Výstava se zaměřuje zejména na tvorbu Jiřího Boudy spojenou s hlavním městem Prahou. Několik cyklů barevných litografií s tématikou pražského kalendáře, pražských mostů, karlínského viaduktu či nádraží Praha–Těšnov doplňují práce s volnými pražskými náměty a grafiky z prostředí pražských nádraží. Pozoruhodně detailně propracované grafické listy zachycují mnohdy zmizelé pražské reálie a navozují atmosféru vzpomínání, například na časy, kdy se z Prahy do Nymburka odjíždělo z výstavného novorenesančního nádraží Praha–Těšnov.
Složení exponátů na výstavě odráží dlouholetý zájem Jiřího Boudy o svět techniky a zejména železnice. Praha coby město protkané dálkovými tratěmi i místními vlečkami nabízí množství motivů, které Jiří Bouda ve své tvorbě vždy zdařile využíval. Ostatně názvy jednotlivých děl jsou více než výstižné: Z bubenečského nádraží, Vlečka od sladovny, Posun čeká, Závory v Bubenečské ulici atd.
Výstava připomíná i dlouhodobou spolupráci Jiřího Boudy a jeho manželky Jany s Muzeem hlavního města Prahy, která spočívala především v mnohaletém restaurování Langweilova modelu Prahy. Série fotografií z počátku 70. let 20. století nabízí unikátní záběry manželů Boudových při práci s modelem rozloženým na jednotlivé díly. Příznivce historie dopravy jistě potěší modely dopravních prostředků (tramvají, autobusů a trolejbusů) zhotovených Jiřím Boudou (dle technického základu od Ing. Zdeňka Maruny) pro výstavu o století pražské hromadné dopravy.