[]

Zpravodaj číslo: 3 ročník: 2024

Výběr čísla zpravodaje: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ročník: 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 |

[40] 1.7.2005: Údržba vidlice - pružina/elastomer

Údržba vidlice - pružina/elastomer

Jelikož systém pružina/elastomer existuje na trhu už delší dobu, tak jsem se rozhodl Vás seznámit z jakých částí se tato vidlice skládá a jak ji lze jednoduchým způsobem uvést do provozuschopného stavu, tak aby Vám ještě nějakou dobu sloužila.

Demontáž vidlice: k demontáži potřebujete imbusový klíč a klíč na povolení regulátorů zdvihu (tuhosti), ten lze nahradit SIKO kleštěmi obalenými látkou, tak aby nedošlo k poškrábání plastové matice. Po vyšroubení zmíněných regulátorů a zajišťovacích šroubů lze vidlici rozložit na jednotlivé díly.

Plátěným hadříkem očistěte všechny díly a znovu na jejich povrch naneste vazelínu. Je lepší volit řidší a odolnější vůči vodě. Vidlice pak má čistší chod a nezadrhává. U hodně používaných vidic, dochází ke změnám v pružnosti jak pružiny, tak i elastomerů. Oboje je možné zakopit jako náhradní díl, nebo v případě pružiny použít nějaké rozměrově shodné z jiného zařízení.

Výměnu pružin lze použít i v případě, že chcete změnit stávající parametry tlumiče.

Montáž: se provádí v opačném pořadí jako demontáž. Při montáži vždy kontrolujte, jestli se Vám vložené díly neotočily a mají správnou polohu.

Údržbu vidlice doporuČuji provádět jednou až 2x ročně v závislosti na četnosti a úrovně používání.

Výměnu vodícího pouzdra nechte na odborném servise, ale v případě systémů pružina/elastomer je taková výměna dražší než vidlice nová.



Komentáře:

Nový komentář:
Pro komentování akcí musíte být přihlášeni!

(c) 2003-2020 M.Kamler - KrasneCesko.cz   *  Kopírování obsahu a fotografií jen se souhlasem autorů!
Verze pro zařízení s GPS (mobily, tablety)