Údržba vidlice - pružina/elastomer
Jelikož systém pružina/elastomer existuje na trhu už delší dobu, tak jsem se rozhodl Vás seznámit z jakých částí se tato vidlice skládá a jak ji lze jednoduchým způsobem uvést do provozuschopného stavu, tak aby Vám ještě nějakou dobu sloužila.
Demontáž vidlice: k demontáži potřebujete imbusový klíč a klíč na povolení regulátorů zdvihu (tuhosti), ten lze nahradit SIKO kleštěmi obalenými látkou, tak aby nedošlo k poškrábání plastové matice. Po vyšroubení zmíněných regulátorů a zajišťovacích šroubů lze vidlici rozložit na jednotlivé díly.
Plátěným hadříkem očistěte všechny díly a znovu na jejich povrch naneste vazelínu. Je lepší volit řidší a odolnější vůči vodě. Vidlice pak má čistší chod a nezadrhává. U hodně používaných vidic, dochází ke změnám v pružnosti jak pružiny, tak i elastomerů. Oboje je možné zakopit jako náhradní díl, nebo v případě pružiny použít nějaké rozměrově shodné z jiného zařízení.
Výměnu pružin lze použít i v případě, že chcete změnit stávající parametry tlumiče.
Montáž: se provádí v opačném pořadí jako demontáž. Při montáži vždy kontrolujte, jestli se Vám vložené díly neotočily a mají správnou polohu.
Údržbu vidlice doporuČuji provádět jednou až 2x ročně v závislosti na četnosti a úrovně používání.
Výměnu vodícího pouzdra nechte na odborném servise, ale v případě systémů pružina/elastomer je taková výměna dražší než vidlice nová.