Most přes údolí Mže u Nového Dvora (Pňovan) je impozantní památkou budování železniční sítě u nás. Svou velikostí je i netypickou ukázkou staveb budovaných na železničních tratích, které vznikly na základě zemského zákona o podpoře výstavby místn...
Jednoobloukový železný most přes řeku Labe je nejstarším silničním mostem v Hradci Králové. Most byl postaven v roce 1910 s využitím krajních pilířů původního pevnostního mostu. Konečnou podobu mostu vtiskl architek Jan Kotěra. Most byl doplněn o oblouky s osvětlením a pylony se žárovkami, o praporové stožáry s městskými znaky. Na každém rohu byly postaveny dva páry koisků, dva obloukové a dva ová...
Krytý dřevěný most přes Teplou Vltavu byl postaven v roce 1870 a sloužil k regulaci plaveného dřeva po řece do papíren ve Větřní. Slovo rechle znamená v němčině hrábě a právě takto most vypadal, když se po něm dřevěná polena plavila. V otvorech v podlaze mostu se prostrkala dřevěná bidla a jejich postupným vy...
Akvadukty a napájecí kanály (“stoky”) byly součástí pardubické rybniční soustavy. Díky rybníkářství; budování rybníků za účelem chovu ryb; se voda z četných bažin a mokřin soustředila v rybnících a vysušená půda mohla být zemědělsky využit...
Železobetonový obloukový most se zavěšenou mostovkou z roku 1926 vede přes Teplou Vltavu v jižní části obce. Most je kvalitním příkladem ranného použití materiálu ze železobetonu na náročném řešení zavěšené mostovky. Svým citlivým provedením vzedmutého ...
Kamenný klenutý most – nadjezd nad tratí – postavený v souvislosti s výstavbou železniční trati Č.Budějovice – Veselí nad Lužnicí v roce 1885 v katastru obce Hosín, je velmi hodnotný a autenticky dochovaným příkladem dopravní technické stavby, která dokládá arc...
Železobetonový obloukový silniční most přestavuje doklad mostního stavitelství 1. 1 20. stol. Po historické a stavební stránce se jedná o velmi hodnotnou, cennou a unikátní aplikaci systému Emperger kombinující litinu s železobetonem. Systém vyvinul Fritz Emperger, významný beto...
Monumentální a současně elegantní stavba jednoho z nejstarších železobetonových mostů v českých zemích představuje hodnotný doklad mostního stavitelství počátku 20. století. Most z r. 1911 překonává tok řeky Trnavy. Mostovka je vynášena dvojicí oblouků. délka ...
Most byl postaven na místě staršího mostu ve 30. letech 20. st.
Tříobloukový most železobetonové konstrukce se dvěma pilíři, postavený na místě staršího mostu neznámé konstrukce, který je zde doložen v 60.letech 18.století. Oblouky o síle 70 cm mají při rozpětí 3 x 35,8 ...
Most č. 1731-12 je situován v extravilánu jižně od obce na hrázi předělující rybník Kořenský ve směru na Doubravici. Most je konstruován jako masivní, dvouobloukový, kolmý, s křídly, bez zídek. Je vyzděn převážně z tesaných kamenných kvádrů s hrubě pemrlovaným povrchem na...
Most je situován v dolní části intravilánu obce Přední Zborovice na průjezdné silnici a přemosťuje mlýnský náhon vytékající z řeky Volyňky. Most je svou podélnou osou orientován ve směru SZ – JV. Je konstruován jako masivní, kamenný, jednoobloukový, kolmý, be...
Most je na staré cestě pod zámkem poblíže silnice na Volenice a přemosťuje Novosedelský potok. Po odklonu silniční dopravy dnes slouží pouze pro pěší. Je konstruován jako kolmý, z hrubě omítnutého zdiva z lomového kamene, o dvou mostních otvorech, bez křídel, s parapetními zídka...
V Židlochovicích je přes řeku Svratku postaven zavěšený most. Dříve na tomto místě býval brod, pak lávka a konečně i tzv. Sintzendorffský most. Jeho dřevěná konstrukce byla podepírána dvěma říčními a dvěma nábřežními kamennými pilíři. Most dal postavit hrabě Sitzendorff, tehdejší majitel židlochovického pantví. Když později přešel židlochovický majetek na Dietrichsteiny, byl most ozdoben pěti soch...
Most č.154-001, 18. století, pravděpodobně 1780, je situován na silnici směr Dolní Dvořiště a přemosťuje vodoteč. Svou podélnou osou je orientován SSV – JJZ. Je konstruován jako kamenný, dvouobloukový, pravošikmý (65°), s horní mostovkou, bez zídek, s křídly. Délka mostu j...
Most se nachází jižně od obce na silnici do Zdíkovce, přemosťuje Horský potok, přitékající k mostu od západu. Je konstruován jako masivní kamenný, jednoobloukový, kolmý, s horní mostovkou, bez zídek, s křídly.Kamenný klenutý most v Čábuzi je velmi hodnotný a...
Kamenný dvouobloukový most s horní mostovkou byl vystavěn v 19. století, novodoběji upraven betonovými prefabrikáty ve 20. století.
Most je příkladem řemeslné zručnosti a estetického cítění našich předků a svou hmotou, provedením a materiálem citlivě zapadá do svého prostřed&ia...
