
Je třicet metrů vysoký, 202 metrů dlouhý a má čtrnáct podpěrných sloupů. Viadukt nevede rovně, ale do oblouku. Při stavbě železnice museli její zakladatelé překonat ještě další technický problém – 700 m vysoký Ještědský hřeben a tak vznikl 802 m dlouhý tunel, kter...
Palackého most spojuje Palackého náměstí - s pomníkem Františka Palackého - Rašínovo nábřeží a zároveň okraj Podskalí se Smíchovem a Radlicemi (ulicemi Lididckou a dále Plzeňskou). Na Vltavě Palackého most leží mezi vyšehradským železničním mostem z roku 1901, a Jiráskovým mostem z roku 1993. Stavba Palackého mostu byla zahájena roku 1876 a do provozu byl dán o dva roky později před Vánocemi 1878....
Pašerácká lávka
Modrá turistická značka přechází z jednoho břehu na druhý přes Pašeráckou lávku. Ta byla původně postavena vrchností pro potřeby dřevorubců a formanů, svážejících dřevo z panských lesů. Především v nočních hodinách však začala být využívána k paši různého zboží. Na kladské straně stával dřevěný mlýn, který prý sloužil jako prodejna pašovaného zboží i úkryt pro pašeráky. Pašo...