Je asi málo žen fotografek, které by si veřejnost oblíbila v takové míře jako Dagmar Hochovou.Její kariéra byla hlavně v 50. a 60. letech profesně spojena s obrazovými žurnály orientovanými na tzv. humanitní fotografii. Právě to je zřejmě důvod, proč je dnes vnímána jako fotografka dětí. Objektivně vzato je však takový obraz zkreslený.
Kurátor: Jiří Pátek
Fotografický archiv Dagmar Hochové, který Moravská galerie získala v roce 2013do svého vlastnictví, ukazuje osobnost autorky a její tvorbu komplexněji. Významná část jejich snímků je zaměřena na události kulturně politického rázu. Na intelektuální a umělecké elity, tématiku spjatou s národní identitou nebo na zlomové okamžiky naší historie.Děti jsou nepochybně důležitou součástí jejího profesního profilu, ale jak známo, ani sama Hochová nálepku fotografky dětí příliš nemilovala, protože v ní cítila zjednodušení, zabavující její fotografování dimenze angažovaného svědka doby.