Most č. 154-002,18. století, pravděpodobně 1780, situovaný na jihozápadním okraji obce u ČSAD na silnici č.154 na km 0,754 ve směru na Dolní Dvořiště, je orientovaný svojí osou SSV – JJZ a přemosťuje Novodomský potok. Je konstruován jako kamenný, dvouobloukový, pravošikmý (65°), s hor...
LYŽAŘSKÉ VLEKY
v Jizerských horách v Bedřichově u "Doliny"
2x POMA EPV 300 ,lanový vlek, skikolotoč
svah je vhodný pro začátečníky i pokročilejší lyžaře
denní úprava svahu
zasněžování
LYŽAŘSKÁ ŠKOLA
zajišťuje výuku lyžování ...
Usnesením Rady Karlovarského kraje se s účinností od 1.srpna 2017 slučuje SOU Toužim se Střední lesnickou školou Žlutice. Škola v Toužimi se tak stává odloučeným pracovištěm SLŠ Žlutice.
...
Obloukový železniční most v městečku Horní Slavkov. V současné době je most nepoužívaný, protože železniční přeprava byla z neekonomičnosti provozu zrušena....
Kvalitní barokní sochařské dílo z poloviny 18. století. Jediná památka veřejného charakteru obce Třebešic.
Socha v životní velikosti (výška figury 173 cm) je druhotně osazena na nízkém zděném (cihelné zdivo) hranolovém podstavci s hlavicí z kutnohorského vá...
Barokní kamenosochařské dílo situované na SZ straně náměstí před budovou radnice. Zřízeno nákladem němčického faráře Jakuba Xavera Hlávky roku 1707. Součást postupně vzniklého souboru čtyř plastik a kašny na náměstí.
Na nízké podestě čtvercového půdorysu se schůdk...
V pořadí desátým pražským mostem přes Vltavu a zároveň pátým tramvajovým, je Štefánikův most, propojující oblast pod Letnou s centrální částí města. Jako jedna z mnoha pražských říčních spojnic, řadí se i tato do skupiny mostů, které vyrostly v místě svého předchůdce.
Původní řetězový most s visutou konstrukcí a krásně řešenými mostními věžemi, vystavěný mezi lety 1865 a 1868, nesl jméno po tehde...
Obec z 51 obyvateli, leží 635 m n. m. jihozápadně od obce Bohdalovice jehož je dnes jeho části. První písemná zpráva pochází z roku 1410. Vblízkoszi obce se nachází Sušská obora.
...
Tento most leží přibližně 500 m severně od historického centra Litovle. Jedná se o třetí nejstarší kamenný most v ČR a nejstarší na Moravě, je z konce 15. století. Poslední rekonstrukcí prošel most po velké povodni v roce 1997....
Tříklenbový kamenný most přes říčku Oslava a bývalý mlýnský náhon je významným dokladem mostního stavitelství, patrně z roku 1712. Most je o třech klenbách z lomového kamene, překlenující řeku Oslavu a původně i dnes zasypaný, mlýnský náhon v intravil...
Most pravděpodobně z konce 17. století. Podle obecní kroniky byl postaven za majitele huti Šírera z Waldheimu (1624-1692). Socha sv. Jana Nepomukcého zhotovena a vysvěcena r. 1720, podstavec starší. Socha sv. Barbory datována 1791.
1750 - zvýšený provoz huti si vyžádal opravu „Švédskéh...
Světlá je malá vesnice, část obce Žďár nad Orlicí v okrese Rychnov nad Kněžnou. Nachází se asi 1,5 km na severovýchod od Žďáru nad Orlicí. V roce 2009 zde bylo evidováno 17 adres. V roce 2001 zde trvale žilo 30 obyvatel. Světlá leží v katastrálním území Žďár nad Orlic&iac...
Tyršův most přes Labe byl postaven roku 1933, na místě původního starého Řetězového mostu císařovny Alžběty s využitím jeho původních pilířů. Pojmenován je po slavném děčínském rodákovi Miroslavu Tyršovi. Horní oblouky jeho prostředního pole jsou vysoké 17,5 m s rozp...
Tyršův most přes Labe se nachází v místě staršího řetězového mostu, který byl postaven v letech 1831 - 33, tehdy patřil mezi první řetězové mosty v Evropě. V roce 1884 byl řetězový most rozebrán a nahrazen příhradovou konstrukcí....
Architektonicky, urbanisticky i památkově velmi cenná usedlost ovlivňující charakter celé návesní fronty. Jádro usedlosti je zřejmě barokního původu, další výrazné úpravy jsou klasicistní, z 2. poloviny 19. století a z počátku 20. století.
Usedlost se nacház&iacut...
Jde o příklad původní zástavby obce z počátku 19.století se zachovalým barokním štítem obytného stavení a protilehlou sýpkou.
Areál barokní statku. Obytné zděné obdélné stavení na severní straně usedlosti ve štítové orientaci ke komunik...
Holubovský viadukt neboli železniční most, převádějící trať přes údolí Křemežského potoka. Holubovem prochází železniční trať z Českých Budějovice do Volar již od roku 1891. A největším technickým objektem na této trati je přibližně 100 metrů dlouhý (jedná se o onu &bdquo...